Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvon er det nu lige....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har til min store glæde opdaget Amino, da jeg forgæves, endnu engang prøvede på at finde ud af hvordan f..... det er med handel med udlandet via min webshop. Jeg mangler viden om moms og jeg fatter ikke at jeg ikke kan finde noget brugbart på nettet.
Så vidt jeg ved indtil nu: Dansk moms på 25% opkræves af dk+EU lande, alle andre skal der ikke opkræves moms af,- med undtagelse af Norge som hvad???? Og er Norge det eneste land med en særmoms?
Opkræver/betaler man moms af porto?
 
Sig ikke jeg skal kigge på Skat.dk. De har nok jordens elendigste side, den er ihvertfald ikke lavet til sådan nogen som mig ;-)
Har læst alt muligt igennem herinde og er blevet klogere blandt andet på hvilken betalingsgateway jeg skal bruge, (hvis ellers PBS får nulret sig færdig til at finde ud af om jeg er værdig til deres produkt) Så tak for det til jer som har gjort mig klogere.
 
Der er rigtig mange mænd herinde kan jeg se, sig til jeres koner/kærester at de skal kigge forbi min butik
http://www.nusseognoerkle.dk Ja, altså mænd er også mere end velkomne :O)
 
 
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til.

 
 
Her står der, at hvis man sælger til private forbrugere i Norge, så skal man sælge uden den danske moms. Når den norske forbruger modtager forsendelse, betaler hun moms og told på posthuset (for forsendelser under 2000 kr.). Jeg vil dog kontakte en eksprotrådgiver inden vi går i gang.
 
Jeg har besøgt din hjemmeside, stikker selv ret meget, så jeg synes den er rigtig spændende. Er du god til strikkeopskrifter? Jeg søger en, som jeg må strikke efter, og så sælge varerne i min butik.
 
Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Bom, bom nu er jeg så spændt på om det her bliver et svar på Lene''s svar. Tilgiv mig, jeg er ny i klassen.....

Lene: Tak for dit link som jeg fluks læste. Er det virklig eksport af varer hvis man sælger ti nøgler garn til en privatperson i Norge? Det lyder så voldsomt. Der var andre links på siden som så ud til at kunne være til hjælp, så endnu en gang tak.
 
Mht dit spørgsmål om opskrifter: Der gælder det samme for strikkeopskrifter som for alt andet på skrift, den person som har udtænkt ideen har copyright. Man må altså ikke bruge opskriften til andet end privat brug.
 
Måske kan du fortælle mig lidt mere om hvad det er du har i tankerne, det kan være at jeg kan hjælpe på en eller anden måde. 
 
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det kom det rigtige sted hen.

 
Al salg til udlandet er eksport. Men var der ikke noget med en grænse på 200 kr? Hvis du er momsregistreret, så skal det jo også påføres, også selvom der ikke bliver opkrævet moms på beløbet når du sælger til Norge.
 
Jeg er godt klar over det med copyright, så det er jo med at finde en, der vil sælge en opskrift jeg må bruge. Det jeg mangler er til huer til nyfødte (har en opskrift til for tidligt fødte), og måske en opskrift på en slå om-bluse til for tidligt fødte børn.
 
Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene

Ja det lykkedes at ramme rigtigt.
Altså jeg er momsregistreret og det vil jo altid fremgå af medsendte faktura/følgeseddel.
Så vidt jeg forstår det med de 200,- er det en grænse for modtageren. Og så vidt jeg forstår det skal nordmændene behandles ligesom alle andre kunder udenfor EU,- jeg skal ikke opkræve moms?!
 
Jeg har ladet mig fortælle at et garndesign ligger på 2-4000,-
Jeg ville surfe en tur til USA, og læse strikkeweblogs og se om der ikke skulle dukke noget op. Der er masser af steder med gratis opskrifter og også steder hvor man må "stjæle".
 
Du kan gå ind på min weblog og derfra gå videre ud i verden  http://www.noerkleriet.blogspot.com
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)