Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg videre? få flere personer med ind?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har brug for lidt input til et projekt jeg er aktivt i gang med.

Jeg har lavet en værkstedsstyringsløsning, der er rettet mod små og mellemstore værksteder (tænk cykler, ure, havemaskiner og den dur), som har brug for nemt overblik og styring af deres værksted. Løsningen er lavet som en portal hvor hvert værksted får deres eget subdomæne (ser sådan her ud: http://værkstedsnavn.minløsning.dk) som de kan tilgå via browser, smartphone eller tablet. De fleste er efterhånden klar over hvordan sådan et koncept fungerer og dvs. de ikke skal bekymre sig om installation eller at have en server stående men blot slipper med at skulle betale et beløb per måned.  

Systemet indeholder de funktioner som man kan forvente et sådant system skal indeholder;
Kalenderstyring (med drag and drop), fler-bruger system, opgavestyring med forskellige prioteter og tidsregistrering/håndtering,  maskine-registrering, kommunikation med SMS/email for at holde kunderne opdateret.

Jeg samarbejder med nogen af de største leverandører / distributører på det danske marked om at integerer deres services i mit system for at gøre det endnu nemmere for værkstederne, blandt andet når det kommer til opslag af reservedele mv.

Jeg kunne godt tænke mig at der kom noget mere gang i det, da systemer virker og er afprøvet på forskellige værksteder og der er gennemført over 2500 reparationsopgaver i systemet. Jeg er nok bare mere teknik end jeg er salg, og jeg har derfor brug for input og gode ideer til at komme lidt bredere ud med mit projekt.

Her er de tanker som jeg har gjort mig;

1) Fordele og ulemper ved at få en eller flere med ind i projektet

2) Ansæt/freelance/provisionslønnet sælger / telefonsalg

3) Go’ gammeldags markedføring (mailout)


Så hvordan går jeg fra de 5 værksteder som der bruger det i dag til næste trin?

Kort om mig;

31 år mand, kommer fra Holbæk sjælland, har fast arbejde hvor jeg også kan lave dette projekt, har projektarbejde ved siden af, kan lave alle opgaverne selv men der er helt klart nogen der kan lave visse af områderne bedre end jeg kan. Jeg kan omprioterer så jeg kan bruger flere timer / gøre dette til mit fuldtidsarbejde.   

Hvad siger i? Input / feedback / spørgsmål er meget velkomne.

Tak for din tid.

Mvh.
Lasse Hedegaard 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lasse

Hvis du virkelig skal ud over stepperne har du brug for en partner. En der kan det du ikke kan - altså som du selv skriver: sælge. Der er mange muligheder for at få en partner og mange måder at gøre det på. Det kan være en fantastisk oplevelse men også meget enerverende. Får man en partner ind kræver det mere end man lige regner med af begge og der går nok 12 mdr før i er på plads i forhold til hinanden. Du kan dog virkelig rykke hvis du finder den rette med drive og interesse i produktet.

Hvis du selv vil prøve først så kan det anbefales at tage et kursus i email markedsføring. Prøv Christina Klitsgaard: http://christinaklitsgaard.dk Hun kan altså noget med de der mails. Kurset koster ikke alverden og du får en god start. Det kan være svært for en "ikke sælger" at komme ind i den verden for det føles utrygt men får du nogle værktøjer kan det være du føler dig bedre klædt på.

Held og lykke :-)

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte, 

Mange tak for indspark. Ja du har nok ret i at jeg skal finde en som har de kvaliteter jeg ikke selv kan bibringe til projektet. Der er et par stykker i mit netværk der har udtrykt interesse for at komme med i det, men jeg har svært ved at vurderer om de er de rette. 

Mht. email markedsføring tror jeg ikke at det er den rette vej for mig, da jeg jo ikke er ved at opbygge liste af folk der få kan mit nyhedsbrev og at man ikke ud af det blå må sende emails til virksomheder - som ville være den situation jeg er i, da jeg ikke har haft kontakt med mine potentielle kunder før.

De salg der har været indtil videre har været af branchefolk der har set det i brug og sagt "det skal vi også have".  

Mvh.
Lasse  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)