Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par webshop issues

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa alle.

Jeg har, i et stykke tid nu, gået og tænkt på at starte en webshop. Tanken er stadig på idéplan, så det er ikke noget jeg er gået dybt ind i endnu - Men jeg tænkte at lidt basal viden og gode råd ville være godt at have.

Derfor har jeg et par issues jeg gerne vil dele med jer.

1. De produkter jeg har haft i tankerne er alle udenlandsk producerede varer. Hvad gør at kunderne har fordel ved at handle hos mig, end hos udlandet eller producenten selv?

2. Et lidt stort spørgsmål: Hvordan får man fat på de varer? Kan jeg, som privatperson, umidlbart blive mellemhandler af udenlandske produkter?

Jeg ved godt at det sidste spørgsmål kommer meget an på den enkelte virksomheds størrelse - Men sådan generelt set...?!

Grunden til at jeg gerne vil starte en webshop, er at jeg lige nu går på HHX, og jeg syntes at det ville være en perfekt mulighed for at afprøve alt det jeg har lært, i praksis - Og jeg er sikker på at det kan være utrolig lærerigt.

PS. Jeg har nok mange flere spørgsmål når/hvis jeg viderebygger lidt på idéen - Så i må bære over med mig :)

Men jeg håber at i har nogle gode råd og erfaringer i vil dele med mig!

mvh.

Stefan Helgason

Sig bare til hvis i vil have nogle flere informationer...!
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
1.
 
Nu er der jo stor forskel afhængig af om du vil sælge software eller fjernsyn men har er nogle generelle grunde 
 
 
Fragten vil være billigere (og hurtigere) for kunden hvis den bestilles hos din danske webshop frem for en udenlandsk forhandler. Desuden er der ikke noget bøvl med told/moms hvis det er en vare der ellers kun sælges uden for EU.
 
Har kunden ikke VISA kort kan det være bøvlet og dyrt at få betalt varerne fra de udenlandske webshops.
 
Ofte ved kunden ikke hvor produktet kan købes fra udlandet.
 
Det er nemmere for kunden at sende varen retur hvis den går istykker
 
Mange producenter sælger kun deres vares videre til forhandlere der kan aftage et større antal.
 
2.
De fleste større producenter vil nok kræve at du er momsregistreret samt at du aftager større partier af deres produkter, men hvis det er en vare der ikke findes i DK kan du jo evt kontakte nogle af de udenlandske forhandlere og høre om de kan give dig et godt tilbud hvis du køber en del. (men husk at der skal betales told+moms af både prisen og fragten hvis det er uden for EU).
Er der tale om "ikke-mærkevare" standardprodukter fra små producenter vil disse ofte gerne sælge til dig selvom du ikke er moms-registreret, men igen kræver det at du køber en hvis mængde. Se evt www.alibaba.com
 
 
Men at lave en webshop bare for at lave en er nok ikke en god ide hvis ikke du har et produkt som forbrugerne efterspørger, så det første du skal gøre dig overvejelser omkring. Vil du gerne have en billig (gratis) shop og er du villig til at bruge noget tid på at sætte den op og ændre designet så tjek www.oscommerce.com så slipper du for at betale de 200-300 kr i måneden det koster at have en webshop hos de fleste udbydere hvis det kun skal være en fritidsbeskæftigelse.
 
Jeg er selv igang med at lægge sidste hånd på min webshop som skal forhandle nogle specielle smykker importeret fra asien sideløbende med mine studier så det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har dog valgt at blive momsregistreret da jeg satser på at komme op og sælge for over 50K i løbet af et år eller to.
 
Har du flere spørgsmål skriver du bare....
 
 
 

Ready for take-off? så besøg REJSE-TIPS

Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey.

Tak for svaret!

1. Det lyder rimeligt, kan godt sætte mig ind i det.

Det skal lige fastslåes, at jeg ikke bare laver den for at lave den. Idéen med at blande skole/indlæring ind i det var mere en supplerende idé (Jeg kan da i hvert fald ikke få noget dårligt ud af det!). Idéen om selve butikken er self. omdrejningspunktet.

2. Tak for infoen - Det vil jeg undersøge!

Nu har jeg selv en den erfaring med web og design (erfaring ikke kunnen ) så dét er ikke som sådan noget problem for mig.

Jeg må sige, at mine mål ikke er så høje som dine. Det er som sådan ikke for pengene jeg gør det men mere for interessen (Det skal man jo sige ).
Så jeg regner ikke med at det er noget jeg kommer til at blive rig på i og med at jeg ikke har så meget egenkapital at bidrage med... Men nu må jeg jo se...

Men jeg siger mange tak for hjælpen!
Jeg tror lige jeg snakker lidt med nogle forskellige folk, og overvejder situationen. Jeg lover at jeg vender tilbage, ved dog ikke hvornår endnu.

Men jeg modtager med glæde andre tips/gode råd/erfaringer stadig!

mvh.

Stefan Helgason
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)