Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg den bedste sponsoransøgning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Smile

Jeg har brug for at sende en række mails ud til sko/sneakerbutikker for at høre efter sponsorerede sneakers.

Grunden til dette er, at jeg står og skal til at lancere en sneakeracessories webshop, og har derfor brug for en del udstillingsmodeller.

Jeg vil derfor tilbyde butikkerne, at lade mig bruge deres fodtøj. Til gengæld kan jeg give dem en god eksponering til min målgruppe, som vi deler sammen. Udover det så har jeg et fashion feed på Instagram, hvor jeg over et år har samlet mere end 12.000 rigtige følgere. Disse følgere har sneakers som høj interesse, og jeg kan på dette feed også reklamere for deres butik/sko.

Men hvordan får jeg skrevet dette på en ordentlig måde, så det virkelig sælger?

Og tror I at de kunne være interesseret i netop dette? 

Jeg selv tænker, at det er en eminent mulighed for mange butikker og brands at få noget eksponering på de sociale medier.

Håber I kan hjælpe mig, med at finde ud af hvordan jeg bedst løser denne opgaver.

Mvh. Mathias

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Allerførst ville jeg udforme det mere som en "samarbejdsaftale" end en ansøgning om sponsorat.

Det lugter mere af at begge parter får noget ud af det, hvor sponsorat kan være mere one way..

Du skal selvfølgelig huske, at du ikke blot må sende en mail til butikkerne/leverandørerne uopfordret - du er nød til at ringe til dem først for at få tilladelsen. Også en fin mulighed for lige kort at præsentere dig selv og ideen, og derefter følge op med mere info på mail.

Så starter du med at vende sagen på hovedet, så du forsøger at se det fra sponsors side - for det er klart at fra set fra din side er det jo en "fantastisk mulighed for sponsor" :)

Find alle de fordele du kan tilbyde ham . jo der har du jo allerede et godt argument med mange følgere..

Derudover kan du tilbyde links fra din shop og facebook , og generelt gerne så mange fordele som muligt.

Så er det også vigtigt at mailen er personlig - rettet mod netop den butik - ikke som jeg f.eks modtager flere gange om ugen " en spammail", og hvor der ofte endda er sendt cc. et hav af andre.

Direkte pinligt for ansøger, og total no go.

Men som sagt, gør det til et fælles projekt/samarbejde med fair fordeling af fordele, så er chancerne langt bedre.

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svaret Jesper!
Hvad mener du med, at jeg skal spørge om tilladelse, før jeg sender dem en e-mail? Er det andet ikke "lovligt"? 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

M:
Tusinde tak for svaret Jesper!
Hvad mener du med, at jeg skal spørge om tilladelse, før jeg sender dem en e-mail? Er det andet ikke "lovligt"? 

 Nej, det er ulovligt/ også kaldet spam, uopfordret at kontakte pr. mail med henblik på salg ( i dette tilfælde salg af en byttehandel..).

Så du må ringe til dem først, for at få tilladelsen til at sende en mail.

Det kan vel egentlig heller ikke være mange det drejer sig om ? , men, jo lidt mere besværligt end blot at sende en mail :)

Til gengæld tror jeg også chancen er større - specielt hvis det bliver fulgt op med en god mail.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)