Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regionsregisteret.com?

Side 1 ud af 8 (77 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg momsregistrede for nylig et firma, og har selvfølgelig modtaget bunker af reklame-mails i den forbindelse, hvilket er fint nok.

Men her i dag får jeg et opkald fra Regionsregisteret. Manden siger, at da kommunerne nedlægges og erstattes af regioner, skal de overføre mine firmadata (han siger ikke fra hvad til hvad). I det store og hele får han det til at lyde som om, at Regionsregisteret er en offentlig instans. Selv har jeg aldrig hørt om den, så jeg lytter bare og nikker. Han slutter dog af med at sige, at det selvfølgelig lige koster de obligatoriske 1.895 kr.

Mens jeg talte med ham googlede jeg regionsregisteret og det er jo bare en portal/telefonbog, som, for mig at se, ikke er noget nævneværdigt at stå i.

Det forarger mig bare, at de ringer og nærmest udgiver sig for en offentlig institution på den måde. Mindre snarrådige personer ville jo hoppe på den og betale. Har andre herinde erfaringer med dem?

- Phillip
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Phillip
Der er ufatteligt mange plattenslagere...
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

erhvervsregistret.dk er en anden ligeså ubrugelig telefonbog (Der aldrig har eller vil få mine penge).

Og det er sikkert de samme mennesker, der står bag.

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Utroligt. De ringede lige igen for at bekræfte, at vi havde indgået en bindende aftale

Så siger jeg, at det kender jeg ikke noget til, og at jeg havde fået at vide, at de ville sende et skriftligt tilbud. Derefter stiller de mig om til Frank Vestergaard, som er den første sælger, jeg talte med. Han taler om Folketingets lovgivning om at nedlægge kommunerne og det derfor er et must at stå i Regionsregisteret. Jeg kan ikke lade være med at grine, hvorefter han hæver stemmen og spørger om jeg er færdig med at grine så vi kan tale alvorligt. Da fortæller jeg ham, at jeg ikke er interesseret og han bliver næsten vred og siger "Jamen, Phillip, så sletter jeg dig bare!", hvorefter han smækker røret på?
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/31/2006 10:18:10 AM
Forfatter: STATEMENT

erhvervsregistret.dk er en anden ligeså ubrugelig telefonbog (Der aldrig har eller vil få mine penge).



Og det er sikkert de samme mennesker, der står bag.



Regionsregisteret.dk/.com er registreret af IT Opkald, som er et call-center.

Erhversvregisteret.dk er registreret af Web Advertising Danmark, som er et reklamebureau.

Men ja, ingen af dem er offentlige instanser...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

> "Jamen, Phillip, så sletter jeg dig bare!", hvorefter han smækker røret på?

De forskellige fusker-registre ringer også til mig - sådan ca. en gang om ugen, og sjovt nok ender de fleste også med at blive utroligt fornærmede når jeg giner ad dem og fortæller at jeg skam godt kender dem og naturligvis intet vil købe. Er det sådan en slags salgs-teknik de lærer på call-centre?

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Det der gør mig mest irriteret er den måde, de prøver at "sælge" det på. De nærmest truer med, at ens firma vil ophøre. Derimod siger de ikke et eneste ord om, hvilke fordele jeg evt. ville have, hvor meget trafik jeg kan regne med til mit website osv. Kun trusler og påstande om, at det altså er strengt nødvendigt iht. lovgivningen, at jeg betaler 1895,-
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Er det sådan en slags salgs-teknik de lærer på call-centre?
 
 
Når telefonsælgeren begynder at græde i røret, så ved du at han/hun er nået til lektion 5 i træningen
 
mvh Carsten
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Min mor har en systue og er blevet kontaktet af regionsregisteret og hun har været så naivt at betale over 1000 kr til dem. Nu har de ringet og forlanget mere og truer med alt mulig (politi, fængsel osv...).

Jeg synes selvfølgelig ikke at hun skal tage sig af dem mere. Men har de noget juridisk rettigheder til at skade for min mors forretning ? Kan hun egentlig få de penge hun har betalt tilbage? Hvad siger erhvervsloven egentligt omkring mundlig aftale? De siger at de har optaget telefonsamtalen og at min mor har en mundligt aftale med dem. Jeg har været ind for at søge efter hendes systue og kan ikke finde den i deres register.

Gode råd søges

Det er virkelig træls at der er sådan nogen mennesker,
der gør erhvervslivet utrygt.

- Tqh.
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Phillip, dem havde jeg også for et stykke tid siden.

 
Jeg nåede langt i samtalen til han omsider kom til at det kostede penge. NÅÅÅÅÅ så var det "bare" endnu et forklædt salg, og ja, så er det ligegyldigt. Specielt når det bliver udført på den måde.. Det er ret beklageligt da det gør det svært for "rigtige" sælgere at komme igennem til kunder.
 
Jeg troede også først at der lå et offentlig tilbud bag..
Alle kan skrive dem på www.dr.dk/kontant som leder efter disse fuskere....så har vi tre sager allerede de kan tage fat i.
 
Nick
Side 1 ud af 8 (77 indlæg)