Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regionsregisteret.com?

Side 2 ud af 8 (77 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at spørge alle firmaer der ringer: Skal I købe eller sælge. Hvis de så svarer "sælge" fortæller jeg dem en af to "historier":

1) Vi tager 500 kr for alle uopfordrede salgssamtaler. Den sidste jeg sagde det til blev helt fornærmet og sagde at det ville han sgu da ikke betale - hvorefter han sur smed røret på. Fjols! :)
 
2) Vi køber ikke noget af telefonsælgere (hvilket faktisk også er sandt - jeg har aldrig nogensinde købt noget af en der ringede uopfordret). Kort og godt.
 
Jeg har overvejet en 3. model: "Jeg skal lige gøre opmærksom på at vi optager samtalen, da vi offentligør alle indgående salgssamtale på vores website: www.domain.dk/telesalg/" - den tror jeg også vil virke hehehe
 
Jeg mener at alle bør lære ALDRIG at sige ja til noget som helst over telefonen. Hvis du absolut vil købe noget af en telefonsælger, så bed ham om at sende en kontrakt til gennemsyn og understreg at kun såfremt du finder betingelser og priser i orden vil du returnere den med en underskrift og at indtil dette sker foreligger der INGEN aftale
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå, historien var allerede med i dagens TV-avis.
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej THQ.

En mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig aftale. Jeg er dog lidt på bar bund mht. om der er fortrydelsesret. Hvis telefonsalg falder ind under købelovens "fjernsalg" - dvs. ligesom internetsalg - så har hun 14 dages fortrydelsesret. Men ellers er der nok ikke så meget at gøre.

Det lyder dog fuldstændig forrykt, at de vil have flere penger og truer med fængsel osv. De har ingen juridisk ret til at kræve flere penge med mindre, det er noget hun er blevet oplyst om under samtalen og - velvidende eller ej - har accepteret.

Hvis ikke hun kan huske samtalens forløb, så mener jeg dog, at hun har ret til en kopi af samtalen. Hvis de nægter, kan det nok betragtes som misligholdelse af aftalen, som derved bortfalder.

Jeg er dog ikke jurist, så hvis ingen andre her har gode råd, så bør hun nok bare ignorere deres krav på yderligere betalinger. Hvis de bliver ved, så indbring tag kontakt til en advokat eller indbring dem for en forbrugerdomstol eller lignende?
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/24/2006 5:23:48 PM Forfatter: Mikkel deMib
1) Vi tager 500 kr for alle uopfordrede salgssamtaler. Den sidste jeg sagde det til blev helt fornærmet og sagde at det ville han sgu da ikke betale - hvorefter han sur smed røret på. Fjols! :)
 
Den bruger jeg fremover!!!! Måske pynte med at sende dem en ordrebekræftelse bagefter :)
 
JH
 
 
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre at hun har indgået en aftale om en automatisk fornyelse af købet, skal hun IKKE betale en eneste øre til dem for fornyelse. De vil sandsynligvis sende en eller flere regninger til hende og true med bål og brand, men det er ulovligt og er straftbart. I enkelte tilfælde sender de inkassofirmaer ud til de kunder der ikke makker ret. Men nu er det sådan at en inkassosag skal varsles med brev i forvejen. Møder inkassofirmaet alligevel op på adressen og vil have udlæg etc., skal hun IKKE åbne, men istedet kontakte politiet. Inkassofirmaet vil, hvis det overhovedet har en, få frataget autorisationen og de vil evt. blive straffet hvis tilfældet er meget slemt.

Desuden er nyhederne en rigtig god ting at henvende sig til, som der tidligere er blevet nævnt har DRs kontant haft det oppe før og hører gerne om flere sager.  I alle tilfælde er medierne gode at gå til hvis du føler dig groft brugt enten af systemet eller af private firmaer etc..
 
Et kamera, en voldsom nærgående og nysgerrig journalist, samt et par millioner tv seere hjælper altid på at få vendt uretfærdigheden

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er også om Regionsregisteret er så interesseret i at få det salgpitch frem for en eventuel retssag. hehe... Mener sådan set også,a t man SKAL gøre opmærksom på at samtalen bliver optaget

En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig ja, men holder ikke i retten, med mindre den er optaget på bånd eller bevidnet af 3. person. Telefonsalg SKAL derfor afsluttes med en underskrevet aftale. Og jeg er ikke 100% sikker, men MENER at der er SKAL være 14 dages fortrydelsesret.
 
En anden ting er; oppe i højre hjørne på regionsregisteret.dk står der Powered by Google... Gad vide om Google er klar over det
Men fed pagerank ellers LOL

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

> Mener sådan set også,a t man SKAL gøre opmærksom på at samtalen bliver optaget

Der kan naturligvis være specielle regler i en salgssituation jeg ikke kender til, men normalt er det nok at den ENE port kender til en aflytning for at den er lovlig i Danmark. Det man ikke må er at aflytte andre parter uden nogle af dem ved det.
 
> En anden ting er; oppe i højre hjørne på regionsregisteret.dk står der Powered by Google... Gad vide om Google er klar over det
 
Enten er de ikke blevet opmærksom på det endnu (hvilket jeg så vil sørge for i næste uge!) eller også arbejder de på sagen. Jeg er i hvert fald 99% sikker på at Google IKKE står bag dette firma, og således er det i strid med Markedsføringslovens regler om god skik, Varemærkeloven og Ophavsretsloven - på EN gang. Personligt synes jeg det er yderst usmageligt at forsøge at bilde folk ind, at man er affilieret med andre virksomheder, hvis man faktisk ikke er det.
 
 
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis med salg SKAL man gøre opmærksom på det, da det er det eneste bevis på indgået aftale mellem to parter over en telefon uden ordrebekræftelse 

Men igen... HVIS de så havde optaget det, gad vide om de så er interesseret i at vise hvordan de sælger over en telefon til advokater, mm.
 
Kanon, at du lige tager fat i dem. Tror nu heller ikke at Google ville stå bag et firma som dette. Men telefonsælgere bruger Google mere og mere. Blev ringet op af en sælger fra DeGuleSider.dk for et par uger siden. Han sagde at hvis jeg købte et link til 2.975,- ville det øge min linkpopularitet Godt så, giv mig 3 af dem så. hehe... De er da for dumme...
 
Når du nu snakker med google, så har Regionsregisteret og så Amtstelefonbogen.dk hvor det også står

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

> Blev ringet op af en sælger fra DeGuleSider.dk for et par uger siden. Han sagde at hvis jeg købte et link til 2.975,- ville det øge min linkpopularitet

Jeg bliver nødt til lige at kommentere dette - for den sælger har simpelt hen ikke ret. Lad os se lidt nærmere på, hvorfor det er tilfældet ...
 
DeGuleSider.dk linker faktisk IKKE til de websites der optræder i deres katalog. Hvis vi f.eks. ser på denne side: http://www.degulesider.dk/vbw/hierarki/Banker_00000764.html så er det øverste firma her: Sydbank. Under deres telefonnumre står der meget pænt: www.sydbank.dk - men prøv at se på selve linket (kør musen henover det og se nederst i venstre hjørne på din browser - eller tjek koden). Linket går faktisk IKKE til www.sydbank.dk men i stedet til denne adresse:
 
 
Hvis vi så tjekker hvad deres server returnere når denne URL kaldes får vi (f.eks. ved at bruge dette tool) følgende resultat:
 
1 Server Response: http://www.degulesider.dk/vbw/firma/redireger.do?link=1&compInfCustID=04977874&compInfAdID=04977874@0019908923@963905&compInfCatID=00028923
HTTP Status Code: HTTP/1.1 302 Found
Connection: close
Date: Sun, 26 Feb 2006 14:27:13 GMT
Server: Microsoft-IIS/6.0
X-Powered-By: ASP.NET
Location: http://www.sydbank.dk
Content-Length: 60
Redirect Target: http://www.sydbank.dk
#2 Server Response: http://www.sydbank.dk
HTTP Status Code: HTTP/1.1 302 Found
Date: Sun, 26 Feb 2006 14:27:12 GMT
Server: IBM_HTTP_Server
Location: http://www.sydbank.dk/privat/
Content-Length: 288
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Redirect Target: http://www.sydbank.dk/privat/
#3 Server Response: http://www.sydbank.dk/privat/
HTTP Status Code: HTTP/1.1 200 OK
Date: Sun, 26 Feb 2006 14:27:13 GMT
Server: IBM_HTTP_Server
Last-Modified: Sun, 26 Feb 2006 14:27:10 GMT
Cache-Control: no-store, no-cache, max-age=0, smax-age=0
Content-Length: 42636
Vary: Accept-Encoding,User-Agent
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Content-Language: en-US
Jeg ved godt det er lidt nørded :)
Men i al sin enkelthed viser det blot, at DeGuleSider anvender et redirect frem for et direkte link, samt at dette redirect er af typen "302".
 
Søgemaskinerne vil ikke opfatte dette link som et link til Sydbank.dk - hvilket det jo heller ikke er. De vil således IKKE tildele dette link nogen form for positiv værdi til Sydbank.dk - ingen linkpopularitet eller Google PageRank. Nada!
 
Men hvad værre er, er det faktum at netop anvendelsen af et 302 redirect kan være særdeles skadeligt for det website der peges på. De nærmere årsager til dette er lidt langhåret, men Claus Schmidt har lavet en rigtig god gennemgang for dem der har mod på at læse sig igennem beskrivelsen :)
 
Så, ikke alene har sælgeren taget helt fejl
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe... Det aktiverede lige hadet til TDC Forlag, som lå dybt begravet i dig, hva''?

 
Jeg var godt klar over at det ikke ville virke overhovedet... Særligt fordi der til den kategori man skulle stå i, ikke er en direkte forbindelse fra forsiden, som ellers har en nogenlunde nydelig PR. Var ikke lige klar over det med at det var 302 redirect. Det forværrer det jo sådan set bare i stor stil. Men havde ellers også vurderet at lnket vil stå i en tabel i en tabel i en tabel i en tabel... I en tabel
 
Men kan ikke lige se idéen i koden... Hvorfor i alverden ville man dog lave 302 redirect? Eller redirect i det hele taget... Kan det have noget at gøre emd databasens opbygning?
 
Ved godt vi er lidt off-topic nu

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 2 ud af 8 (77 indlæg)