Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd om valg af firmanavn?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil snart oprette en enkeltmandsvirksomhed. Jeg har længe tænkt over firmanavn og fik fornylig en specifik ide. Jeg strøg direkte ind på nettet og opkøbte både .dk- og .com-versionen. Mit navn er mundret og består af tre almindelige, meningsdannende ord på engelsk. Imidlertid minder navnet mest om et slogan a la Coca Colas "Always Happy" eller Walmarts "Save money. Live better." Jeg overvejer pt. om jeg har brug for et navn med mere skarphed og kant.

Jeg har set Martin Thorborgs videoer om firmanavne, men før jeg registrerer domænenavnet som firmanavn, kunne jeg godt tænke mig et godt råd fra jer på Amino!

Hvilke firmanavne fungerer bedst?

- Generiske navne, f.eks. "Kriskras", "Kubkib" o.lign.?

- Produktanvisende navne, f.eks. "Hansen Fysioterapi", "Filips Vinduelister"?

- Stemningsskabende navne, f.eks. "Make it Easy", "Get Better"?

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 14
Indlæg ialt: 25
Fra  ECAS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel i høj grad an på formålet. Personligt er jeg tilhænger af generiske navne, men de kræver jo en større markedsføringsmæssig/branding indsats at få folk til at associere dit navn med det givne produkt.

Hvis du har en god plan for, hvordan det kan lykkes ville jeg til enhver tid vælge et godt generik navn ;)

Lars Brenne / Partner / ECAS Excel Consulting

www.ecas.dk / + 45 22 99 77 40 / lb@ecas.dk

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 142
Fra  Cooltights Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har tid energi og penge til markedsføringen er Generiske navne de bedste på sigt. 

Dog starter de fleste noget mindre, og man kan hente mange fordele ved at bruge et produktanvisende navn. 

De stemnigsskabende navne syntes jeg ikke meget om, da det bliver lidt mere slogan til efter, men kunne bruges sammen med et generisk navn.

www.cooltights.dk - Produkter som Skins tights, 2XU tights og Stretch tights til alle former for sport!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)