Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - løn til mig selv i en enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed med et fornuftigt overskud, hvor jeg hver måned gerne vil bruge nogle af pengene til mig selv.

Skal dette bogføres i mit regnskab, når jeg alligevel bliver personligt beskattet af hele overskuddet? - og skal jeg nødvendigvis have en separat konto til min virksomhed eller kan det lige så godt være min personlige konto (selvom jeg sagtens kan se praktiske fordele ved at holde det adskilt).

Hvis jeg skal bogføre det, hvor i Dinero gør jeg så det?

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Du skal foretage det der hedder en hævning i Dinero. Så hvis du fx overfører 25000 til din private konto, så skal du bogføre det som en hævning.

Såvidt jeg ved er det lovligt at køre privat og erhverv (enkeltmandsvirksomhed) sammen i en konto. For overskuelighedens skyld vil jeg dog kraftigt anbefale en stringent adskillelse af de to. 

Du kan jo altid lave hævninger.

/anders

Fra København NV
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 47
Fra  Shop2Give Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en enkeltmandsvirksomhed, og jeg vil klart også anbefale dig at holde det på en seperat konto. Jeg synes personligt selv, at det giver bedre overblik over finanserne, når det er adskilt. På den måde kan du også nemt tjekke at det passer med hvad der står på din kassekladde i Dinero, og som allerede nævnt kan du jo nemt bogføre hævninger, som går over på privatkontoen.

Jeg har også hørt, at skulle man af en eller anden årsag vælge at ændre sit firma til selskabsform (ApS eller A/S) er der klare fordele ved at holde det adskilt. Det skulle i hvert fald gøre det nemmere. Men nærmere detaljer omkring hvordan og hvorledes er jeg ikke lige sat ind i.

ESCAPICS - A glimpse of the world… Find plakaterne på Instagram (@escapicsdk). Webshop er på vej!

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ifb:

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed med et fornuftigt overskud, hvor jeg hver måned gerne vil bruge nogle af pengene til mig selv.

Skal dette bogføres i mit regnskab, når jeg alligevel bliver personligt beskattet af hele overskuddet? - og skal jeg nødvendigvis have en separat konto til min virksomhed eller kan det lige så godt være min personlige konto (selvom jeg sagtens kan se praktiske fordele ved at holde det adskilt).

Hvis jeg skal bogføre det, hvor i Dinero gør jeg så det?

Hej Hej,

1. Hold det adskilt. Vil du senere bruge en anden beskatningsform som hedder virksomhedsordningen, er det et krav at der er en særskilt bankkonto.

2. Se hvordan du laver en hævning her i Dinero :

">

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)