Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

freelancer: som person eller eller virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

 

Lige kort for at forklare, hvilken branche det er inden for, så er jeg grafisk designer og e-konceptudvikler, der løser freelance opgaver ved siden af studiet.

Det jeg gerne vil vide er, hvordan gør jeg det smartest muligt?

 

Jeg har både været freelancer, hvor jeg er blevet ansat som freelancer i virksomheden og andre gange har jeg været hyret til kun, at løse enkelte opgaver, hvor jeg så selv har indberettet min løn.

 

Så lige nu er jeg som person mit brand, men brude jeg starte en virksomhed i hvor det kan køre igennem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da i alle fald en mulighed. Sandheden er at de som betaler dig som CPR og IKKE indberetter gør noget ulovligt for en virksomhed med CVR skal altid indbertte honorar og alt som de udbetaler til en person. Personen kan slet ikke selv indberette så jeg forstår ikke hvordan du gør det, for rubrik 12 som er til den slags, er låst i selvangivelsen??

Du kan godt stifte virksomhed og får så som udgangspunkt moms med på dine regninger og skal så selv indberette resultatet af din virksomhed. Afhængigt af at du kører den intensivt vil du kunne ha underskud, ellers ikke. Du må opveje risiko og arbejdet med det.

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)