Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt site til bedømmelse af netbutikker…

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Vi er tre venner som er ved at lægge sidste hånd på vores projekt: et nyt sted hvor brugere kan bedømme de danske netbutikker og finde råd om dansk lovgivning, når der skal handles på nettet.

Siden er ikke helt klar endnu, men vi er gået ind i den sidste fase, hvor fejl skal rettes og det sidste laves. Vi vil derfor meget gerne have siden testet for fejl og samtidig modtage konstruktiv kritik.

Bedømmelserne er ikke gyldige under testen og en butiks bedømmelser vises allerede, når der er lagt én bedømmelse på den – dette vil kun være tilfældet under testning.

Alle data indtastet på testsiden, vil blive slettet inden siden rigtigt skydes i gang.

Vi håber at høre fra dig.

Du finder testsiden på http://test.nettjek.dk/

De bedste hilsner og på forhånd tak,

Andreas, Sebastian, Mikkel
/ Nettjek.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

sidens tanke er såmænd god nok... og det er også godt, at der er mange forskellige bedømmelsesgrundlag, men det gør også, at du aldrig får mig til at bruge 10 - 15 minutter på at stemme på en webshop... det er mit liv desværre for kort til... men der er sikkert andre der gerne bruger den tid...

Ellers synes jeg det er en flot og rimelig overskuelig side...

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes den er superfed Yes

Håber der kommer godt gang i den. 

MEN.. Da jeg bedømte en web shop (lækker måde det er designet og foregår på), tastede jeg bevidst en ikke gyldig e-mail adresse. Det der sker er at alle mine vurderinger/stemmer blev nulstillet, da jeg røg i email valideringen. Jeg ville aldrig tage en 2. runde. Jeg synes i "straffer" brugeren lige hårdt nok. Det er sikkert bare en mindre overset fejl.

Mvh

jacob 

Fra Århus
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej

Det lyder som et spændende og ambitiøst projekt i har gang i. Hvad er jeres forretningsmodel egentlig - reklamefinansieret?

Har et par kommentarer omkring selve startsiden. 

1. Megen tekst - lav evt. en simpel topbanner, med nogle korte ord der beskriver hvad jeres site har af fordele for brugeren 

2. I jeres kategorisering er det lidt svært ved første øjekast at se opdelingen - brug evt. en lille horisontal stiplet linje, samt en fed tekst type på kategorierne

3. Generelt er det lidt svært at gennemskue hvad der er link og hvad der ikke er. Det eneste link jeg var ret sikker på var overskriften på de enkelte kategorier, som havde en pil som visuel indikation. Specielt omkring brugen af links var det lidt forvirende at nogle var grønne, men også alm. tekst var grøn enkelte steder.

Generelt syntes jeg det er et ok layout samt en god farve sammensætning -  rolig og behagelig.

 Held og lykke med sitet

René Lund Espensen, AROS IT partner
Aros IT er et konsulent- og softwareudviklingshus.

Tilmeldt 14. Oct 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle kommentarerne :)

Til Brian:

Vi har lavet spørgsmålene så få og korte, som vi mente det var muligt, hvis de skulle være sigende om en butik. Andre sites, hvor det alene er en overordnet bedømmelse af en butik, siger ikke noget om, hvorvidt butikken er god til det ene eller det andet - forskellige kunder/brugere kan have forskellige præferencer og derfor mener vi det er vigtigt, at der vises et helhedsbillede af butikken.

Vi har haft flere til at bedømme en butik her i testfasen og gennemsnitligt blev der ikke brugt mere end et par minutter pr. bedømmelse.

Til Jakob:

Fejlen skulle nu være rettet - og vi arbejder stadig på, at gøre det perfekt.

 Til René:

1. Det vil vi helt sikkert se på - det skal være nemt, at se hvad Nettjek handler om med det samme.

2. Vi overvejer mulighederne. Brugervenlighed har høj prioritet for os.

3. Det er noteret :)

Endnu engang tak for alle kommentarerne - vi håber at høre mere.

De bedste hilsner,

 Andreas, Sebastian, Mikkel
/ Nettjek

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om det er mig der bare er åndsvag. Men jeg synes I burde formulere jeres bedømmelsespunkter anerledes.

Svartiden på e-mailsupporten var meget tilfredsstillende - Emballeringen af varen var rigtig god - Informationen fra bestilling til levering var meget tilfredsstillende. 

Det at I skriver "meget tilfredsstillende" el. "rigtig god" - kan godt få mig til at svare anerledes end I egentlig vil have mig til.

 Hvis jeg f.eks har fået en meget tilfredsstillende mailsupport, så er jeg jo kun enig i dette punkt. Hvis jeg var meget enig i dette punkt, ville det jo betyde at jeg havde fået en mega meget tilfredsstillende mailsupport.
Alle punkterne burde lyde som dette: "Behandlingstiden var hurtig." - det er lidt lettere at tage stilling til.

Ved godt det er en lille ting, men tror det vil betyde meget for det endelige resultat.

Håber I forstår hvad jeg mener.

Mvh Tobias

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunk kan jeg godt lide jeres side.

Men en del af mig tænker om vi virkelig har brug for det. Vi har netop fået www.trustpilot.dk som efter min mening er rigtigt godt.

Jeg mener det er bedre at samle alle anmeldelser og bedømmelser af websites på et sted.

Jeg ved godt dette ikke har så meget med feedback at gøre, men det var blot det der faldt mig ind.

Mvh.

Anders
Ifume.dk

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nettjek:

Hej Amino
Vi er tre venner som er ved at lægge sidste hånd på vores projekt: et nyt sted hvor brugere kan bedømme de danske netbutikker og finde råd om dansk lovgivning, når der skal handles på nettet.

Siden er ikke helt klar endnu, men vi er gået ind i den sidste fase, hvor fejl skal rettes og det sidste laves. Vi vil derfor meget gerne have siden testet for fejl og samtidig modtage konstruktiv kritik.

Bedømmelserne er ikke gyldige under testen og en butiks bedømmelser vises allerede, når der er lagt én bedømmelse på den – dette vil kun være tilfældet under testning.

Alle data indtastet på testsiden, vil blive slettet inden siden rigtigt skydes i gang.

Vi håber at høre fra dig.

Du finder testsiden på http://test.nettjek.dk/

De bedste hilsner og på forhånd tak,

Andreas, Sebastian, Mikkel
/ Nettjek.

Hvis du vil have et 100 % ærligt svar.. Så synes jeg den er alt for uoverskuelig. Hvem er jeres målgruppe?

Mener personligt at man har 5 sekunder til at overbevise en bruger om hvad en side kan bruges til for at den bliver en RIGTIG succes. Med mindre du virkelig tilfører en "livsnødvendig" værdi.

Den almindelige bruge vil have én simpel søgefunktion hvor de kan finde det site de vil tjekke og en top 10 liste på forsiden til inspiration. På den måde kan I også give "award" til dem der ligger på top 10 og dermed få folk til at markedsføre siden for jer.

På den måde bliver det også et sted hvor utilfredse brugere kan få afløb og glade brugere rose god service.

 

 

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Tilmeldt 14. Oct 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang mange tak for kommentarerne. Et par stykker skal lige have en kommentar med på vejen.

Til Tobias B - vi har selv været omkring problemstilling og har efter en del parlamentering ændret på spørgsmålene. De vil nu fremstå mere neutrale i deres udgangspunkt. Tak for kommentaren.

Til Anders Yde - vi kan godt følge dit argument, men vi mener dog at der er meget langt fra vores side til Trustpilots. Vi er selvfølgelig trætte af, at Trustpilot kom først, da vi har arbejdet på Nettjek siden 2005. På den anden side, så giver det brugerne mulighed for at vælge det de finder bedst, hvilket kun kan være en god ting. Vi har lagt vægt på, at man skal kunne sammenligne virksomheder i forhold til andre virksomheder, der sælger det samme, samt desuden vægtet det højt, at det skal være muligt at se hvad en virksomhed er god og mindre god til (f.eks. kan en virksomhed være god til reklamationsbehandling, men dårlig leveringstid). På den måde kan brugeren selv differentiere virksomhederne efter, hvad den enkelte finder vigtigt. Desuden kan brugerne af Nettjek finde vejledninger om, hvordan man skal forholde sig, når man handler på nettet, modtager en beskadiget pakke, vil udnytte sin fortrydelsesret eller lignende. Det er selvfølgelig op til den enkelte, at anvende den side, som han/hun bedst kan lide og hvis du hælder til Trustpilot, så skal du selvfølgelig bruge den :)

Til Laurvigen - vi kan ikke tilfredsstille alle med vores design, men vi har fået langt overvejende positiv respons på sidens funktionalitet og design. Vi har overvejet en top 10, som du omtaler, men vi kan ærlig talt ikke se fornuften i en sådan - hvad skal man bruge en top 10 liste til, hvor én virksomhed sælger rideudstyr, én sælger EDB, én sælger tøj osv. Brugerne kan i stedet sammenligne virksomheder under hoved- og underkategorier, hvorved virksomhederne har en lighed i deres varesortiment. Søgefunktionen du omtaler, er allerede på Nettjek.

Tak til alle for kommentarerne - det er rigtig godt, at få konstruktiv kritik også selvom vi ikke altid er enige i det hele.

Kom endelig med mere - vi følger løbende med.

De bedste hilsner,

Andreas, Sebastian, Mikkel
/ Nettjek

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nettjek:

Endnu engang mange tak for kommentarerne. Et par stykker skal lige have en kommentar med på vejen.

Til Tobias B - vi har selv været omkring problemstilling og har efter en del parlamentering ændret på spørgsmålene. De vil nu fremstå mere neutrale i deres udgangspunkt. Tak for kommentaren.

Til Anders Yde - vi kan godt følge dit argument, men vi mener dog at der er meget langt fra vores side til Trustpilots. Vi er selvfølgelig trætte af, at Trustpilot kom først, da vi har arbejdet på Nettjek siden 2005. På den anden side, så giver det brugerne mulighed for at vælge det de finder bedst, hvilket kun kan være en god ting. Vi har lagt vægt på, at man skal kunne sammenligne virksomheder i forhold til andre virksomheder, der sælger det samme, samt desuden vægtet det højt, at det skal være muligt at se hvad en virksomhed er god og mindre god til (f.eks. kan en virksomhed være god til reklamationsbehandling, men dårlig leveringstid). På den måde kan brugeren selv differentiere virksomhederne efter, hvad den enkelte finder vigtigt. Desuden kan brugerne af Nettjek finde vejledninger om, hvordan man skal forholde sig, når man handler på nettet, modtager en beskadiget pakke, vil udnytte sin fortrydelsesret eller lignende. Det er selvfølgelig op til den enkelte, at anvende den side, som han/hun bedst kan lide og hvis du hælder til Trustpilot, så skal du selvfølgelig bruge den :)

Til Laurvigen - vi kan ikke tilfredsstille alle med vores design, men vi har fået langt overvejende positiv respons på sidens funktionalitet og design. Vi har overvejet en top 10, som du omtaler, men vi kan ærlig talt ikke se fornuften i en sådan - hvad skal man bruge en top 10 liste til, hvor én virksomhed sælger rideudstyr, én sælger EDB, én sælger tøj osv. Brugerne kan i stedet sammenligne virksomheder under hoved- og underkategorier, hvorved virksomhederne har en lighed i deres varesortiment. Søgefunktionen du omtaler, er allerede på Nettjek.

Tak til alle for kommentarerne - det er rigtig godt, at få konstruktiv kritik også selvom vi ikke altid er enige i det hele.

Kom endelig med mere - vi følger løbende med.

De bedste hilsner,

Andreas, Sebastian, Mikkel
/ Nettjek

Hej med jer,

Top 10 var udelukkende for underholdningværdiens skyld og for at vise et simpelt eksempel på hvad jeres hjemmeside kan. Jeg er klar over at i HAR en søgefunktion. Men jeg synes den drukner i tekst. For mit eget vedkomne skal jeg have overblik og indblik på 5 sekunder. Det fik jeg ikke på jeres side.

Men god idé og held og lykke herfra.

 

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)