Endnu engang mange tak for kommentarerne. Et par stykker skal lige have en kommentar med på vejen.
Til Tobias B - vi har selv været omkring problemstilling og har efter en del parlamentering ændret på spørgsmålene. De vil nu fremstå mere neutrale i deres udgangspunkt. Tak for kommentaren.
Til Anders Yde - vi kan godt følge dit argument, men vi mener dog at der er meget langt fra vores side til Trustpilots. Vi er selvfølgelig trætte af, at Trustpilot kom først, da vi har arbejdet på Nettjek siden 2005. På den anden side, så giver det brugerne mulighed for at vælge det de finder bedst, hvilket kun kan være en god ting. Vi har lagt vægt på, at man skal kunne sammenligne virksomheder i forhold til andre virksomheder, der sælger det samme, samt desuden vægtet det højt, at det skal være muligt at se hvad en virksomhed er god og mindre god til (f.eks. kan en virksomhed være god til reklamationsbehandling, men dårlig leveringstid). På den måde kan brugeren selv differentiere virksomhederne efter, hvad den enkelte finder vigtigt. Desuden kan brugerne af Nettjek finde vejledninger om, hvordan man skal forholde sig, når man handler på nettet, modtager en beskadiget pakke, vil udnytte sin fortrydelsesret eller lignende. Det er selvfølgelig op til den enkelte, at anvende den side, som han/hun bedst kan lide og hvis du hælder til Trustpilot, så skal du selvfølgelig bruge den :)
Til Laurvigen - vi kan ikke tilfredsstille alle med vores design, men vi har fået langt overvejende positiv respons på sidens funktionalitet og design. Vi har overvejet en top 10, som du omtaler, men vi kan ærlig talt ikke se fornuften i en sådan - hvad skal man bruge en top 10 liste til, hvor én virksomhed sælger rideudstyr, én sælger EDB, én sælger tøj osv. Brugerne kan i stedet sammenligne virksomheder under hoved- og underkategorier, hvorved virksomhederne har en lighed i deres varesortiment. Søgefunktionen du omtaler, er allerede på Nettjek.
Tak til alle for kommentarerne - det er rigtig godt, at få konstruktiv kritik også selvom vi ikke altid er enige i det hele.
Kom endelig med mere - vi følger løbende med.
De bedste hilsner,
Andreas, Sebastian, Mikkel
/ Nettjek