Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekstyring til enkeltmands-reklambureau - findes det?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminos!

Sidder der nogen selvstændige reklame/kreative herinde, som bruger et projektstyringsværktøj, jeg bare ikke kender endnu?

Jeg leder efter et system, der kan håndtere projekter/tasks og som er integreret med noget timetracking. That's it. 

Jeg har arbejdet med Basecamp, OmniFocus, Podio, Asana og Evernote... men de er alle lidt overkill ifht. jeg kun er mig og ikke har brug for at collaborate.

Kan det virkelig passe at man skal ud i forkromede løsninger, hvor man bare slet ikke får udnyttet halvdelen af systems team-features - bare fordi at man er én mand og gerne vil ha' lidt overblik?

Tak for hjælpen... og go' lørdag herfra :-)

/H

Fra Hadsten
Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 157
Fra  Bahnhof Grafisk Design Bureau Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi arbejder med Daylite til Mac til at styre alle vores projekter i huset.

Vi sidder normalt med 50-70 åbne opgaver som man ikke skal huske i hovedet, derfor skal der projektstyring til.

Daylite et koblet op på vores mailprogram, så inden mailen skal sendes til kunde bliver "Next action" udfyldt.

Daylite arbejder udfra en metodik kaldet GTD (Getting Things Done), som vi også har i snart et års tid. Det kan klart anbefales at læse om 😉

Med venlig hilsen Rune Breinholt Andersen

LabelLand.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 157
Fra  Bahnhof Grafisk Design Bureau Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Glemte at nævne det godt kan være ret bekostelig, dog er det alle pengene værd.

Med venlig hilsen Rune Breinholt Andersen

LabelLand.dk

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Rune!

Tak for svaret - fedt at få lidt insider-viden om, hvad andre gør.

Jeg har hentet en trial af Daylite nu... woah, det er et omfattende system :-)

Nu bliver jeg extra nysgerrig...
Hvordan håndterer I så registrering af tid på projekterne? og hvordan navngiver I projekterne?

Jeg har indtil nu kunne overskue det med forklarende fil-navne, men jeg må erkende, at der er kommet så mange del-projekter ind, at jeg er nødt til at ændre metodik for at kunne følge med - så nu har alle projekter et unikt job-nr.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Breinholt Andersen:
Vi arbejder med Daylite til Mac til at styre alle vores projekter i huset.

Vi sidder normalt med 50-70 åbne opgaver som man ikke skal huske i hovedet, derfor skal der projektstyring til.

Daylite et koblet op på vores mailprogram, så inden mailen skal sendes til kunde bliver "Next action" udfyldt.

Daylite arbejder udfra en metodik kaldet GTD (Getting Things Done), som vi også har i snart et års tid. Det kan klart anbefales at læse om 😉

Jeg skal selv til at investere i et ligne program og har prøvet mange selv. Min erfaring er, de ofte er svære at lære at bruge og der går langt tid, får man får det fulde udbytte af det, da man først skal lære brugen af det. Hvad er din erfaring?

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger en gratis version: http://www.paymo.biz/ 

du installerer en lille app. som registrerer alt du laver på pc'en, herefter tildeler du opgaverne til dine projekter - det er simpelt uden alt unødigt hurlumhej.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Spindler Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henriko

Som superbruger af Daylite, kan jeg sige – hvis du synes, at de andre, du har prøvet, er overkill, så er Daylite overkill på steroider.

Jeg vil anbefale dig at spole lidt tilbage.

Lær dig selv METODIKKEN Getting Things Done, før du vælger dit system.

Det er ikke systemet, du bruger, men hele basis'en for at bruge det, som du skal have styr på.

Når du har lært Getting Things Done (f.eks. ved at lytte til David Allens lydbog "Getting Things Done" på din iPhone,
så kan du vælge et system ud fra, hvor konsekvent og hvordan du vil bruge den bagvedliggende metodik.

OmniFocus er cool.

Daylite (fra Marketcircle) er endnu mere cool (og dyrere). 

Sammen med daylite kan du vælge at købe Billings Pro, som er fra samme udvikler.

Her kan du registere tid og fakturere.

Men indlæringskurven er ret tung for sidstenævnte.

Morten Spindler

+45 40 37 92 95

morten@spindler.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 157
Fra  Bahnhof Grafisk Design Bureau Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan se Morten Spindler a.k.a. GTD-guru/DayLite-guru lige kom mig i forkøbet ;)

Vi bruger Timing til Mac: http://timingapp.com - Her kan du registrerer tiden på alle projekter fra alle programmer, så det ligger samlet i én mappe. Dvs. alt fra mailkorrespondance, Photoshop, internet browser osv. på projektet.

Med venlig hilsen Rune Breinholt Andersen

LabelLand.dk

Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Spindler Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sige – no offense Rune – at det smarte ved Billings Pro er, at du kan arbejde direkte med kunder og projekter fra Daylite via en en simpel import-funktion.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)