Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af domæne til unoeuro uden DNS flytning af mailserver?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Kan man på en nem måde flytte et domæne fra gratisdns.dk til unoeuro.com uden at ændre i DNS records?

Jeg har lavet en weordpress hjemmeside til en virksomhed, som i forvejen har deres domænet liggende hos gratisdns.dk

Da jeg så vil flytte hjemmesiden til unoeuro.com og få deres webhotel og alle deres andre services med, finder jeg ud af at kunden har hele deres mailsystem i en MicroSoft Outlook installation.

Kan jeg flytte domænet uden at oprette firmaets mailadresser på ny eller kan jeg ikke flytte domænet uden at deres DNS records fra MicroSoft Outlook flyttes med?

Det skal lige siges at jeg ikke har oplysninger om deres DNS records og deres IT mand vil gerne hjælpe med at taste dem ind, når domænet er oprettet, men det tænker jeg giver problemer da deres mails så er nede i en periode, mens DNS bliver opdateret. Derefter vil det også tage noget tid, før deres nye hjemmeside ligger klar på domænet, da det først skal aktiveres osv.

Hvad er den bedste løsning her og er der nogen der har erfaring med lignende problemstilling?

Venlig hilsen Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvis du flytter domænet væk fra gratisdns.dk, så skal du oprette de nødvendige record hos den nye udbyder unoeuro.com.

Inden du redeligere domænet hen til unoeuro.com, så gå ind i deres kontrolpanel og opret record så er de klar til efter flytningen så der ikke kommer nedetid.

Kan deres it mand ikke sende en liste før efter flytningen med de nødvendige record så slå dem op og opret de samme hos unoeuro.com.

Så er der ingen problemer med flytningen.
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke lade dns blive ved gratisdns.dk

Det fungere da fint

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bacardil

Tak for svaret. Jo jeg kan muligvis få records fra gratisdns.dk og ejeren af hjemmesiden, men jeg kan jo ikke oprette et webhotel uden at oprette flytte domænet til webhotellet, så jeg kan ikke taste records ind, før domænet er flyttet. Der skal jo ikke oprettes et nyt domæne, men det eksisterende skal flyttes...

Ellers kan jeg ikke forstå hvordan man skal gøre det inden man flytter domænet?

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Michael R. Gertz:
Hvorfor ikke lade dns blive ved gratisdns.dk

Tak for svaret, men hvordan det? Kan jeg bare oprette et nyt webhotel og flytte hele domænet uden at flytte DNS?

Firmaet har alle deres mailadresser med den samme endelse som domænet har, så jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne flytte domænet fra gratisdns.dk til unoeuro.com uden at records fra gratisdns.dk bliver slettet?

Kan man da godt det? Hvordan gør man det?

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vælge bestilling af webhotel hos Unoeuro uden at flytte domænet, så bliver det hos gratisdns.dk, så ændre du blot så records for hjemmeside delen peger hen på unoeuros servere.

Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:

Hej Michael

Michael R. Gertz:
Hvorfor ikke lade dns blive ved gratisdns.dk

Tak for svaret, men hvordan det? Kan jeg bare oprette et nyt webhotel og flytte hele domænet uden at flytte DNS?

Firmaet har alle deres mailadresser med den samme endelse som domænet har, så jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne flytte domænet fra gratisdns.dk til unoeuro.com uden at records fra gratisdns.dk bliver slettet?

Kan man da godt det? Hvordan gør man det?

Mvh Jens

Hej Jens

Hvis jeg var dig, så ville jeg overveje følgende procedure for at migrere uden nedetid på kundens mail:

1 ) Bestil domænet med flytning til Unoeuro - du får adgang til unoeuro kontrolpanelet med det samme. Du kan derfor godt opsætte DNS på domænet ved Unoeuro inden domænet endeligt flyttes.

2 ) Gå ind i DNS Administration i Unoeuro og opret de DNS records der skal til at for at mailen vil fungere. Du kan få disse udleveret eller kigge dem hvis du har adgang til GratisDNS panelet. 

3 ) Først når step 2 er udørt, så skal slutkunden godkende den redelegeringsanmodning DK Hostmaster har sendt vedr. domænet - så vil sitet nemlig først blive flyttet derefter. 

Husk også, at du skal slette eksisterende MX record i UnoEuro DNS Administrationen, så du ikke risikerer at noget af kundens post havner på serverne til Unoeuro-hotellet :)  

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:

Hej Michael

Michael R. Gertz:
Hvorfor ikke lade dns blive ved gratisdns.dk

Tak for svaret, men hvordan det? Kan jeg bare oprette et nyt webhotel og flytte hele domænet uden at flytte DNS?

Firmaet har alle deres mailadresser med den samme endelse som domænet har, så jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne flytte domænet fra gratisdns.dk til unoeuro.com uden at records fra gratisdns.dk bliver slettet?

Kan man da godt det? Hvordan gør man det?

Mvh Jens

Hej Jens.

Gratisdns.dk er kun DNS provider og intet andet, og derfor kan du godt beholde gratisdns.dk som DNS udbyder. Hvis du vælger det, så er det eneste du skal rette den A record der er lavet som peger på deres hoveddomæne, så den passer med IP adressen på den web server deres side ligger på hos UnoEuro.

Du opretter et webhotel hos UnoEuro med flytning af domænet, kunden modtager en godkendelse på redelegering af deres domæne, den skal de bare se bort på,

Du kan også gøre som Frands skriver, det vil også virke.

Lige meget hvilken løsning du vælger, så husk at MX record ikke må ændres, og rykker du til UnoEuro, så er det vigtigt du har rettet MX record hos UnoEuro til det samme som den er hos GratisDNS. når det er gjort, så kan redelegeringen godkendes. og ikke før. ellers risikerer i at nogle af deres mails ryger ned på UnoEuro's mail servere.

Michael

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)