Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg cvr-registreres?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg,
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

En kammerat og jeg er så småt ved at begive os ud i at starte vores første webshop, og vi har derfor et par spørgsmål. Det skal lige siges, at vi er henholdsvis 16 og 17 år. 

- Kan vi godt bare hjemmesiden uden en cvr-registrering, hvis vi ikke omsætter for over 50.000 kr. i 12 måneder, og skal det i så fald indberettes til skat?

- Vi er godt klar over, at man skal være importregistreret for at købe varer hjem fra Kina, men er det lovligt at få importregistreret virksomhed til at købe varerne hjem, hvorefter vi så køber varerne af virksomheden?

På forhånd tak!

God dag :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I alle fald CVR og Importregistres - momsregistrering følger samme regler som for alm salg - 50.000 kr i forventet oms/salg og man SKAL momsregistrere sig - ellers KAN man nøjes med importregistrering. Det er dog ret normalt at tage begge registreringer samtidigt også fordi man sparer at skulle af med penge til importmoms som link

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg,
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar!

For at få det hele på det rene, så kan vi sagtens starte webshoppen, så længe vi ikke omsætter for mere end 50.000 kr. på 12 måneder, og så længe vi ikke importerer vores varer uden for Europa?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ja når I er overbeviste om ikke kunne kommer over 50 t og ikke køber uden for EU - og ikke får problem med betalingsindløser som måske kun vil lave aftale med CVR

Uden registrering skal i stadigt bare føre regnskab uden moms og opgive jeres overskud til skat som angivet i DETTE LINK

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg,
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, så man begrænser i princippet bare sig selv ved ikke lade at sig registrere sig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

tjo - omvendt hvis du ved du ikke kommer op på 50.000 kr på 12 mdr så må du lade være med at registrere og HVIS du kun sælger til private så sparer du jo dem for momsen når de køber af dig, men JA, det begrænser på ganske mange punkter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)