Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NYT KONCEPT TIL BYGGEBRANCHEN - GODE RÅD MODTAGES GERNE

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville ønske, at jeg havde kendt til dette forum sidste år for med disse indlæg og svar I kommer med kunne jeg havde sparet mange penge.

Vi er et lille firma som har salgsrettighederne til i hele skandinavien.Vi omsatte for ca 4,5 mill. kr. i 2005 men vores markedsføring er ikke god nok.
Kendskabet til produktet er slet ikke højt nok og det skal ses i sammenhæng med at alle gør det selv- og havefolk vil kunne bruge produktet.

Derfor er mit spørgsmål hvordan markedsføre man et produkt som prismæssigt og kvalitetsmæssigt er til proffer, men som âlmindelig mennesker vil efterspørge. (De vil leje det,hvis de havde kendskab til produktet). Mit markedsføringsbudget er på 400.000,- kr. til hele skandinavien.

Med håb om gode råd.

Rob

Jeg har med vilje ikke forsøgt at beskrive hvad Muck-truck kan det vil føre til en mindre doktorafhandling.

( I kan se filmen på Mucktruckpower.com)
Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart virker det indlysende for mig at gøre det igennem det lokale byggemarked......

Du kender godt konceptet fra tankstationer ikke?`Der er det bare specielle (og alm.) trailere, som Statoil, Q8, mv. låner og så laver de en eller anden kontrakt omkring hvor mange procent de skal have for at de handles igennem deres butik.
 
Jeg tror egentlig, at det er den rigtige måde....det skal bare være byggemarkeder hvor de sælger fliser, cement, mørtel, og andre forholdsvis tunge ting til tungt arbejde....  altså jeg foreslår opsøgende salg til strategisk smarte samarbejdspartnere...der er jo ingen der siger at byggemarkeder er de eneste steder der er smart...men kan ikke lige komme på andet....så skulle det være haveafdelinger i supermarkeder mv...men der er mucktruck nok ikke lige så nødvendig....tjaa..!
 
Mvh. Tobias
Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er det bare med at få sig selv ind i byggemarkedernes reklamer selvfølgelig..
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Efter min vurdering er det et værktøj til "professionelle" brugere, som det jo også fremgår af jeres egen præsentationsvideo. Ingen tvivl om at der nok skal være en handyman eller to som kunne tænke sig at anskaffe en, men jeg vil tro at prisen holder en del tilbage. Messedeltagelse vil jeg mene er et absolut must for jer HI-messen i Herning som sidste år blev besøgt af 28.000 fagfolk vil være et rigtig godt sted at få skabt nogle kontakter, både direkte salg men også at få kontakt til potentielle forhandlere, næste gang den afholdes er dog først i 2007.
 
Lige for kan jeg se en målgruppe der hedder landmænd og den målgruppe skulle du kunne nå ved at få kontakt til maskinhandlere f.eks.  MI-ringen som er en indkøbsforening for disse. Eller tag fat i en af de store som gør i katalogsalg til folk på landet bl.a. Grene (sælger artikler til landbruget for + 1 mia. om året).  DLG er også en mulighed - de handler efterhånden med alt muligt(sjovt som tingene udvikler sig, det var noget enklere dengang jeg havde min gang i firmaet)
Landbrugsmesser som Agromek, Landskuet og større dyrskuer som Roskilde Dyrskue vil i den forbindelse også være gode steder at "vise flaget" og gør man lidt ekstra ud af standen er der stort set altid mulighed for lidt avisomtale i fagblade.
 
God vind med salget - jeg tror på produktet

 

 

 

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mucktrucker

Det kan siges ret enkelt, men på forskellige måder:
PR PR PR PR PR PR PR PR PR PR PR PR PR pr PR PR PR PR pR PR PR PR PR PR  PR PR (=Public Relation).
 
Har man et nyt og rimeligt unikt produkt er det klart mest omkostningseffektivt at benytte PR for at for sit buskab ud. Og budskabet skal ud til så mange som muligt - også private. Camping folk og bådejere er da oplagte brugere af Muck-Trucken.
For 10 år siden sagde alle at havetraktorer (med plæneklipper) kun var noget for parkejere og fodboldklubber. Nu bliver der solgt havetraktorer til haver på 300-400m2.
Jeg vil meget gerne hjælpe dig med presseomtale af Muck-Trucken i Danmark, hvis det har interesse!
No cure - no pay...!!!
/Steen - tlf. 22 81 60 90
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover det allerede nævnte, kunne jeg godt forestille mig, at Bauhaus og Silvan er muligheder, da de har ret store udlejningsafdelinger.

Personligt ville jeg gerne leje en sådan maskine et par dage, når haven skal omlægges. Jeg har nemlig prøvet og flytte 10 kbm jord med en trillebør, og det gør jeg  aldrig, aldrig mere.....

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/31/2006 6:54:14 PM Forfatter: Lars P

Messedeltagelse vil jeg mene er et absolut must for jer HI-messen i Herning som sidste år blev besøgt af 28.000 fagfolk vil være et rigtig godt sted at få skabt nogle kontakter, både direkte salg men også at få kontakt til potentielle forhandlere, næste gang den afholdes er dog først i 2007.
 
 
Jamen så har de jo "Bolig Drømme For Alle" istedet, som finder sted i september. Se her: http://www.bdfa.dk/
 
Byggemarkeder som eks. Råd & Dåd udlejer i forvejen forskellige maskiner som private kan have brug for i forbindelse med gør-det-selv projekter, så de kunne da også tænkes at være interesserede i at udleje dine maskiner.
 
mvh Carsten
 
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres tilbagemeldinger. Det er skønt at se hvor mange hjælpsomme mennesker der findes derude bag ruden.

Je vil nu grund lidt over jeres forslag nogle af dem har vi alerede brugt i 2005, såsom deltagelse i diverse relevante messer.

Jeg har dog et spørgsmål hvorledes får jeg mere trafik på hjemmesiden.

Alle vilde ideer er velkommen.

Hilsen

Rob
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

- SEO er jo altid oplagt...

 
- Ellers kan konkurrence, som lægges ud på forskellige konkurrence sider, godt give noget trafik!
(præmie 3 dages leje eller lignende)
 
- Linkbytte
 
- PR
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rob,

Der er rigtig mange indlæg her på amino om Google-baseret markedsføring, og dem vil jeg helt klart anbefale at du læser igennem. Prøv at oprette en kampagne med Google AdWords og se hvad det giver af trafik.
 
Prøv også at kaste et blik på de mange tråde om søgemaskineoptimering. Der er flere aminoer der gode til den diciplin.
 
mvh Carsten
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)