Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det hele er klar.. Næsten - - CVR for at fakturere rengøring

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været medlem noget tid her, og har også læst en del indlæg i forhold til mit spørgsmål. Dog er det som om, at der mangler noget.. Håber derfor i vil være behjælpelige.

Det er sådan, at jeg har fået en aftale i hus med et firma omkring rengøring. Vi diskutere stadig lidt mht pris, men da jeg har arbejdet der i mange år er det blot tale om tid.

Jeg har før været under et andet rengørings firma, som firmaet havde hyret, men grundet store uenigheder ml. dem har de brudt kontrakten. Det forholder sig dog sådan at firmaet ønsker at beholde mig hos dem, dog vil de ikke ansætte mig "under" dem men rådede mig til at starte mit eget rengørings firma for at køre det den vej.

Nu er jeg bare lidt i tvivl. Skal vi oprette cvr med det samme? det er kun mig der arbejder derfor tænker jeg selvfølgelig på enkeltmands virksomhed

Er det egentlig bare ligetil i forhold tila t oprette cvr nummer, lave en kontrakt også ellers bare sende en faktura pr. måned?(det er den nemme part) det jeg er uskker på er det emd skat mm. Jeg har aldriv før været selvstændig (min mand har, dog ikke i danmark derfor ahr der været andre regler) 

skal der kun afregnes skat moms, en gang årligt eller skal det gøres hver gang? Min umiddelbare tanke er(efter at have fulgt med herinde) er at man blot skal gemme alle kvitteringer, samt fakturaer også en gang om året, kontakte en reviser der klarer det hårde arbejde for en mht hvad der skal betales af til skat? er jeg helt galt på den?

Håber der er nogen der vil være behjælpelige. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46512
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

det første afgørende er om du er regulært selvstændig for ellers kan det være omgåelse af kildeskatteloven men fred med det - det vil mest være den der betaler der kan få problem

Bruger du egne remedier og sæbe osv og styrer selv dit arbejde vil være noget af det skat kan se på

Du skal givet så ha CVR med det samme og momsreg for at opfylde deres ønske, og det kan sikkert gå

Du skal føre regnskab løbende og det første år skal moms indberettes kvartalsvist - og senere når skat giver dig besked, vil du overgå til halvår som standard

Du kan godt ha behov for at kende en del regler trods alt, men se det mest basale om regnskab for små selvstændige her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html 

Jeg vil varmt anbefale at bruge regnskabsprogram ex www.dinero.dk gratis op til 1 mio samlet omsat

Du skal jo så følge momsen så du ved du har penge til at indbetale den, ligesom du jo skal sætte af for din egen personlige skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)