I snakker forbi hinanden :) Det bør dog ikke munde ud i den afslutning. Hvis jeg har forstået TDC medarbejderen korrekt, så er de 3 numre forbundet på en eller anden måde ved f.eks. at du har fået 2 numre og så 1 "gratis" og her ønsker du så at opsige det nummer du ikke får porteret til et andet selskab. Derved er det helt korrekt, hvis det er ovenstående scenarie, at en opsigelse af det "gratis" nummer vil betyde en opsigelse af samtlige numrer der oprindeligt var på ordren, og derved nedlægge de 2 andre som så ikke kan porteres. Så alternativet er, at vente til at de 2 andre nr. er porteret og så opsige de sidste. F.s.a. bredbånd, så "plejer" man at kunne presse prisen ved opsigelse, enten i form af lavere priser fremover eller højere ydelse, altså større hastighed. SÅ I fejler begge lidt :) |
Altomargan.dk - Jan:Hvis jeg har forstået TDC medarbejderen korrekt, så er de 3 numre forbundet på en eller anden måde ved f.eks. at du har fået 2 numre og så 1 "gratis" og her ønsker du så at opsige det nummer du ikke får porteret til et andet selskab.
Den eneste sammenhæng mellem de tre numre (og det fjerde, som jeg ønsker at beholde, men ændre abonementstypen på) er, at de alle er registreret med mig som kunde.
Jeg fik selvfølgelig en lidt grundigere forklaring, som efter min bedste fatteevne er som følger.
Altså
Jeg har fire mobilabonnementer hos TDC. To, som vi bruger, og to som jeg ikke længere bruger. Da jeg for et par år siden ville opsige de to, som jeg ikke bruger, lod jeg mig overtale til at lade dem stå som gratis abonnement med ekstremt høj minuttakst. Det ville give mig muligheden for uden varsel at tage dem i brug igen og få ændret abonnementet til noget fornuftigt.
TDC har så angiveligt i to omgange varslet prisstigninger for de to numre først fra 0-19 kr. og siden fra 19-29 kr. Varslet er angivelgit givet sammen med telefonregningen. Det er helt indlysende min egen fejl, at jeg ikke har nærlæst min telefonregning grundigt nok til at opdage, at de to abonnementer nu kostede penge.
Nu står jeg så i den situation, at jeg skal bruge det ene af de passive numre, hvorfor jeg kontakter TDC for at finde det bedst egnede abonnement til formålet. Ved den lejlighed opdager jeg, at de to abonnementer er begyndt at koste penge. Jeg gider ikke kigge efter for at finde ud af, hvor længe og hvor meget, jeg har betalt - det er jo betalt, og jeg kunne have brokket mig for længe siden.
TDC fortæller mig så, at hvis jeg ændrer i abonnementet på det ene nummer - eller hvis jeg opsiger det andet nummer, vil de automatisk ændre abonnementet på de to numre, som er i brug, hvorved der starter en ny bindingsperiode. Det er jeg ikke interesseret i, da jeg netop er i færd med at flytte disse to numre over i et andet selskab, fordi TDC rådgivning om abonnementet viste sig ikke at holde vand.
Jeg er med andre ord tvunget til ikke at ændre det nummer, som jeg ønsker ændret, samt at beholde det nummer, som jeg ønsker opsagt, for at kunne få lov til at flytte de to andre numre.
Det er efter min mening absolut ikke fair. Derfor ønsker jeg ikke længere at samarbejde med TDC om hverken telefoni eller internet.
Man kan desværre ikke presse hastigheden hurtigere her, hvor jeg bor. Jeg betaler allerede for det hurtigste, de kan levere hertil - og det dækker i øvrigt mit behov.
Men ja, jeg har fejlet ved ikke nidkært at læse mine regninger og gøre rettidig indsigelse.
Venlig hilsen
Hans