Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddrag af samtale med TDC:

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:
Uddrag af samtale med TDC:
- Jeg vil gerne opsige det mobilnummer, som I sagde var gratis, men som alligevel koster 29 kr. om måneden.
- Er du tilfreds med dine andre mobilabonnementer?
- Nej, så dem er jeg i gang med at få flyttet via et andet selskab
- Så kan du ikke opsige mobilnummeret, for hvis du gør det, vil vi afvise anmodningen om at flytte de to andre numre, når de kommer fra det andet selskab.
- Hvad?
- Ja, så er der jo en igangværende ordre, og så kan vi ikke flytte de andre numre.
- Så jeg er altså bundet til at betale for et nummer, som I sagde var gratis, fordi jeg vil flytte to andre numre.
- Ja.
- Det er da ikke rimeligt!
- Jo, sådan er det da også hvis jeg vil flytte et nummer fra et andet selskab til TDC for en anden kunde.
- Det kan jeg da være ligeglad med. Jeg vil bare gerne slippe for at betale for noget, som I havde fortalt var gratis.
- Jamen så kan jeg jo også sige, at jeg er ligeglad med din situation.
- Ja, tak. Det fremgår.

Vil nogen forklare mig, hvordan det hænger sammen. Det rækker ganske enkelt ud over min fatteevne. Jeg leder lige nu efter en fair leverandør af bredbånd gennem kobber.
Findes der et selskab med gennemskuelige priser?

Jeg har fundet den rigtige leverandør af mobiltelefoni. Venlig hilsen Hans

I snakker forbi hinanden :) Det bør dog ikke munde ud i den afslutning.

Hvis jeg har forstået TDC medarbejderen korrekt, så er de 3 numre forbundet på en eller anden måde ved f.eks. at du har fået 2 numre og så 1 "gratis" og her ønsker du så at opsige det nummer du ikke får porteret til et andet selskab.

Derved er det helt korrekt, hvis det er ovenstående scenarie, at en opsigelse af det "gratis" nummer vil betyde en opsigelse af samtlige numrer der oprindeligt var på ordren, og derved nedlægge de 2 andre som så ikke kan porteres.

Så alternativet er, at vente til at de 2 andre nr. er porteret og så opsige de sidste.

F.s.a. bredbånd, så "plejer" man at kunne presse prisen ved opsigelse, enten i form af lavere priser fremover eller højere ydelse, altså større hastighed.

SÅ I fejler begge lidt :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Altomargan.dk - Jan:
Hvis jeg har forstået TDC medarbejderen korrekt, så er de 3 numre forbundet på en eller anden måde ved f.eks. at du har fået 2 numre og så 1 "gratis" og her ønsker du så at opsige det nummer du ikke får porteret til et andet selskab.


Den eneste sammenhæng mellem de tre numre (og det fjerde, som jeg ønsker at beholde, men ændre abonementstypen på) er, at de alle er registreret med mig som kunde.

Jeg fik selvfølgelig en lidt grundigere forklaring, som efter min bedste fatteevne er som følger.

Altså
Jeg har fire mobilabonnementer hos TDC. To, som vi bruger, og to som jeg ikke længere bruger. Da jeg for et par år siden ville opsige de to, som jeg ikke bruger, lod jeg mig overtale til at lade dem stå som gratis abonnement med ekstremt høj minuttakst. Det ville give mig muligheden for uden varsel at tage dem i brug igen og få ændret abonnementet til noget fornuftigt.
TDC har så angiveligt i to omgange varslet prisstigninger for de to numre først fra 0-19 kr. og siden fra 19-29 kr. Varslet er angivelgit givet sammen med telefonregningen. Det er helt indlysende min egen fejl, at jeg ikke har nærlæst min telefonregning grundigt nok til at opdage, at de to abonnementer nu kostede penge. 

Nu står jeg så i den situation, at jeg skal bruge det ene af de passive numre, hvorfor jeg kontakter TDC for at finde det bedst egnede abonnement til formålet. Ved den lejlighed opdager jeg, at de to abonnementer er begyndt at koste penge. Jeg gider ikke kigge efter for at finde ud af, hvor længe og hvor meget, jeg har betalt - det er jo betalt, og jeg kunne have brokket mig for længe siden.

TDC fortæller mig så, at hvis jeg ændrer i abonnementet på det ene nummer - eller hvis jeg opsiger det andet nummer, vil de automatisk ændre abonnementet på de to numre, som er i brug, hvorved der starter en ny bindingsperiode. Det er jeg ikke interesseret i, da jeg netop er i færd med at flytte disse to numre over i et andet selskab, fordi TDC rådgivning om abonnementet viste sig ikke at holde vand.

Jeg er med andre ord tvunget til ikke at ændre det nummer, som jeg ønsker ændret, samt at beholde det nummer, som jeg ønsker opsagt, for at kunne få lov til at flytte de to andre numre.
Det er efter min mening absolut ikke fair. Derfor ønsker jeg ikke længere at samarbejde med TDC om hverken telefoni eller internet.

Man kan desværre ikke presse hastigheden hurtigere her, hvor jeg bor. Jeg betaler allerede for det hurtigste, de kan levere hertil - og det dækker i øvrigt mit behov.

Men ja, jeg har fejlet ved ikke nidkært at læse mine regninger og gøre rettidig indsigelse.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Jeg har fire mobilabonnementer hos TDC. To, som vi bruger, og to som jeg ikke længere bruger. Da jeg for et par år siden ville opsige de to, som jeg ikke bruger, lod jeg mig overtale til at lade dem stå som gratis abonnement med ekstremt høj minuttakst. Det ville give mig muligheden for uden varsel at tage dem i brug igen og få ændret abonnementet til noget fornuftigt.

Hvor mange regninger får du på de 4 numre? 1 regning eller 4 regninger?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Altomargan.dk - Jan:
1 regning eller 4 regninger?

Én - naturligvis.
Det er jo det, der er problemet. 

Hans

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Det er efter min mening absolut ikke fair. Derfor ønsker jeg ikke længere at samarbejde med TDC om hverken telefoni eller internet.

Hvis du ønsker internet via kobber, så kommer du ikke udenom at TDC tjener på det, da de ejer kobber infrastrukturen som de så lejer ud til andre selskaber. Pas på dit valg af udbyder, da du ikke altid kan være sikret samme ydelse hos andre som hos TDC. 

Det lyder for mig som om du har været usædvanlig uheldig, og hvis jeg må foreslå dig noget, så ville jeg gøre følgende:

1, Ring op til TDC mandag og snak med en servicemedarbejder i det segment du hører til og forklar roligt at du meget gerne vil snakke med teamchef omkring dine udfordringer. Det er ikke altid lige nemt, men prøv at være vedholdende på en god måde.

2. Forklar situationen og spørg ind til om de ikke mener der er noget de kan gøre i form at kompensation så du kan fortsætte som tilfreds kunde og gerne med et lille "plaster" på såret for din oplevelse.

De kan give dig favorable betingelser hvis I kommer overens, men det kræver lidt psykologi :) Den del kan du sagtens klare...

Men hvis du er fast besluttet på at TDC er slut, så er der kun at vente til du har fået 1. regning fra din nye udbyder og så derefter opsige....

Opsig IKKE blot efter proteringen er gået igennem...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)