Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero: hjælp til bogføring af køb til firma foretaget med private midler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft spurgt på det før, men tråden tog en lidt anden retning.

Jeg har netop købt kameraudstyr til mit firma, men har betalt det fra min personlige bankkonto.

Jeg mangler en meget konkret guide til, hvordan jeg helt præcist bogfører det i Dinero.
Umiddelbart er jeg med på, at jeg skal tage det fra beholdningen "mellemregning".

Men når jeg så overfører beløbet (min firmakonto skylder jo så mig de penge, jeg har betalt for kameraudstyret) fra firmaets konto til min personlige bankkonto, skal det så på nogen måde registreres i Dinero - eller er det automatisk underforstået, når man benytter "mellemregning" som beholdning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

du bogfører udgiften for kamera som indkøb (ex små aktiver straksafskrivnig) og modpost mellemregning kontant indskud indehaver eller hvad den kan hedde

Når du så overfører fra din bank til dig privat, så bogfører du igen mellemregning privat indskud så den går i 0 (debet) og nu din firma bank som modkonto når du overfører til din private bank

Vær opmærksom på at skat er omhyggelige med delt moms med mindre du kan sige klart du aldrig bruger udstyret privat - netop kameraer og ligende kan lægge op til det hvis man driver virksomheden hjemmefra (delt moms link)

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Jeg leder efter en sponsor, som vil sponsorere nogle ting til giewaways,  Da jeg gerne vil give mine instragram følgere en belønnelse fordi de er sådan nogen gode følgere. Mit instragram navn er @Nikoline_vinther og i må meget gerne kontakte mig over instragram eller på min e-mail: nikolineascanius@gmail.com hvis i er intresseret i at sponsorere. Hilsen Nikoline

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)