Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret? Hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle aminoer,

Jeg står og har fundet på en (syntes jeg selv) fremragende ide. Ideen omhandler noget tv-produktion i form af en serie. Dog bliver den sendt på youtube med 1 afsnit ugentligt. Ideen med showet er i sig selv helt unik, og ikke set før. Ideen er dog rigtig svær at markedsføre, så vi har udtænkt nogle fremgangsmåder. Vi vil dog ikke henvende os til nogen, uden at have ophavsret på ideen. Af frygt for at den bliver kopieret, da dette er utrolig nemt. Så mit spørgsmål er: Hvordan ved jeg, at jeg har ophavsret? 

Jeg har læst, at man har dette, i det øjeblik man har fundet på et unikt produkt. Men det kan jeg ikke forstå? Vil det eksempelvis sige jeg kan skrive idéen herinde på forumet også være sikker på ingen, kopiere den fordi jeg har ophavsret? Eller skal jeg skrive det et sted på vores facebookside? Hjemmeside? Eller lignende? 

Jeg er helt blank og har virkelig brug for svar! :-)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært. Jeg har en kammeret som havde planer om at lave et program om Lufthavnen.

Og gik til produktion selskab om ideén men det havde ikke deres interesse og synes det var en dårlig ide. Senere kom samme produktion selskab med et liggende program. Men de havde ikke det som var unikt i min kammeret program med.

Men ved at du er først mover på youtube så har du jo også du er først med din unikke ide. Men er skal lidt copyright tekst med i rulleteksterne.

Men hvis et stort produktion selskab i USA. Tager og laver en lille drejning er det jo besværligt at bevise at det er din ide.

Det er bare at få lavet så mange programmer og lagt dem op så det tyder på at i har noget at have det i. Det hjælper jo ikke noget at have lagt et program op også går der 3 mdr før det næste kommer. Det er bare at få produceret 10 og lagt op og 10 i morgen.

Det er min ide.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)