Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukket butik pga tyveri, hvad med husleje?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Hvad er mine muligheder når der har været tyveri i butikken, og jeg ikke længere kan holde butikken åben (i hvert fald de næste par måneder)?

Er det stadig min pligt at betale husleje? - Kan jeg få min forsikring ind over? 

Og hvad så med skat, kan jeg stadig taste huslejen ind under momsen i denne lukkede periode?

Vh.

ProSky

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er det din pligt at betale husleje??? Det kommer helt an på hvordan din forsikring dækker, det er måske bedst du tager det op med dem. Jeg kunne dog ikke forestille mig de dækker din husleje? Hvordan kan det være du skal holde lukket de næste par MÅNEDER pga. tyveri?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

kun hvis du har en egentlig driftstabsforsikring der forsikrer evt driftstab i forbindelse med lukning ved tyveri vil du få mullighed for dækning. Din indbo/tyveri/butiksforsikring vil dække tyveriet hvis du har en sådan

Husleje skal naturlirligvis betales og og både udgift og moms behandles helt normalt i den periode

Det lyder som meget specielle varer hvis tyveriet betyder lukning i flere måneder - her må du nok fremadrettet ha en plan så det ikke kan ske - hvis muligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal gøre fuldstændig som du plejer, bogføre din husleje som altid og betale huslejen til tiden. Du kan ikke undlade at betale husleje blot fordi du ikke kan holde åbent.  Er det helt galt og du må lukke er der sikkert også en eller anden opsigelsesperiode på lejemålet der skal tages i betragtning.  Et særtilfælde kunne være en lejekontrakt hvor man har forpligtet sig til at udøve en eller anden form for virksomhed i forbindelse med lejemålet: Det kunne f.eks. være en kiosk med dagligvarer i umiddelbar forbindelse/nærhed af en campingplads.  Kan man ikke overholde en nærmere specificeret grad af tilgængelighed (mulighed for campisterne at købe mælk..... ) kan man blive opsagt.  Du må undersøge hvorledes du er dækket af dine forsikringer.  Din private ulykkes og husforsikring dækker næppe tabet - forhåbentligt har du en erhvervsforsikring?

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene. 

Jeg har en erhvervsforsikring. De sidder med sagen nu. Det drejer sig om ret mange penge, og dem har jeg ikke lige på hånden nu. 

Måske var "flere måneder", en overdrivelse.

Synes bare forsikringen er lang tid om at gå igennem sagen. Ved ikke hvor lang tid det normalt plejer at tag?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)