Jeg har for tre måneder siden åbnet en webshop, der handler med økologisk baby- og småbørnstøj, økologiske metervarer til børn, samt snitmønstre og økologisk garn. Jeg har forsøgt med SEO og AdWords, og besøgstallene ser egentlig ok ud. Søndag og mandag har jeg annonceret en 25% rabatkode på Facebook og Instagram; og jeg kan se, at der har været ca. 350 inde og kikke begge dage. Men de køber ikke noget! Økologisk børnetøj ER dyrt, men producenterne lever jo, så hvorfor sælger jeg ikke noget? Er det pga. forsendelsesgebyret på 29 kr for køb under 400 kr? Eller er det fordi, jeg kun tager imod PayPal (det var den billigste løsning, når man er helt nystartet)? Eller er min shop for kedelig eller rodet eller er der andet, jeg ikke har tænkt på? Jeg ville være rigtig glad for lidt feedback og gode råd. Min shop hedder Grønne unger |
Jeg kan med det samme sige at dine betalingsmuligheder næsten med garanti har noget at sige. Folk vil gerne betale direkte på din side uden at blive stillet igennem til tredjeparter.
Prisen er så en anden side af sagen hvilket selvfølgelig også kan spille en rolle. Har du sat noget tracking op på din side, så du kan se hvornår dine kunder forlader butikken? Hvis langt størstedelen slet ikke når til din check-out så kan man i hvert fald udelukke det er fordi der kun tilbydes Paypal.
Et af dine stærke salgspunkter er at det netop er økologisk, men jeg synes der mangler noget gennemslagskræft for at få det bragt igennem til dine besøgende på en eksklusiv måde. Min professionele mening er måske så også at designet halter noget bagefter dagens standard. Jeg synes ikke man umiddelbart får oplevelsen af at dette er noget 'eksklusivt' eller man er på en webshop hvor produktkvaliteten er de ekstra penge værd.
Forsendelsesgebyret på 29kr synes jeg faktisk er lavt, som forbruger er det slet ikke noget der ville afbryde mit køb, især når et indkøb hurtigt løber op over 200-400 kr. ved blot 2 af dine produkter.