Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At hive penge ind i Danmark uden skat?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hej med Jer aminoer.

Jeg sidder her og har et spørgsmål, som jeg ikke helt mener jeg kan få svar på.

Hvordan forholder det sig med penge tjent i udlandet? Mere bestemt, internationalt farvand. Hvis man tjener x antal kroner i internationalt farvand, hvorledes skal man så forholde sig til skattereglerne m.m., og hvordan slipper man nemmest udenom?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg selv og to venner, går kraftigt og overvejer at tage ud og arbejde på en yacht fra foråret af, da vi kender flere udenlandske kilder som har gjort det. 

Men hvordan forholder det sig så, hvis jeg f.eks. tjener pengene på havet, og ikke vil betale skat af dem?
Er  svaret at oprette en konto på Cayman Islands eller i Gibraltar og lade pengene gå ind der, og have et creditcard tilknyttet, hvorfra jeg så frit kan bruge pengene?

 

Håber på svar

På forhånd tak

 

 

Fra Århus/Sydney
Tilmeldt 7. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvom jeg fornemmer, at du ikke er videre interesseret i reglerne, kan du læse om reglerne om beskatning af søfolk her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=103869&vID=201607&i=154&action=close#i103869

Og hvis du ikke har lyst til at betale skat? Tja, så opretter du da bare en konto på Cayman Islands og lader være med at betale skat. Nogenlunde samme princip som hvis du ikke gider betale for varer i butikker...

 Vil du også vide, hvor du kan købe en elefanthue og en tunet Puch Maxi, som du kan flygte på?... :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DJB:
Men hvordan forholder det sig så, hvis jeg f.eks. tjener pengene på havet, og ikke vil betale skat af dem?
Er  svaret at oprette en konto på Cayman Islands eller i Gibraltar og lade pengene gå ind der, og have et creditcard tilknyttet, hvorfra jeg så frit kan bruge pengene?

Ja, hvis Du husker at betale skat af dem, eller begår Du en kriminel handling.

Så en konto i Danmark vil være ligeså godt (og billigere).

Du skal være opmærksom på, at SKAT har fokus på udenlandske kreditkort for tiden. 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis vi lige ser bort fra folks moralske opkast, så kan du da sagtens have konti i udlandet. At bruge et kort til sådan en konto her i Danmark, er til gengæld ikke særlig smart, da SKAT i øjeblikket har en god lang liste med danskere der har brugt udenlandske kort til udenlandske konti. De skal alle til en lille snak om Deres penge på udenlandske konti, så brug kun kortet i udlandet.

Det moralske må du selv rode medWink

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Ja, hvis vi lige ser bort fra folks moralske opkast, så kan du da sagtens have konti i udlandet. At bruge et kort til sådan en konto her i Danmark, er til gengæld ikke særlig smart, da SKAT i øjeblikket har en god lang liste med danskere der har brugt udenlandske kort til udenlandske konti. De skal alle til en lille snak om Deres penge på udenlandske konti, så brug kun kortet i udlandet.

Det moralske må du selv rode medWink

 

 

Okay.. jeg synes bare det virker underligt. For hvis man med et dansk kort, bruger penge i udlandet, så tjekker skattevæsnet i det specifikke land hvori man bruger pengene jo ikke efter eller holder øje på den måde, og du skal ikke betale skat i det land hvor du befinder dig. Hvordan vil SKAT i Danmark kunne se, at kortet tilhører en dansk statsborger, eftersom kortet er tilknyttet en konto i en bank med tavshedspligt? Så kan de jo ikke få nogle oplysninger om hvem kortet tilhører, overhovedet.

Det er selvfølgelig noget andet, hvis man køber ting hvor man bliver registreret af en art (f.eks. bil, internetkøb, etc.) og de har ens fulde navn og adresse - men det er da vist også det eneste de kan hænge en op på?

Det moralske aspekt spiller skam ingen rolle, tværtimod, det ville fryde mig hvis jeg kunne slippe udenom. Penge tjent i udlandet, skal SKAT slet ikke blande sig i, hvis det var op til mig. Det har intet med dem at gøre overhovedet.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

DJB:

Det moralske aspekt spiller skam ingen rolle, tværtimod, det ville fryde mig hvis jeg kunne slippe udenom.

 

Jeg tror jeg holder mig fra at kommentere yderligere i denne tråd. Som jeg forstår dig, er Du ude på at finde en nem måde at bryde loven på, og det har jeg ikke lyst til at medvirke til.

Husk dog én ting, bliver Du opdaget så lad være med at komme tilbage til forumet og klynke over konsekvenserne.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimitri Hardorff:

DJB:

Det moralske aspekt spiller skam ingen rolle, tværtimod, det ville fryde mig hvis jeg kunne slippe udenom.

 

Jeg tror jeg holder mig fra at kommentere yderligere i denne tråd. Som jeg forstår dig, er Du ude på at finde en nem måde at bryde loven på, og det har jeg ikke lyst til at medvirke til.

Husk dog én ting, bliver Du opdaget så lad være med at komme tilbage til forumet og klynke over konsekvenserne.

 

 

Nej, selvfølgelig ikke direkte snyde.  Det er sgu for dumt at sidde og plable op om på et offentligt forum.

Jeg tænker mere på hvordan det kan lade sig gøre at holde sine skattefrit tjente penge skattefrie. Man hører jo altid om folk der arbejder på havet, og ender op med en ordentlig bunke skattefrie penge som de har tjent - og det er dét jeg ikke kan forstå; hvordan er denne "fidus" skruet sammen? For tilsyneladende, så kan det lade sig gøre jo?

 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

 Prøv og vend den om, hvis dig og en makker vil arbejde på en yacht i int farvand

henover sommeren lyder det som om det er i peanutsafdelingen, og helt ude i hampen

at begynde med konto på Cayman eller andre eksotiske steder.

Umiddelbart lyder en sådan tjans som noget hvor man er i konkurrencer med nogle filipinske

letmatroser, correct me if im wrong

 Så start med at bruge dit frikort, og giv de ældre amerikanske enker på yachten en

super behandling, så stikker de dig måske nogle $ for ungt selskab.

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans:

Hej Daniel

 Prøv og vend den om, hvis dig og en makker vil arbejde på en yacht i int farvand

henover sommeren lyder det som om det er i peanutsafdelingen, og helt ude i hampen

at begynde med konto på Cayman eller andre eksotiske steder.

Umiddelbart lyder en sådan tjans som noget hvor man er i konkurrencer med nogle filipinske

letmatroser, correct me if im wrong

 Så start med at bruge dit frikort, og giv de ældre amerikanske enker på yachten en

super behandling, så stikker de dig måske nogle $ for ungt selskab.

 

 

Ja, det ville jeg også hvis det blot var peanuts.

Men som økonomien ser ud, ved at have et job på en superyacht, så er den væsentligt højere end blot et par håndører trukket over frikortet. De personer vi har kender og har snakket med, som har arbejdet på sådanne yachts, har haft en fast løn på ca. 2000-3000 $ om måneden, og derefter drikkepenge, som har ligget væsentligt højere end månedslønnen.

Grunden til dette er, at ved at leje en såkaldt Super Yacht, eller Mega Yacht, så er 10% af prisen for at leje båden drikkepenge - sådan er reglen bare, og drikkepengene er inkluderet i lejen, og de folk som lejer dem har så mange penge at de er ligeglade sådan set. Bådende koster snildt mellem 100.000 $ og op til 2.500.000$ om måneden at leje, med en fuld besætning på min. 10 personer. You do the math.

 En af de veninder vi har snakket med, som arbejdede derude, fik en måned 70.000kr i løn (inkl. drikkepenge), hvor kaptajnen overførte alt til deres konto på Cayman Islands, da han står for lønning af besætningen.

Og bare med en fast hyre på 2000-3000 $ om måneden, så rækker et fesent, dansk frikort altså ikke sælig langt...

 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Daniel 

Hvorfor ikke bare emigrere, så har du jo slet ingen problemer med skat i DK.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)