Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etableringskonto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hasle
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 05:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min kone har planer om at opstarte forretning indenfor de næste par år. Hun regner dog med at hun vil starte ud med noget internethandel indenfor kortere tid. Det hun vil sælge er indenfor brugstkunst genren. Hun vil til at begynde med på nogle kurser indenfor tekstiltryk og glasfusing for at hæve hendes niveau. Mit spørgsmål lyder derfor. Er det muligt at oprette en etableringskonto og betale de kurser hun vil på også selvom hun først starter forrretning om 1-2 år. Håber nogle af jer kan hjælpe mig. 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Etableringskontoen kan først hæves når du etablerer dig, så jeg tror ikke du kan betale et kursus nu, og
så først etablere dig om 1-2 år, der er visse krav til arbejdstidsforbruget samt at der købes aktiver
for et minimumsbeløb vistnok omkring 110000, der reguleres årligt.
Spørg i din bank de kender reglerne
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej rsteff  
 
Bare lidt erfaring:
Jeg var for 3-4 måneder siden ude for at høre om etableringskonto. Jeg talte med det lokale skattevæsen, et par stykker i skats organisation og jeg talte med 4 forskellige banker. Dette skyldtes, at jeg fik forskellige oplysninger afhængig af, hvor jeg spurgte (selvom det var samme spørgsmål). Jeg vil ikke trætte dig med, de svar jeg fik, men jeg vidste til sidst ikke om jeg skulle grine eller græde . Der var meget nølen og tøven, da etableringskonto ikke er så anvendt (man lempede reglerne for kort tid siden, men det har vist ikke gjort kontotypen mere brugt). Så når du går ned og taler med banken, få dokumentation for hvad de siger, du skal gøre. Der findes en udbetalingsblanket, hvor der står betingelserne for udbetaling. Den kan udskrives fra internettet. Jeg kan ikke huske, hvad den hedder, men ligger vist på Skat.dk-s hjemmeside. Hvis der er tvivl i forhold til, hvad der står på blanketten vil jeg anbefale at få et skriftligt svar fra skattemyndighederne på at det, du/I vil, er efter reglerne.
 
Hilsen fra Jakob
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)