Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang boligselvskab og opkøbning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære amino'er :)

Jeg går med tanken om at starte et boligselvskab. Hvor planer var at købe en boligblok eller 2 to at starte med. Men hvordan er reglerne hvis jeg vælger at købe en bygning på tvangsauktion? Jeg må vel gerne købe den, renovere den fra top til tå, for derefter at leje den ud?

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en ganske kompleks branche og "man køber ikke bare en boligblok eller to" men mindre man er relatvit velfunded Smile

Når det er sagt så kan tvangsauktioner være en vej ind på ejendomsmarkedet. Ved handel i det fri marked skal du oftest stille med 10 % kontant og så finde 10 % i banken eller hos sælger samt 80 % i realkreditten. På tvangsauktion kan du derimod stort set altid overtage lånene i ejendommen og er ejendommen "overbelånt" kan du reelt ende med en ejendom, der udelukkende er belånt med realkreditlån. Samtidig er kreditvurdeirngen ikke så stram når det er på tvang som når det er i fri handel.

For mig er der 5-7 byer der er interessante for udlejningsejendomme - beliggenhed er alfa omega!

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover tvangsauktioner bør du også holde øje med konkursboer generelt og eventuelt kontakte kurator, hvis konkursboet har nogle ejendomme, der skal afhændes.

Hvis du køber en boligblok på tvangsauktion (og dem er der ikke mange af, da konkursboerne som regel får dem solgt, inden det når så langt), så vil du overtage de lejere, som allerede bor der.

Du kan så renovere udvendigt, og du kan renovere de enkelte lejligheder, når en lejer er flyttet, men det er væsentligt mere kompliceret at få alle lejere til at flytte, for så at renovere hele ejendommen.

Det er også meget afgørende, hvor gammel ejendommen er, hvor mange lejemål der er, samt hvor den er beliggende i forhold til, hvad du kan tage i husleje, og om lejerne kan klage over huslejen. Dette har stor betydning, når du skal lægge et budget for købet af ejendommen. Hvis du vil vide mere om fastsættelse af husleje, så prøv min huslejeberegner på www.lejeret.com. Afhængig af ejendommens beliggenhed, alder og størrelse får du at vide, efter hvilke regler huslejen kan fastsættes.

Du skal helt klart have både en advokat og en revisor med som rådgivere. Ellers går det galt, og det er uanset om du køber ejendommen på tvangsauktion eller i fri handel. 

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)