Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit VISA/Dankort misbrugt m/ 7000 kroner

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har for vane at tjekke min bankkonto som en del af en glad start på morgenen.

Jeg fik dog kaffen galt i halsen denne morgen, da jeg ser at en ubekendt globetrotter på mit kort har spenderet:

Ryanair: 288 Kr.

Ryanair: 288 Kr.

Ryanair: 288 Kr.

Norwegian: 4233,67 Kr.

Ryanair: 2149 Kr.

Jeg har naturligvis spærret mit kort via Nets allerede, men jeg tænker om andre har oplevet netop disse poster som kortmisbrugsmål ? Det ser sgu underligt ud. Hvad dælen kan man købe til 288 Kr. Hos Ryanair bortset fra et sæde ved vingen med ekstra benplads ? Måske har vi fat i en magelig kriminel som har tænkt at han i det mindste kunne sidde behageligt når nu han ikke selv betalte turen.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er jo heldigvis nem at opklare :-)

pbs kan spore betalingen og firmaet hvor det er booket fra kan jo se hvem der har booket, forstaar ikke man som svindler kan vaere saa dum at bruge kortet til bestilling af noget der kraever gyldigt navn, men det er jo fint i dit tilfaelde. Paa den maade har du ogsaa din bevisfoerelse klar i forhold til evt. Chargeback.

jeg ville med det samme faa ringet til banket og gjort en indsigelse. Tag evt allerede selv kontakt til de steder der er trukket penge. Typisk kan de føre pengene tilbage uden det er nødvendigt med chargebacks og det boevl der kommer ud af det. Ved dog ikke hvordan det er hvis kortet er spaerret. Banken er nok bedste loesning

Fra Hjørring
Tilmeldt 7. Sep 13
Indlæg ialt: 104
Fra  Zmarto ApS Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Knæk kortet, og bestil et nyt....

Ham / hende der har lavet svindlen kan muligvis findes som der  skrives, men er jo stadig i besidelse af dine kortoplysninger.

http://www.festloeven.dk Festudlejning i Nordjylland - Sluch Ice maskiner 400 kr. Softicemaskiner fra 600,- Popcornmaskiner 350,- 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Spær kortet med det samme og få et nyt og så kontakt banken og forklar problemet, så du kan få pengene tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

normalt kræves jo den lille kode ved betaling, og det gør vel Ryan og Norwegian også, for ellers kunne det være en fejl. De shops der kører uden validering af kortet via den type sikkerhed, har masser af fejltastede kort - det lyder underligt at det skulle være svindel netop fordi navn her skal bruges, så jeg tror næsten mere på noget fejl, hvad din bank kan oplyse dig klart om tror jeg, når de checker hvem. Er det en fejl, kan kortet jo køre videre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jul 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

På trods af at jeg spærrede mit kort klokken 6 mandag morgen, så vågnede jeg her tirsdag morgen til endnu en grim morgengave - yderligere 5000 kroner brugt på kortet. Det er naturligvis også sket i løbet af weekenden.

Heldigvis har Sydbank godtaget min indsigelse i går, og de laver så et udlæg til min konto, og så kæmper de selv for at få returneret pengene.

Men skal dælme tage sig i agt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)