Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af spiritus

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsen vil ikke altid gå i 0, er din sælges pris større end købspris vil salgs moms være større end købsmoms

hvis du er ny med CVR så afholder skat hvis gratis intromøde hvor de fortæller om basis ting i forbindelse med opstart af virksomhed

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jamendog:
Er det rigtigt forstået at der ikke skal betales mere ved import af disse varer, mener bare jeg synes at det virker som lidt

Du har i dit regnestykke jo kun medtaget afgifterne, ikke selve varens pris som kommer oven i.

 

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jamendog:
Nej, jeg har forstået at jeg ikke betaler moms fra udlandet. Men kan ikke helt få det til at give mening alligevel idet at i eksempelvis Tyskland har de 19% og vi i Danmark har 25% og da jeg skal skrive 2 moms tal, (købsmoms og salgsmoms) forstår jeg det ikke helt. det skal jo gerne udligne sig selv. Er det ganske enkelt bare den danske moms som jeg så skal skrive under begge?

Hej !

Hvis dine varekøb ikke indeholder moms skal du selv lægge momsbeløb til prisen. (Det kaldes købsmoms)

Når du sælger skal du lægge moms til din salgspris.

Indkøb 100kr + moms 25% = købsmoms kr. 25

Salgspris 200kr + moms 25% = salgsmoms kr. 50

Salgsmoms - købsmoms = 25kr som du(dine kunder) skal betale.

Når du indberetter din moms er der forskellige felter du skal skrive beløb i. Har du købt varer fra udlandet uden moms er der et felt hvor du skal skrive din købsmoms.

Håber det hjalp.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Hvis man vælger at købe spiritus i DK og sælge på en svensk hjemmeside - skal man så også stille med 200.000 i sikkerhed ?

Er mega meget i tvivl om afgifterne - skal de betales i Dk eller Sverige ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du importerer spiritus til Danmark skal der stilles sikkerhed i Danmark også selv om spiritusen eksporteres ud af Danmark.

Ved salg til Sverige er det op til en vis grænse kundens eget ansvar at afregne alkoholskatten til den svenske stat. Når din omsætning når en vis grænse skal du registreres i Sverige for moms og afgifter og du skal derfor opkræve og afregne afgifter til Sverige.

Hvis du vil rode med dette bør du overveje at lægge e-shop i Tyskland. Der findes der et utal af shops målrettet mod det svenske marked og hvor der er løsninger hvor svenskerne selv kan vælge transportfirma. Lidt ala den seneste tids debat om grænsehandlen i Danmark.

Det er et hårdt marked du bevæger dig ind på - og der er rigtig mange om budet. Jeg ved at nogle få danske vinfirmaer er registreret i Sverige. Nogle gør det godt - men så er der også tale om specielle vine (eksklusivt).

Du skal også være opmærksom på at svenskernes købemønstre er anderledes end de danske. Eksempelvis er bib langt mere forekommende i Sverige end i DK..... (Endnu).

Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Henrik

Det er dog ikke vin

Men køber spiritusen i Danamrk og sender den pr mail oedre til sverige  - Så skal jeg vel ikke ha lave en sikkerhed ?

Det jeg ikke kna forstå er at bodegashop har deres varer til så villige penge - skal alle ikke betale den lovgivne spiritus afgift hvis man sælger til sverige ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian9000:
skal alle ikke betale den lovgivne spiritus afgift

Hvis man - som Bodegashop - har en løsning, hvor det er kunden som selv skal bestille hjemtransporten af spiritusen (gælder også øl, vand, vin mv) så er det kundens ansvar at betale afgift i sit hjemland. Det betyder at en svensker skal tillægge priserne svenske afgifter, ligesom en dansker skal tillægge danske afgifter til de priser som bodegashop angiver på deres hjemmeside. 

Det afgørende for at kunne bruge denne fremgangsmåde er at det er kunden som vælger transportmåde hjem med spiritusen og betaler denne direkte til transportfirmaet. Mange har en løsning, hvor du ved check ud kan vælge transportfirma - og så betale det direkte og derefter betale for spiritusen. (Prøv evt. at google Rosengren-dommen)

Hvis du derimod køber spiritusen i >Danmark og sælger den direkte til en svensk kunde skal der ikke stilles sikkerhed. Men hvis du står for forsendelsen risikerer du at løbe ind i registreringspligt i Sverige.

Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-)

Virkelig en stor hjælp

DVS. jeg skal lave en hjemmeside hvor kunden selv skal stå for transporten med fragt firmaet ?

Syntes det er utroligt at ingen hverken SKAT i DK eller "SKAT" i Sverige kan svarer på moms regler

Begge lande siger momsen skal betales hos dem

Er meget bange for at hvis jeg laver løsningen på hjemmesiden angående kunden selv skal stå for fragten at der ligepludselig kommer et tilbagebetalings krav fra det svenske SKAT

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg ved det er en gammel tråd, men virker til at der har været personer til stede, som har styr på reglerne. 

Hvordan vil det forholde sig, hvis jeg (som dansk virksomhed) køber et parti spiritus f.eks. 1000 flasker i Frankrig, og herefter sælger det direkte videre til en virksomhed i Holland. 

Skal jeg stadig have tilladelse hos SKAT til at forhandle spiritus, selvom produkter ikke kommer til Danmark eller i mine hænder?

Og jeg undgår vel at betale afgift, da varerne ikke bliver importeret til Danmark. Korrekt? 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)