Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring av lønforskud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg bruger danløn + E-conomic

I Juli har jeg udbetalt (via bankoverførsel) en summa penge til mig selv fordi alt ikke var klart efter omdannelse til Aps + forskudsopgørelse med Skat var ikke heller klar så jeg ghade 0 i træk%

Nå har jeg oprettet det i Danløn så der er afdrag for lønforskud og skatten beregnes på rigtig måde (på juni og juli løn totalt) men hvordan bogfører jeg selve forskudstranskationen i E-conomic?  Er det mellem 5820 (bank) og 6940 (skyldige lønninger) ?  I så fald skal jeg jo også lave en modbokning når danløn kørseln er klar  men hvad skal jeg bruge for modkonto for 6940? 2210 lønninger kommer jo automatisk fra Danløn og modregnes 5820 så måske kan jeg bare reversere den første bokningen fra 5821 til 6940 med samme dato som lønekørseln?

Med venlig hilsen

Aarto

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

kender ikke economic men jeg tror ikke den går med lønforskud til ejer i aps så få det ind til skat omg - for udbetaling selv af helt små beløb i aps til ejer er aktionærlån og det er helt forbudt - så sket er sket men få det på plads meget meget hurtigt i danløn og med skat

du må aldrig hæve så meget som 1 øre uden det er løn der indberettes korrekt samtidigt eller udbytte som er vedtaget og lovligt indberettet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)