Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opsigelse-periode for ansat jf kontrakt

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ansat jeg har opsagt pr 11. august. Hun har været ansat i 3 mdr og en uge (pr 1. april)  Mit spørgsmål går på hvor længe jeg skal betale hendes løn, da hun er sygemeldt 3 mdr fra samme dag. Stress naturligvis. Er det fra 11. uagust til 11. sep eller er det hele september med også?

Jeg har ikke været tilfreds med mange af hendes dispositioner og tænker at det er et godt tidspunkt at afslutte samarbejdet og har sendt en begrundet email herom, hvor jeg referer til kontrakten muligheder herfor.

Lad mig høre og tak fordi I gider hjælpe

6. Opsigelse 
De første 3 måneder af ansættelsesforholdet kan opsigelse gensidigt finde sted med 14 dages varsel i henhold til prøvetidsbeskrivelsen i funktionærloven. Efter de første 3 måneder og frem til og med 6. måned er der gensidigt 1 måneds opsigelsesvarsel. Herefter er der 3 måneders opsigelse fra arbejdsgivers side, mens opsigelse fra medarbejderen er på 1 måned. Varsler efter de første 3 måneder skal tillægges den løbende måned, da varslerne altid udløber til udgangen af en måned. Har medarbejderen på grund af sygdom været uarbejdsdygtig i 120 dage indenfor 12 på hinanden sammenhængende måneder i ansættelsen, kan medarbejderen opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, jfr. Funktionærlovens § 5, stk. 2.


vil gerne være anonym

 

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hov 4 mdr og en uge, men det er sådan set underordnet

vil gerne være anonym

 

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret finder du lige her: 

 Varsler efter de første 3 måneder skal tillægges den løbende måned, da varslerne altid udløber til udgangen af en måned. 

Du skal altså betale løn for resten af august + september. Det er i hvert fald sådan jeg læser det.

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

øv. Det er fandme trist. 50 dages løn lige i lokummet

vil gerne være anonym

 

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

nåh, jeg får vel noget sygerefusion efter 30 dage vist nok, men alligevel. Noget af en udgift lige at finde i budgettet.

Hej, jeg har stress. Betal lige 50 dages fuld løn og vi ses ikke i morgen.

vil gerne være anonym

 

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er surt - lektien må være at tage beslutningen indenfor prøvetiden eller opsige medarbejderen ved månedens udløb.

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

når personen fra den ene dag til den anden uden varsel pludselig er sygemeldt i 90 dage kan man jo intet stille op.

Men du har ret.

Jeg kan ikke lure hvor meget jeg reelt skal betale, da der jo er noget refusion m.m. Det skal siges at jeg ikke er medlem af noget som helst. Kan I derfor lynhurtigt estimere hvad det koster mig at have hende på lønningslisten september ud.

Grundlønnen er 29.000 + feriepenge - Fra nu af er det slut med at være mister nice-guy når det kommer til startløn også :(

vil gerne være anonym

 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 324
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Puha, jeg ville ikke turde fyre en langtidssygemeldt medarbejder på den måde, med mindre jeg i ansættelsesperioden havde givet en eller flere skrifttlige advarsler.

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

har overvejet om hun er en ægte snylter. Og om det kan backfire. Jeg vælger at håbe hun har en smule respekt for mig, da jeg virkelig har været flink. 

Jeg har visse ting på skrift - men jeg er ikke ekspert på dette område - og det er et rod af mundtlige og skriftlige ting bla sms og email. Tænker bare at kontrakten siger jeg kan opsige hende.

Synes det ville være helt latterligt hvis vi skal igennem alt muligt jura-pis. I min verden er hun selvforskyldt stresset. Hun har fx bi-jobbet i sidste uge, hvor hun brugte to fridage, så jeg tænker at loyaliteten ikke ligefrem er til stede fx.I øvrigt totalt tåbeligt hvis man går med stress-symptomer

vil gerne være anonym

 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nu kan årsagen til stress jo sagtens være den elendige arbejdsgivers skyld....

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)