Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

RT:

Hvad er det for barrierer du snakker om her? Jeg er enig i din betragning hvorfor jeg postede spørgsmålet til at starte med. Indtil videre har dem der bruger PayPal talt varmt for det og dem der ikke bruger det (eller kender det i detaljerne) postuleret at der ikke er godt nok....men hvad er det der ikke er godt nok?

Du skriver selv at 95 % har et Visadankort og det betyder vel at 5 % kun har Dankort og derfor ikke kan handle hos dig, er det ikke grund nok?
Dertil Mener jeg ikke at man kan oversætte løsningen til dansk og så er den jo helt skæv.
Men hvis det er en lille hyggeshop, så er det vel fint nok.

Dbh Martin

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt ked af argumenterne med at 'man tror'.....nogle i denne tråd har også 'troet' at man skulle have en PayPal konto for at kunne betale i shoppen. Det er ikke rigtigt.

Den eneste ulempe er de 5 % der ikke har visa/dankort, men kun dankort. Det er korrekt. Men som sagt er der også ulemper ved at anvende PBS - bla. hvis man senere hen planlægger at flytte sin virksomhed til udlandet. Så kan man ikke bruge PBS længere. Eller dvs. det kan man godt, men så kan alle de folk der har kombineret visa/dankort pludselig IKKE handle i shoppen. PBS har nemlig skruet det sådan sammen at hvis man opererer fra udlandet så kan man IKKE modtage dankort (og PBS 'ser' visa/dankort som et dankort).

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op, som I kan diskutere i halvhøje toner :-)

For at give mine egne erfaringer med Paypal kan jeg fortælle, at jeg ind til for ganske nyligt kun få gange af brugt Paypal. Jeg anså det for at være et underligt, dyrt og vanskeligt betalingssystem der bestemt ikke var venligt stemt mod mig som dydig lille dansker. Jeg brugte det enkelte gange (måske 2 gange om året, max), til betalinger af software til udlanske leverandører. Jeg havde aldrig oprettet en konto hos dem.

For noget tid siden startede jeg så på en ny lille spændende forretningside. Hertil skulle/skal der løbende overføres penge til udlansk leverandør. Leverandøren foreslå selv Paypal som betalingsprovider og jeg tog mig derfor sammen og oprettede en konto. Det gik som sådan smertefrit (men jeg er nu heller ikke helt it-analfabet) og jeg kunne vente med at indtaste betalingskortoplysninger til første gang der skulle betales noget.
Herefter gemte Paypal (er endnu ikke helt sikker på hvornår jeg aktivt og helt tydeligt accepterede det, men ok det fungerer) mine kortoplysninger på mit mastercard (hurra, 30 dages gratis kredit til mig, mens leverandøren får pengene et par dage efter) og nu kan jeg let og hurtigt betale hver gang der kommer en regning. Skal bare trykke på et link og indtaste mit password, så kan jeg godkende betalingen. Sindsygt let.
Hvis andre - danske som udlanske - nu tilbød mig Paypalbetaling ville jeg gøre det frem for alt muligt andet. Det er meget lettere end at hive kortet frem og indtaste alle mulige tal.

PROBLEMET er, at når selv personer i IT branchen som jeg (ref. til tidligere postulat om ikke at være it-analfabet) er så lang tid om at se lyset og tidligere havde nærmest en mistro overfor løsningen, hvad er så chancen for at den almindelige kunde finder ud af det?
Sam Thorborg nævner, der er simpelthen alt alt alt for mange faktorer som slet ikke er i orden.
Først og fremmest så er det en engelsksproget løsning. Det skræmmer altså folk væk, tro det eller ej.
Dertil så oplever kunden at blive flyttet fra et site/design(shoppen) og til et andet (paypal). Uanset hvor meget du informerer kunden om hvad der sker eller kommer til at ske, så kan I være sikre på at halvdelen ikke læser hvad der står og halvdelen af dem som læser det ikke forstår det. De oplever blot hvad der sker (flytningen) og med alt den sikkerhedssnak der er i medierne nu til dags, så kan man ikke fortænke dem i at blive bange for hvad der sker.

Paypal er og bliver en god løsninger (siger jeg som manden der først for nyligt har set lyset), men den kan ikke stå alene i en dansk webshop. Bid i det sure æble og accepter PBS's urimelige priser samt grumme udnyttelse af deres monopol. Glæd jer over at flere og flere får visa/mastercard, samt begynder at handle på internationale sites, og smil ved tanken om at vi om måske kun fem (nok mere realistisk med ti) år kan give PBS fingeren og sove trygt om natten velvidende at vores webshops godt kan betjene danske kunder via internationale sites som Paypal...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

RT:

Jeg er lidt ked af argumenterne med at 'man tror'.....nogle i denne tråd har også 'troet' at man skulle have en PayPal konto for at kunne betale i shoppen. Det er ikke rigtigt.

Den eneste ulempe er de 5 % der ikke har visa/dankort, men kun dankort. Det er korrekt. Men som sagt er der også ulemper ved at anvende PBS - bla. hvis man senere hen planlægger at flytte sin virksomhed til udlandet. Så kan man ikke bruge PBS længere. Eller dvs. det kan man godt, men så kan alle de folk der har kombineret visa/dankort pludselig IKKE handle i shoppen. PBS har nemlig skruet det sådan sammen at hvis man opererer fra udlandet så kan man IKKE modtage dankort (og PBS 'ser' visa/dankort som et dankort).



I SPAMfighter bruger vi PBS til Dankort, Teller til Mastercard, Visa osv., Global Collect til diverse lokale debitkort som EC-Card, Ideal Card, Card Bleu m.fl. og så bruger vi Paypal til Paypal ;-)
Det setup virker i hele verden.
Jeg vil tro at du ved kun at bruge Paypal vil miste min. 50 % af din omsætning og jeg er villig til at tage et væddemål på det.

Dbh Martin
Side 4 ud af 4 (34 indlæg)