Hej Aminoer Jeg arbejder i samarbejde med min partner, Michael, på et nyt projekt, som jeg gerne vil præsentere jer for. Vi arbejder pt. på højtryk på at udvikle hjemmesiden. Indtil videre er der en pre-launch side, en LinkedIn- og en Facebookside at kigge på. Og ellers så får I her en uddybende beskrivelse af konceptet: Som studerende selv, ser vi et behov for at bygge bro mellem universitetsstuderende og erhvervslivet. På nuværende tidspunkt sidder de studerende hovedsageligt med hovedet i bøgerne, og virksomheder er naturligvis interesseret i at tappe ind i den billige ressource, som de studerende er, men de forskellige matchmaking features, som findes rundt omkring, fungerer ikke optimalt. Mange virksomheder oplever også, at et samarbejde om et skoleprojekt med en gruppe studerende kræver en masse tid og derfor penge – og resultatet er ofte med fokus på metode, det akademiske sprog og ofte lidt for teoretiske løsninger primært fordi denne tredje part – professoren eller censoren – også skal tilfredsstilles. Så hvordan kan vi styrke samarbejdet mellem universitetsstuderende og virksomheder på en måde, hvor det ikke alene fortsat er billigt, men hvor resultatet af de studerendes arbejde også bliver langt mere brugbart for virksomhederne? Vi tror på, at vi har fundet løsningen. Case Academy skal fungere som en case competition platform, hvor virksomheder kan udbyde cases, som de studerende i relevant sammensatte grupper konkurrerer om at løse. Det betyder, at en virksomhed slår en casebeskrivelse op og vælger hvilke kompetencer, som er nødvendige for at løse opgaven. Alt efter opgavens natur, kan virksomheden vælge, at grupperne skal sammensættes tværfagligt, inden for et enkelt fag eller uden kriterier (åbent for alle - med grupper sammensat fra forskellige overordnede videnskabelige områder). Måske kræver en case kompetencer inden for både jura, psykologi, design og matematik, eller måske er en case fagligt tungt inden for ét område – det kunne være softwareudvikling. En case kunne også være mere generel, hvor det så er interessant at få så mange perspektiver på som muligt. De studerende tilmelder sig cases, bliver matchet i en gruppe og går derefter gennem en interaktiv online workshop, hvor de først brainstormer og dernæst indsnævrer sig, videreudvikler og til sidst præsenterer en endelig løsning. Den kreative proces bygges på baggrund af forskningen fra Den Kreative Platform på Aalborg Universitet. Det betyder, at de studerende får nogle konkrete værktøjer, hvor de får hjælp til at vende problemet på hovedet, udfordre eventuelle antagelser og generelt ser problemet fra mange perspektiver. Disse værktøjer vil være tilpasset efter hvilke kompetencer, man repræsenterer i gruppen. Hvad skal en virksomhed så betale og gøre? Så hvad får virksomheden ud af det? Når man har siddet i en virksomhed i lang tid, ved man typisk alt om markedet, konkurrenterne, kunderne og virksomheden selv, hvilket er en kæmpe styrke. Men det kan også være en ulempe, når det kommer til innovation og nytænkning. For det betyder også, at man tænker i mange af de samme baner. Derfor er dette en omkostningseffektiv måde at få en masse både faglige og innovative idéer eller helt konkrete opgaver løst af en gruppe af mennesker, som er unge og kreative – men også analytisk skarpe og med viden inden for de seneste nye teorier. Og hvorfor skulle de studerende deltage? - Mulighed for at møde andre studerende og således udvide deres netværk Vi har indtil videre fået rigtig god respons fra både studerende og virksomheder – og arbejder nu hårdt i samarbejde med CSE hen mod launch i oktober, hvor vi kører en beta med nogle test cases for at bevise, at konceptet virker. Men vi er meget interesseret i flere tanker om konceptet. Hvad synes du? Ser du som virksomhedsleder eller studerende en værdi – og i så fald hvor? Hvad synes du om vores pre-launch side? Hvis nogen arbejder med samme målgruppe (universitetsstuderende), er vi også meget interesseret i at høre fra jer. Ha’ en rigtig god dag. Vh |
Hvis du gerne vil have success, så skal du kunne beskrive præcis hvad det er i gør og hvordan i gør det med en korterer text en denne :-)
Jeres pre-launch side gav mig heller ingen ide om det.