Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til køb af CNC fræser

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke materialer vil man typisk kunne anvende i forbindelse med en mindre CNC-maskine som f.eks. dem fra Stepcraft? Jeg går ud fra, at materialer som træ og metal er en selvfølge, men hvad med f.eks. forskellige slags sten, vil det være muligt?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

Hvilke materialer vil man typisk kunne anvende i forbindelse med en mindre CNC-maskine som f.eks. dem fra Stepcraft? Jeg går ud fra, at materialer som træ og metal er en selvfølge, men hvad med f.eks. forskellige slags sten, vil det være muligt?

Stepcraft har svaret at maskinerne bestemt ikke er beregnet til jernholdige metaller og at de er designet til modelbyggere. Nogle stentyper vil du kunne bearbejde, men de er svære at holde fast.

Jeg vælger selv at købe en maskine fra cnc4all.at som har en maskine der er meget mere stiv i konstruktionen, og som er betydeligt billigere end BZT og CNC-step. 

mvh jens

Tilmeldt 1. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers NV
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 17
Fra  KM Design v/Kim Mortensen Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo rigtig mange muligheder når vi snakker små CNC fræsere.

At nøjes med 20x40cm vil jeg dog mener er dumt, hvis der nu evt. kommer fremtidige produkter som kræver lidt mere end 20x40cm.

Jeg har designet og bygget CNC fræsere de sidste 7 år nu, og må indrømme at jeg ser rigtig mange brænde nallerne på den ene billige maskine efter den anden. Hvilket mange gange gør at de bliver nødt til at investere i ny styring, andre føringer kuglespindler eller lignende for at få deres billige maskine til at køre. Hvorefter maskinen ender med at koste ligeså meget som en god hjemmebygget, eller endda som en lidt dyrere indkøbt maskine.

Det sagt, så skal der selvfølgelig være belæg for at gå igang med at bygge en maskine selv. Det er et stort stykke arbejde, og det kan være et logisitsk mareridt at få alle tingene hjem til maskinen.

Når du finder ud af hvad du skal skære, så skal du efterfølgende finde ud af hvad hastighed du vil kunne skære det i, hvad krav du har til præcision osv. Præcision er typisk det der koster pengene. SÅ forventer du en maskine der kan lave præcision i 1/100mm så kommer den til at koste. Men derimod en maskine med 1-2/10mm præcision er meget nemmere at bygge da den ikke kræver så dyre produkter at fremstille den af.

De maskiner jeg har bygget har allesammen været ret store maskiner, typisk 1220x2440mm areal, den sidste jeg har bygget er 1200x1400mm i areal, og så knap 175mm i højden. Præcisionen på den ligger 0.5-1/10mm hvilket er meget præcist når vi snakker træ.

Hvad er dit budget til en sådan maskine du vil bygge, eller købe??

Fra Randers NV
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 17
Fra  KM Design v/Kim Mortensen Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er et billede af min hjemmebyggede maskine bare for at vise hvad man selv kan lave.. ;)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er snakket meget om forskellige fræsere - jeg bestiller selv en fra cnc4all.at som er komplet og rørende billig. Forekommer at have høj kvalitet i alt, men jeg kommer efter et stykke tid til at sætte servo drev på og stive den af. Udbøjning er ud til at kunne være et problem, men det vli være let at løse når man selv kan lave delene.

Hvad så med G-Kode generiringen. Jeg har prøvet Deskproto som er istand til at lave fin kode i proversionen, dog er det irriterende at den roterende akse styring/multifacet kun tillader runde materialer da jeg gerne vil kunne bearbejde plader på fire sider, samt kunne lave diverse vinkler. Jeg synes 1000€ er meget, men at det er helt ok med 250€.

Hvad er der som virker på et fornuftigt budget for en amatør der håber at lave professionelle maskindele?

Tilmeldt 5. Aug 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal lave et vægbeslag til en fjernbetjening i alu.
Har du et link til en virksomhed som fræser med
CNC i alu og som vil kunne lave mit beslag ?

Hilsen

Jens

Fra Randers NV
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 17
Fra  KM Design v/Kim Mortensen Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens2960:

Hej

Jeg skal lave et vægbeslag til en fjernbetjening i alu.
Har du et link til en virksomhed som fræser med
CNC i alu og som vil kunne lave mit beslag ?

Hilsen

Jens

Hej Jens

Du kan prøve at sende mig noget info om det beslag du skal have lavet. Det kan være det er noget jeg også kan lave...

Kan nemt fræse i ALU...

Tilmeldt 15. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Kim Mortensen

jeg ville også godt til at bygge en CNC fræser hvad har det sådan ca. koste og lave den. og hvor mange timer ca. har du brugt på at bygge den


hilsen Magnus
Fra Herler
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 86
Fra  Secomea A/S Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus,

Prøv at hive fat i Steen Nielsen fra 3dNielsen.dk? :) Han er super flink, og super sej til sådan noget...?

Vh,

Andreas

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)