Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På salgstourné med mit ny projekt

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg klar til at gå på salgstourné med mit ny projekt.

Jeg har startet et helt lokalt månedsmagasin, som for alvor udkommer første gang d. 1. april 2006.
Min tanke er, at i en tid hvor alting vokser, må der være et behov for at holde sammen på de små lokalsamfund.
Lokale medier har tendens til at vokse sig regionale, hvilket er fint for regionale virksomheder, men for virksomheder, der har lokalsamfundet som primær målgruppe, betyder det blot øgede annonceudgifter.
I mit magasin rammer man præcist vores lokalsamfund.
Kvaliteten er høj på alle parametre - mens resten af den annoncefinansierede presse sparer på både det redaktionelle, trykkvaliteten og distributionen.
 
Jeg sætter annoncesalget i gang på mandag, hvor jeg har fået lov til at være "hemmelig gæst" ved handelsstandsforeningens generalforsamling. Her vil jeg præsentere et 16 siders prøvenummer, som er spækket med priseksempler på forskellige annoncetyper og -størrelser. Desuden er der en passende mængde redaktionelt stof med. Jeg tilbyder en rabat til de af handelsstandsforeningens medlemmer, der tegner annoncer allerede mandag aften, og jeg håber på at kunne aftale med et par stykker, at de stiller sig forrest i køen.
 
Resten af ugen skal jeg bruge på at få afsat så mange annoncer som muligt, og det er her jeg har brug for jeres hjælp. I, som har erfaring med at sparke døren ind og sælge annoncer - kom med alle jeres gode råd.
 
Hvor er faldgruberne og hvor er guldgruberne?
 
Interesserede (som gider vente på 2,6 Mb pdf-stof) kan se mit prøvenummer her: http://www.kjers.com/Thyholmnufeb06screen.pdf
 
Venlig hilsen
 
Hans
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

kanske JV Trading skal have en reklame deri ? ;)

ser ihvertifal spændede ud alt det bedste ønskes herfra.
 
Janus Vittrup
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Stort tillykke Hans, det virker som en rigtig gennemtænkt og veludført idé. Jeg kan selvfølgelig ikke mærke hvor lækkert papiret er at røre ved eller se trykkvaliteten, men hvis det følger det indtryk jeg har fået gennem PDF eksemplet er jeg solgt.
 
Nu starter du så Thyholm NU, har du nogen planer for et større netværk af lokalaviser efter samme devise? Det kunne jo blive en ganske pæn franchise ordning med partnere over det ganske danske land
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/4/2006 10:20:04 AM Forfatter: Thor Larholm
Nu starter du så Thyholm NU, har du nogen planer for et større netværk af lokalaviser efter samme devise? Det kunne jo blive en ganske pæn franchise ordning med partnere over det ganske danske land

Tak for det, Thor - Jo, tanken har da strejfet mig - jeg har bare lige brug for en succes at bygge konceptet på.
 
mvh Hans
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Løseligt har jeg regnet ud, at du påregner en omsætning på 20.000 til 30.000 for hvert nummer. Kan man virkelig trykke og omdele 2000 eksemplarer til den pris og samtidig have en anstændig timeløn?

Held og lykke med projektet
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Det ser godt ud. Et flot layout, med et godt lokalt islæt...
 
Jeg synes det virker som et godt magasin, som skiller sig udfra f.eks. lokalaviser. Jeg synes dit motiv til at lave mediet, er rigtig godt. Selvom jeg bor i post nr. 2000, (dog har jeg boet 3 år i post nr 6990  ) kan jeg se at det kan skabe opmærksomhed i lokalsamfundet. Hvis du ikke er "rigtig" kendt lokalt, så er dette et træk i den helt rigtige retning.
 
Der er nok forskel på hvordan du sparker døren ind på Thyholm og på Frederiksberg, men de gange jeg har søgt annoncører til reklameaviser, har jeg skrevet 5-7 helt konkrete fordele ned, som udbytte til annoncøren.
Et punkt kan f.eks. være: antal oplag og udgivelsesfrekvens.
Et andet punkt kunne være rammeaftaler med ekstra rabet for annoncering i en given periode.
Et tredje punkt kunne være PR. En annoncør, for 1-2 sider i magasinet om sin virksomhed
 
Min erfaring er ikke at det skal være 20 punkter der skal listes op, så går der måske for meget tju-bang salg i det. Så ville jeg hellere gå i dybden med de 5-7 punkter, som du finder som et udbytte for alle annoncører.
 
Når din hensigt er et ultralokalt medie, vurderer jeg at du skal face2face med annoncørerne i starten for at fortælle noget om dit lokale tiltag. "Et nyt lokal medie, bl.a. med fokus på lokale virksomheder", vil nok slå lyttelapperne ud hos mange lokale virksomheds ejere/ledere.
 
Good Luck... - og skriv lige lidt om hvordan det spæner af fremover.
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/5/2006 12:33:25 AM Forfatter: Claus Agerskov  Kan man virkelig trykke og omdele 2000 eksemplarer til den pris og samtidig have en anstændig timeløn? Held og lykke med projektet

.... en tålelig timeløn, ja.
 
og mange tak.
 
mvh Hans
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
held & lykke med projektet. kræver vist massere af arbejde !
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt initiativ i en verden, der bliver mere globaliseret for hver dag der går!

Held og lykke med det!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan går det:

Dag 1.
Jeg har solgt ca. 1/6 af de nødvendige annoncer i første nummer, og flere annoncører bestilte fast annoncering i 6 og 12 numre.
Det gik rigtig fint hos handelsstandsforeningen, jeg fik megen opbakning og megen positiv feedback. Den skal gerne omsættes i annoncekroner i løbet af ugen.
Det største lokalmedie - udgiver af både lokalt dagblad samt lokal ugeavis - var repræsenteret, så nu er det spændende at se, om der kommer modtræk. Og hvis der gør, er det spændende at se, hvor lang tid der går, før jeg er orienteret.
 
Jeg lader høre fra mig.
 
mvh Hans
 
Side 1 ud af 4 (32 indlæg)