Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På salgstourné med mit ny projekt

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Jeg synes dit bladprojekt ser spændende ud - det er på mange måder en fantastisk god ide.. Jeg (og et par stykker andre) går også med tanker om at lave et lokalt månedsmagasin - så derfor er det jo sjovt at få lov til at kigge dig over skulderen....
 
Jeg har gennem årene lavet et bjerg af annoncer til såvel magasiner som til lokalaviser og skulle mene at jeg har en stor indsigt i annoncørernes tankegang - og i den forbindelse har jeg blot en enkelt kommentar til dit prøveblad/blad - en kommentar der dog ikke tager hensyn til de regionale forskelle der måtte være (Bor i Køge).
 
MEN det slår mig når jeg ser dit prøvenummer at jeg synes det mangler et lidt mere exclusivt look - for mig minder det for meget om et ugeavislayout - og i pdf-filen er det svært for mig at se forskellen på et månedsmagasin og et ugeavistryk. Jeg tror din ide er helt rigtig - et lækkert lokalt månedsmagasin er noget der vil vække stor lokal interesse - men når jeg regner lidt på kontaktpriserne på dit magasin kontra (gennemsnitslige) ugeavispriser så tror jeg du kan få det svært - hvis dit blad ikke har det "ekstra" touch..... Så et råd herfra er egentlig bare at styrken i et månedsmagasin er dets layout så gør helt vildt meget ud af det. Endvidere skal mit råd være at prøve at sælge nogen større annoncer - kunne det være et koncept aldrig at sælge minde end en 1/4 side? - fremmer altså det eksklusive look.
 
Kunne du fortælle noget om trykomkostningerne ved 16 sider a 4 farver i 2.000 eks. - og hvor får du skidtet trykt?
Hvad gør du med distributionen - hvad koster det? Evt. i en pm.
 
Bliv ENDELIG ved med at fortælle om projektet - jeg er meget interesseret i at følge udviklingen...
 
Karsten
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

 
Hvordan gik det som hemmelig gæst i går?
 
/Brian
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Magasinet adskiller sig fra ugeaviser på følgende punkter.
 
- Det er trykt på ordentligt papir (130 g)
- Forsiden og side 3 er ikke til salg
- Der er plads til (og brug for) længere artikler
- Fotos gengives ordentligt
 
Men jeg må da medgive dig, at der er lidt "tivoli" over fler af siderne.
Det bliver bedre, når der kommer mere foreningsstof i.
 
Efter at have solgt annoncer i 1 dag tror jeg ikke, jeg kan undgå de helt små annoncer. Fordelen ved de helt små annoncer er, at de kan sælges i op til 12 mdr. af gangen. Det vil sige, at salgsarbejdet kun skal gøres én gang på 12 mdr. - resten af tiden, står annoncerne bare og "laver penge af sig selv".
En "fejl" jeg har lavet er annonceeksemplerne på 1/9 side (side 13). De er meget "populære" men hvis de havde fyldt 1/6 side i stedet for, havde jeg nok solgt flere 1/6 side-annoncer.
 
De lidt mere "følsomme" oplysnigner får du lige i en PM.
 
mvh Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/7/2006 8:59:19 AM Forfatter: Briian
Hvordan gik det som hemmelig gæst i går?
 
Kig lidt højere i tråden, Brian
Det gik rigtig godt. Det var en fornøjelse, selvom maden var tvivlsom.
 
mvh Hans
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg håber også at det er vigtigere for dig at få solgt noget, end at maden var god
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan går det - dag 2

Der er en utrolig forskel på, hvordan forretningsdrivende møder en annoncesælger.
Nogen tager imod med åbne arme og vurderer produktet nøgternt og køber en annonce på mindre end 10 minutter. Disse mennesker afleverer ofte oven i købet to-tre gode råd til stof, der også kunne komme med i bladet.
Nogen viser deres interesse, men kan ikke umiddelbart beslutte om de vil være med - de får et prøvenummer, som de kan kigge i, og så følger jeg op senere.
Kun en enkelt har afvist klart. Han kører sin butik med et markedsføringsbudget tæt på 0,-  (ved jeg fra pålidelig kilde), og det tog ikke mange sekunder at få en meget venlig afvisning.
Jeg har ikke fået så mange underskrevne kontrakter i hus, men hvis man regner de mundtlige tilsagn med, har jeg solgt ca. 1/3 af de nødvendige annoncer.
 
I morgen kaster jeg mig frådende over de positive men tøvende fra generalforsamlingen i går.
 
mvh Hans
Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder enormt spændne Hans, blive endeligt ved med at berette om udviklingen.

 
Held og lykke med projektet.
 
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

hvor går magasinets fysiske grænse for relevante historier.?
 
hele limfjorden
ringkøbing amt.
thyholm(selvfølgelig)
radio thy/radio viborg og hvad de ellers hedder.
 
Der var faktisk et indslag i tv midtvest om radio skive, der var gået frem i lytter antal modsat radio viborg, ved kun at satse på lokalt stof.
 
man kunne tænke sig at din konkurrent ville komme med et udspil der lignede, i form af et  tillæg hver 14. dag
hvor er du bedre end dem??(du bliver vel nød til at have mere end dobbelt så meget lokalt stof som konkurrenten)
 
har du mulighed for at slå på at du er lokal(hvor bliver ugeavisen trykt og har de kun 1 person på "redaktionen" til at dække thyholm)
 
hvad med de firmaer der ikke ligger i området,? men som har en interesse iat erhverve sig nye kunder
 
begræsningens kunst tror jeg vil komme til udtryk her , for jeg kan godt på flere ideer til dit magasin, men så går den (lokale) vinklel fløjten.
 
men et hjælp hinanden afsnit kunne måske godt fungere.(lidt ala amino)
 
eks:  iforbindelse vores bryllup kommer der gæster fra hele landet de fleste med tog vi har ikke selv mulighed for at afhente alle vores gæster, så hvis en venlig sjæl havde mulighed for at hjælpe, er I velkommen til at få kaffen sammen med resten af forsamlingen efter kirken. kontakt XXXXX tlf 12312312 tidspunktet er  31.12.06 kl 24.00
på forhånd tak.
 
vi snakkes ved hans.
 
 
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/8/2006 1:24:53 AM Forfatter: Michael Brogaard

Hej Hans

hvor går magasinets fysiske grænse for relevante historier.?
(...)
man kunne tænke sig at din konkurrent ville komme med et udspil der lignede, i form af et  tillæg hver 14. dag
hvor er du bedre end dem??
(...)
hvad med de firmaer der ikke ligger i området,? men som har en interesse iat erhverve sig nye kunder
(...)
Hej Michael - tak for dit indspil.
 
Grænsen for relevans kan skifte fra historie til historie og er baseret på  min vurdering. Hvis en "landsdækkende" historie skal være relevant, skal den have en Thyholmsk vinkel. Hvis f.eks. den ene af de 12 famøse tegninger var tegnet af en thyholmer eller for den sags skyld i et sommerhus på Thyholm, kunne det være en interessant vinkel til at lade tegneren komme til orde. Beslutninger i Ringkjøbing Amt og på længere sigt Region Midtjylland, som også har indflydelse på Thyholm (f.eks. ambulanceberedskab) vil udgøre relevante historier. Hvorimod en Struerbo, der modtager Ridderkorset ikke nødvendigvis vil blive omtalt.
 
Min styrke ligger i, at jeg er indfødt og foreningsaktiv. Jeg mener selv, at jeg er respekteret for min seriøsitet og mit lokale engagement. Samtidig er jeg et kendt ansigt her lokalt, ligesom begge mine forældre er det.
Den styrke kan dog kun bruges til at skubbe det hele i gang. Jeg er sikker på, at én med andre styrkeområder også ville kunne starte et magasin som mit i et andet lokalområde.
 
Jeg har besluttet, at jeg ikke diskuterer konkurrenten med mine kunder - og derfor heller ikke her. Men i de seneste år har konkurrenten ikke vist vilje til at øge kvaliteten af dækningen af vores område - efter min vurdering. Når jeg ikke vil diskutere konkurrenten, skyldes det, at heller vil bruge mine positive sider end konkurrentens negative som salgsargument. Det giver en bedre stemning - og et bedre salg.
 
Købmanden spurgte mig faktisk om, om jeg ville lade forretninger udenfor lokalområdet annoncere. Mit umiddelbare svar er, at det vil jeg naturligvis. Magasinet er beregnet for annoncører, der vil i kontakt med denne meget præcist afgrænsede målgruppe. Købmanden gjorde mig opmærksom på, at hvis Bilka (som ligger 35 km væk) får lov at annoncere, skal jeg ikke regne med ham som kunde. Den problematik havde jeg ikke på forhånd forestillet mig, men jeg bliver naturligvis nødt til at gøre mig mine overvejelser, hvis udensogns konkurrenter vil annoncere her. Jeg svarede købmanden, at jeg har forstået hans budskab, og at det naturligvis vil have væsentlig betydning, hvis Bilka bestiller et 12 siders indlæg.
 
Jeg modtager mange gode forslag til "services", som kunne komme i magasinet, og det sætter jeg pris på. Jeg vurderer dem enkeltvis udfra deres "værdi" for læserne og udfra, at de skal egne sig til kun at blive bragt én gang månedligt.
 
Venlig hilsen
 
Hans
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan går det - Dag 3:

I dag har jeg solgt godt. Jeg er nu pænt over halvvejs, og jeg har flere "ventende", som jeg klart regner med munder ud i salg. Jeg har krydset break even for aprilnummeret, så nu bliver der også til afskrivning på investeringer og muligvis også lidt løn.
En aminokollega ringede med en solid håndfuld gode råd - helt uopfordret. Det er dejligt at fornemme opbakning både fra kunder og fra iværksætterkolleger.
I aften skal jeg i gang med at kontakte foreningerne, som jo gerne skal levere nogle af de gode, lokale historier.
I morgen skal jeg ud i vores mindre landsbyer, og derefter skal jeg have fat i håndværksmestre og lignende.
 
mvh Hans
Side 2 ud af 4 (32 indlæg)