Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På salgstourné med mit ny projekt

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Super idé du har fået. De lokale magasiner/månedsblade/lokalaviser skyder op rundt omkring i landet i stadig større og større antal.
 
Her i mit område (den store slette mellem Næstved og Vordingborg , var jeg med i en gruppe for nogle år tilbage, der stiftede www.lundbyweb.dk) for god ordens skyld skal jeg sige af hensyn til de meget hårdtarbejdende frivillige mm. der stadig arbejder med det,at jeg ikke er aktiv i projektet mere pga. arbejde!
 
Vores lokalavis er EKSTREMT populær, ikke mindst fordi den drives af Journalist Peter Steen fra DR regionalen, der har en kæmpe indsigt i lokalområdets virke, formår at skabe råd, nævn og puljer... hehe... måtte lige med, der skal sikre trafiksikkerhed... lundby's fremtid etc. etc.
 
Ligeledes har de lavet aftale med Kirkesognene om at kirkebladet trykkes ind i avisen når det skal udkomme, hvilket kirkerne sparer penge på og avisen får lidt ekstra i kassen for. ligeledes køber idrætsforeningen sig ind i bladet, og den er ekstremt populær blandt annoncører o hele oplandet.
 
Ikke mindst her nu hvor den har kørt i et par år, og de begynder at se deres konkurrenter er faste annoncører, så nu bliver bladet nærmeste udvidet fra gang til gang pga. pladsmangel til annoncerne .
 
Så bare klø på. Det er et ekstremt populært "produkt" du har fat i dér...
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Sådan går det - Dag 4:
 
I dag har jeg mest solgt små annoncer. Til gengæld kører de fleste af dem i 12 numre - og fortsætter formentlig også derefter.  Desuden har jeg fået booket nogle salgsmøder til uge 8 og et enkelt mere til i morgen.
 
Jeg kom for sent i gang med mine foreningskontakter i aftes, men har dog fat i nogle af de mest aktive.
 
I morgen underviser jeg det meste af dagen, så jeg når kun to salgsmøder. Det er til gengæld aftalte møder, som gerne skulle give konkrete resultater.
 
mvh Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan går det - Dag 5:

Jeg har undervist det meste af dagen, men nåede lige at sælge 3 annoncer fra morgenen. Den ene var en halv bagside, hvilket naturligvis luner meget.
 
Den næste uge er helliget familien, men i uge 8 harjeg en del salgsmøder i kalenderen.
 
Dag 6:
Mødte lige bedemanden på tankstationen = 2 annoncer hjemme
 
mvh Hans
Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hans, du piner os! Kom nu videre med din lækre lille beretning. Det er jo spændende at følge dit projekt ;-)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/14/2006 2:05:42 AM Forfatter: John Sahl Hans, du piner os!

OK - John.
Jeg har fået halsbetændelse og tager på vinterferie med familien. Det bremser salgsarbejdet lidt.
 
mvh Hans
Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
God bedring!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan går det - opsamling.

Jeg har er nu igen rask, og har genoptaget salget. De seneste dage er gået med opfølgning på "vi snakkes ved senere"-snak. Jeg er nået et godt stykke over mit forventede salg for aprilnummeret, så nu vil jeg koncentrere mig mere om stoffet, så jeg kan leve op til den kvalitet, jeg har lovet mine annoncører. Desuden er jeg sluppet af med næsten alle mine prøvetryk.
Jeg kunne sikkert godt sælge mere og så hyre en grafiker til at håndtere det grafiske, men som den sindige vestjyde, jeg er vil jeg hellere lade tingen vokse i et tempo, hvor jeg selv kan følge med. Desuden er det vigtigt for mig, at projektet ikke tager mere tid, end jeg har afsat. Der skal jo også gerne være tid til mine andre projekter - og jeg er bagud med at give tilbud på en opgave til en amino-kontakt - han må vist hellere få et svar i morgen.
 
Jeg skal nok holde mine trofaste læsere orienteret om projektets fremdrift.
 
mvh Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan går det - nok en opfølgning.

Jeg lavede et fint lille overskud på det første nummer.
Det har været på gaden i knap 2 uger, og jeg har fået rigtig megen positiv respons - både på annoncer og på indhold.
Salgsarbejdet til nr. 2 var langt mindre anstrengende og gav bedre resultat.
Så fra nu af handler det om at producere og udvikle.
 
mvh Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Sådan går det - en sen opsamling.

Jeg er blevet bedt om at lave endnu en opsamling på denne tråd - og det gør jeg gerne.

Jeg har netop fået nr. 6 på gaden.

Folk er meget glade for det - både læsere og annoncører.

Jeg har haft et fint lille overskud på hvert nummer, men ikke så meget, at det vil kunne betale sig at hyre folk til at løse opgaven.

Jeg har lagt en aktivitetskalender online på www.thyholm.nu - den nuværende er en hurtig og billig udgave - den bliver pænere senere.

I oktober er der arrangeret en kæmpe gensynsfest med over 2000 deltagere på vores lokale skole. Her har jeg fået lov til at lave en lille stand, hvorfra jeg vil forsøge at sælge abonnementer.

 

Jeg har forsøgt mig med at dele et enkelt nummer ud med bud - ellers har Post Danmark haft det job. Det var ikke nogen succes. Godt nok blev den delt mere præcist rundt, men den blev delt ud hen over en hel uge, hvilket gav mange spørgsmål fra folk, som kendte nogen, der havde fået den, men som ikke selv havde fået den endnu.

Jeg kan kun anbefale at bruge Post Danmark, selvom der sker fejl hver gang, og selvom det er svært for en bondetamp som mig at forstå, at det skal være nødvendigt at køre bladene fra Struer til Fredericia og tilbage til Struer igen, hvorfra de køres til Thyholm, hvor de skal deles rundt.

Det ville være en meget lille sag for mig at stille de 10-12 papkasser på vores lokale posthus - men sådan er det jo, når det skal være stort.

 

Jeg har nogle udviklingsplaner, som ikke tåler dagens lys i det offentlige rum - jeg skal nok røbe dem, når de er realiseret.

 

Alt i alt er det en OK forretning, som jeg er stolt over at bruge min tid på.

 

mvh Hans

Tilmeldt 1. Dec 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans,

Kan vi få endnu en opdatering?

På forhånd tak.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)