Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du (heller) ikke lagt mærke til nye regler ved kortafregning fra Teller?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Fra  Hansson Lædervarefabrik A/S Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste butikker i dag tager naturligvis både Dankort, Visa, MasterCard etc. ved betaling. Men er du opmærksom på, at Teller er ophørt med at kreditere kortgebyret, når du tager en vare retur?
Køber en kunde en vare af dig, betaler du et gebyr, hvis kunden bruger eks. Mastercard.
Kunden returnerer varen to dage efter. Du gør det fornuftige og sætter pengene retur på kortet, som blev benyttet ved købet.

DER kan det koste dig mange penge. Det gebyr, som du har betalt, da kunden KØBTE varen, bliver nemlig ikke krediteret mere. Faktisk får du et ekstra gebyr for at lave en kreditering.

Det kan blive meget dyrt på udenlandske kort og større køb. Især på en webshop.

En svensk kunde køber en vare af dig i din webshop for kr. 5.000,00. Det koster i runde tal 145 kroner i gebyr (2,9% på udenlandske kreditkort iflg. nyeste prisliste pr. 1. oktober 2014). Kunden fortryder. Du returnerer pengene til kundens kort.

Det bliver du nu pålagt et mindre gebyr for på nogle få kroner, men du vinker samtidig farvel til de 145 kroner. Dem får du ikke nemlig tilbage mere.

SÅ HUSK, hvis du kommer til at trække et for lavt beløb ved en handel, så annuller/krediter ikke beløbet, men lav en ny betaling på forskellen.
Ved returnering af varen er der desværre ingen vej tilbage. I det tilfælde bliver du ikke godskrevet gebyret.

Jeg har desværre mødt mange handlende, som ikke var klar over det. Det håber jeg, de vil blive nu.

Det samme gælder for dansk udstedte Visa og MasterCard etc..

Teller vil måske se det som betaling for en ydelse, men prisen for en ydelse er rimeligvis ikke variabel? Den præsterede ydelse må være det månedlige abonnement (som i øvrigt stiger 50% for internetbutikker 1.oktober 2014).
Resten er gebyr for at bruge ydelsen.

Især webshops er underlagt strenge lovkrav til beskyttelse af forbrugeren, herunder ret til at returnere varen indenfor 14 dage. Bør man ikke forvente det samme gælder, når det kommer til Teller? Det ville være rimeligt, at der ligeledes var en lignende frist, evt. 3 - 4 uger, således at forsendelsestid og håndtering af en returvare også blev respekteret.

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars!

Tak for info. Havde ikke set det med at krediteringen af kortgebyret var stoppet.

Til gengæld havde jeg opdaget at mit mdl. abonnement stiger med ikke mindre end 50%. Undrer mig over, at der ikke har været mere snak om det her på Amino.

Gebyret er en stor mundfuld, når de fleste af ens kunder bruger Dankort og gebyret så skal spredes ud på forholdsvis få transaktioner, men samtidig vil man jo gerne tilbyde sine kunder muligheden.

Overvejer faktisk at pålægge kunderne et lille gebyr + transaktionsgebyret, hvis de vil anvende Internationale kort, bare for at få dækket nogle af udgifterne ind.

www.santashop.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Fra  Hansson Lædervarefabrik A/S Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Jeg har også overvejet at pålægge gebyret over på kunden, men det giver i min optik bare en negativ købsoplevelse. Måske er jeg for gammeldags? Måske brugerne er nået til et punkt, hvor de bare vil acceptere det?

Jeg synes, at det er en fin ting at kunne tilbyde kunderne at handle uden gebyrer. Det er værdi for mig, og jeg bliver irriteret, mår der lige popper et ekstrabeløb op til betaling ved check-ud.

Men er ellers helt enig og overrasket over, at ingen har råbt op omkring dette. I særdeleshed fra Aminos brugere.
Men de ved det nok heller ikke. Endnu.

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Lars!

Ja jeg er også meget betænkelig ved et gebyr og har indtil nu betalt alle gebyrer incl. transaktionsgebyr for kunderne, men når man har en del handler til små beløb er det skisme svært at gebyret hjem på evt. prisstigninger.

Ja, mon ikke debatten vil rase, når disse nye betingelser går op for alle Teller kunderne.

www.santashop.dk

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vi ikke lagt mærke til. Indtil videre har vi betalt alle gebyrer. Nu overvejer vi da, at ændre det, så kunden selv betaler kortgebyret, da vi ikke tror at det ændre på konverteringen specielt?

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)