Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget er rimeligt i advokathonorar, hvad er jeres erfaringer?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en kunde som bestrider en faktura (på ca. 90.000 DKK). Advokaten vurderer at kunde bør betale.

Advokaten vil have et mindre beløb for sagen, men derudover 10% af det indkrævede beløb (derudover nogle timer hvis vi ryger i retten)

Er det rimeligt med 10% ? Hvad er jeres erfaringer?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

xgb:

Vi har en kunde som bestrider en faktura (på ca. 90.000 DKK). Advokaten vurderer at kunde bør betale.

Advokaten vil have et mindre beløb for sagen, men derudover 10% af det indkrævede beløb (derudover nogle timer hvis vi ryger i retten)

Er det rimeligt med 10% ? Hvad er jeres erfaringer?

Han kan sku da ik både få timeløn + 10% af beløbet... Det lyder fuldstændig sort, hvis du spørger mig! 

Sidst jeg havde en sag, som gik hele turen igennem retten, der kostede det vist 3500-4000 kr til advokaten, og det var inkl alt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

xgb:
men derudover 10% af det indkrævede beløb
Er du sikker på at det er en advokat du har fat - ? Lyder mere som et inkasso bureau med advokatbistand - Lad os høre -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 24. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har aldrig hørt om en advokat der forlanger 10 % af det inkasserede beløb. Mener også at det vil være på kanten af de advokatetiske regler.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo regne lidt på det, men tror ikke at du får mange advokater til at lave en sag fra tsrat til slut i rykker/inkasso til og med retten for meget  10.000 kroner.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inkasso behøver ikke at koste 10.000 kroner - slet ikke.

I øvrigt må advokater slet ikke lade deres honorar være betinget af sagens udfald (ren resultatafregning). Det står i de Advokatetiske regler.

Jeg synes, som Per, det lyder mere som et almindeligt inkassobureau?

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I har ret. Det er også et inkassobureau, det var mig der formulerede mig dårligt.

Er det bedre at tage den via en advokat, eller er inkassefirmaer bedre til denne slags?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

xgb:
I har ret. Det er også et inkassobureau, det var mig der formulerede mig dårligt.
Gør du hvad du synes der er rigtigt - og for fa ... mand tænk dig om - hvorfor skulle et inkasssobureau ikke sige - Jo Jo den er vist ret sikker den skal vi nok få hjem når de får penge uanset.

Du spilder virkelig min tid (og måske desværre også andres) når du ikke en gang evner at komme med de rigtige informationer fra starten - hvordan vil du så få seriøse kommentarer!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

xgb:
Er det rimeligt med 10% ? Hvad er jeres erfaringer?

Jeg lader alle mine inkassosager, selv ganske små ned til omkring kr. 1000 køre gennem min advokat og det har stort set altid givet et godt resultat. I langt, langt de fleste tilfælde er skyldneren endt med at betale inkassoomkostningerne og jeg har bare fået hele beløbet hjem uden problemer.

Hvis skyldneren ikke ejer en krone eller noget som helst andet af værdi, så er jeg i nogle få tilfælde kommet af med lidt penge (1500-4000). Men det har så givet mig mulighed for at trække beløbet fra som tab på debitorer - og så har det givet mig den ro i sjælen, at alt er forsøgt.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)