Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til træ produktion og prototyper

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vedbæk
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Nofred Aps Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Vi er et mindre interiør firma der indtil nu har produceret vores bolig og møbel design i Danmark, dette er vi interesseret i at flytte ud af landet da det er for dyrt herhjemme. Kan nogle hjælpe med produktionsvirksomheder i Polen, asien osv. VIGTIGT er at det er en virksomhed der i mange år har produceret i træ (bla. eg)og vægter deres kvalitet højt. Vores forhandler er kun interesseret i kvalitet og det er vi også! De skal kunne tage små ordre i starten, forbehandle træet, have CNC maskine, efterslibning og pakning med i aftalen. 

Håber nogle kan hjælpe derude:-)

kontak os gerne direkte på info@nofred.com

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe,

Du må gerne kontakte mig - jacob@rambeck.dk

Har adgang til flere produktioner i Asien. Min kalender er dog ret booked, så har givetvis først tid til, at tage ordentlig hånd om opgaven i slut oktober.



Mvh
Jacob 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager til Rumænien i næste måned. Skal bl.a besøge et snedkeri som jeg måske skal have et samarbejde med. 

Jeg vil gerne undersøge priser, kvalitet mv. for dig.

Jeg skal være der nede i en lille måned så kan evt få lavet nogle proto typer imens jeg er der! 

kontakt mig hvis det har interesse. 

info@andersbruun.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Signe Elvira Holst:

Vores forhandler er kun interesseret i kvalitet og det er vi også! De skal kunne tage små ordre i starten, forbehandle træet, have CNC maskine, efterslibning og pakning med i aftalen. 

Intet af det du ønsker harmonere jo ikke ligefrem med at outsource til billiglande!  Husk i øvrigt på at kvalitet er et relativt begreb. 

Ravn

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du forstås sådan at de ikke har sandpapir og CNC maskiner i de såkaldte billiglande? 

Det er rigtigt at kvalitet og finish kan opfattes forskelligt, men med de rette kontakter og styring, så kan man altså godt få lavet samme kvalitet i østeuropa som i danmark...

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:
Det er rigtigt at kvalitet og finish kan opfattes forskelligt

Lige netop typisk en meget forskellig opfattelse - Skal man først  have en stram styring af produktionen begynder det jo også at koste, udover det kan man jo ikke bare lige besøge produktionen. 

I øvrigt er der også andre problematikker mht. materialer og fragt.  Kan de skaffe den rigtige type egetræ eller lim? Fragt af små godsmængder er forholdsvis dyr - så mange ting taler imod en outsourcing når der er tale om små serier.   

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
I øvrigt er der også andre problematikker mht. materialer og fragt.  Kan de skaffe den rigtige type egetræ eller lim? Fragt af små godsmængder er forholdsvis dyr - så mange ting taler imod en outsourcing når der er tale om små serier.   

Mon ikke man kan finde den rigtige lim? 

Det er rigtigt at der er mange ting der taler imod, men rent faktisk er der også ting der taler for.

På fuldstændig samme måde som i Danmark handler det hele om netværk og organisering.

Har du de rigtige kontakter, så kan det NOGEN gange godt betale sig at få lavet dine produkter i fx. Rumænien.

For mit vedkommende er jeg så heldig at jeg kender Rumænere der taler dansk, og så har jeg adgang til meget billig (gratis) fragt fra Rumænien til Danmark.

I min optik er det to ganske gode kort at have på hånden. 
 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:


 imod, men rent faktisk er der også ting der taler for.

Det er da vist mest fordi du øjner en mulighed for at tjene nogle penge i denne sag! hvad taler ellers for at sende produktionen til udlandet?    

Men som lille køber vil man være bedre stillet ved at holde sin produktion Danmark eller Evt. Sverige. 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt du er en trold, men jeg prøver alligevel en sidste gang.

lad os holde mig ude af ligningen.

Eventuelle fordele ved at få lavet produkter i udlandet :

arbejdsløn

materialeomkostninger

Moderne produktionsapperat

Du har listet mange ulemper op, og du har helt ret i at det ikke for en hver pris er nogen fordel at søge ud af landet når man skal have produceret noget. 

Det jeg prøver at sige, er at det nogen gange godt kan betale sig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)