Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af iPhone som privat men også bruges i firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg vil gerne ud at købe den nye iphone 6 gemmen mit firma, men da den også skal bruges privat køber jeg den i privat afdelingen.

Mit spørgsmål er så, kan jeg i realiteten ikke få mit firma til at betale det hele, og lade mig selv beskatte privat af de 2600 kr som jeg mener medieskatten ligger på?

Det skal siges at jeg driver et enkeltmands firma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jo du kan lade virksomheden betale telefon og abonnement hvis du beskattes af de 2.600 kr som fri telefon koster. Du ser hver hvordan du før skattemæssigt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

Lidt besvær ligger i, at skat kræver du kun trækker moms fra i forhold til din firmaanvendelse og er strenge med det ved kontrol, så du skal garanteret dele momsen i det forhold du venter at bruge privat/virksomhed som vist her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Husk at telefonen så er virksomhedens og du kan kun komme ud af fri telefon igen ved at få både telefonen ud af virksomheden (sælge den beviseligt til markedspris) og abonnement væk fra firmaet. Du kan aldrig bare ændre så du selv betaler abonnement den dag du måske kun betaler 149 kr om måneden når telefonen er betalt - 

Du skal regne med at ha telefon omkostninger på i alle fald 2.250 kr ca per år, før det betaler sig at tage den ind, og det har du måske kun 1 år eller 2 - men det kan du jo sagtens gøre bedømmelse af.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)