Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samlede udgifter ved start af IVS

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har gået med tankerne om at lukke min enkeltmandsvirksomhed og starte et IVS.

Det har jeg læst en masse på nettet om, men det virker en smule uoverskueligt.

Er der en venlig bruger herinde, som simpelt kan redegøre for mig hvilke udgifter dette indebære? (eksempelvis udgift til erhvervskonto, gebyr til erhvervstyrelsen, mm.)

Derudover, er det nødvendigt at få en revisor til at tjekke det hele igennem og lave en årsrapport, eller kan jeg blot gøre dette gennem eksempelvis Dinero, og plotte det ind et sted hos skat når tiden kommer?
- For i fald af at en revisor skal tjekke det hele igennem, hvor meget skal jeg forvente at dette vil koste?

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvor omfattende din virksomhed er i dag.
Det nemmere at oprette et ApS med det samme hvis du har de 50.000 kr det kræver. Så skal du ikke omdanne IVS senere.
Det behøves ikke koste flere tusinde kroner at få oprettet et selskab, men der kan være meget administration efterfølgende.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

stiftelse knapt 700 kr som jeg husker det, hvis du kan gøre det selv, ellers ca 2000-2700 kr

Lovpligtig arbejdsskadeforsikring for IVS ejer ca 1300-1500 kr per år

Erhvervskonto 0 -2000 kr i stiftelse og årligt 0 -1000 kr typisk, forhandles med bankerne

Regnskab kan du ikke tqage direkte fra Dinero eller andre programmer, det skal opstilles anderledes og elektronisk indberettes. Der skal også laves årsberetning/ledelseberetning men man KAN selv - dog vil mange sikkert la en bogholder/revisor tage indberetning sammen med et et let checke - koster ca 2-5000 kr

Læs i øvrigt her lidt om for og bagdele ved selskab frem for det personlige du har idag:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

og her lidt om IVS i sig selv http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html  

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på.... Det kan have alvorlige skattemæssige konsekvenser at omdanne til selskab uden videre.
Tag er revisor med allerede nu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i at du skal ha revisor ind over hvis det er omdannelse. Hvis du allerede selv har foldt overblik over - som du skrev, at du vil lukke dit personlige og stifte ApS kontant, så kræver det ikke det vilde, men brug ex www.ditselskab.dk til stiftelsen

Ofte er det nemmere/billigere at som du skrev, lukke personlig og stifte aps men det kan en revisor - eller måske du selv afgøre. Det som kan være fordel er udskydelse af en del skatter ved den "skattefri virksomhedsomdannelse" men det er ikke skat af alm. overskud du udskyder, så det skal være fordi du har f.eks. aktiver der vil udløse en skat ved luking, ellers er omdannelse dyr i forhold til din egen løsning

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

John.... Hvis man lukker sin personlige virksomhed, stifter et nyt selskab og lægger driften heri, er det altså en omdannelse, hvor du kan risikere at Skat ønsker goodwill beskattet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja meget kan jo frygtes men oftest - i de mange fald jeg kender, hvor man lukker sin enkeltmandsvirksomhed ned og alt beskattes til markedsværdi, så går det vel fint at stifte nyt ApS og lade det  køre samme koncept.

Det er nyt for mig i alle fald at det skulle være en større frygt at skat ud over aktiver, ville kræve beskatning af den goodwill der lå i et koncept - ved lukning og opstart af nyt ApS

Jeg kender i alle fald rigtigt mange som har lukket enkeltmands og startert nyt ApS også hvor skat har checket det lukkede personlige selskab - helt uden nogen form for spørgsmål til goodwil, når det var en simpel virksomhed hvor aktiver var korrekt værdisat og udtaget ved lukning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen..... Så har du lært noget nyt i dag ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg har fået din mening om at man ikke kan lukke personlig virksomhed og stifte et nyt ApS uden at blive beskatte af goodwill og at man derfor altid skal bruge en revisor

Jeg er så ikke rigtigt enig som du måske kunne se af mit svar til dig, så du tager lidt fejl i at jeg føler jeg har lært nyt. Jeg vil ha andre revisorer på banen sil at bekræfte, at virkeligheden er, at selv hvis man lukker en simpelt personlig virksomhed og sikrer korrekt beskatning af alle aktiver der udtages til markedsværdi - så skal man altid frygte eller forvente, at skat ser det, at der kontant stiftes nyt ApS der driver f.eks en filmproduktionsvirksomhed videre i ApS regi som,  at - Nu skal goodwill (af firmanavn/værdi i princip) beskattes fra personlig virksomhed ved opstart af ApS

Flere må først bekræfte dette - så har jeg lært nyt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

min erfaring siger også, at Michael har ret.

Det er vel egentlig også logisk. Hvis virksomheden fortsætter i selskabsform, at dette kan sidestilles med et salg.

Noget andet er, at det måske sker i virkeligheden uden beskatning af eksempelvis goodwill.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)