Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres erfaring med eksterne konsulenter?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er to partnere som sammen har udviklet en forretnings plan til en innoverende koncept. Det drejer sig om et website, men ingen af os har nogen ekspertise indenfor det tekniske mht. udvikling. hvert fald kun nok til at kunne sætte os ind i det.  Både min partner og jeg har en internationalt marketing baggrund den ene med fokus på salg og den anden analyse af marked. Vi er godt i tvivl omkring hvor vidt det kan betaler sig at knytte sig til en ekstern konsulent, i form af et IT selskab til at udvikle og vedligeholde vores idé. Kontra at finde private freelancere som kunne være interesseret i at knytte sig til projektet. Vi har diskuteret både fordele og ulemper i forhold til vores situation og er stadig i tvivl.

Så vi vil hører om i har nogen personlig erfaring om hvad der har virket? Og hvordan eventuelle investorer vil se på det ene kontra det andet?

Der er tale om et medium website projekt, hvor vi har kogt det ned til kerneydelsen. Og så vil udvikler med features hen af vejen. 

Håber i kan hjælpe! På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Jeffejohn

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg selv konsulent, men får da lyst til at kommentere dit indlæg. Jeg er selv i et firma hvor vi er 2 personer, der arbejder som freelancer med ad hoc opgaver for alle vores kunder.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener der for forskellen på et "IT selskab" og en private freelancer. Er det en prof VS en amatør(hobby) du mener, eller et "konsulenthus" VS en "enkelmand freelance person"?

Før vi oprettede vores nuværende selskab (2007), havde vi hver vores virksomhed og begge en god forretning. Men vi ville gerne kunne fokusere på hvert vores område, og have mulighed for at holde ferie m.v., uden at vores kunder skulle frygte at de ikke kunne få hjælp i disse perioder. Og så fordi vi også gerne ville kunne løfte nogle større kunder.

Det kan godt være en smule risikabelt at lægge for stort ansvar på en virksomhed med én person. Det sker fra tid til anden at jeg høre om virksomheder der ikke kan komme i kontakt med deres f.eks. udvikler, fordi han/hun er gået ned med stress eller på er på ferie. Og så kan det være "dead or alive" for en kampagne eller måske en hel virksomhed.

Så hvis I vælger en virksomhed med kun én konsulent, så kræv at al kode ligger på en konto som I ejer på f.eks. http://beanstalkapp.com/, således at I altid kan få en anden udvikler til at tage over.

Generelt, så sørg for at I ejer al den kode og design I får leveret og gå efter open source software. Lige så snart man skal betale licenser for brug af software, har branchen det med at gå amok i hvad man skal betale.

Der er klart fordele i at bruge små konsulentvirksomheder.

  • Du kommunikere som regel altid direkte med den person som skal lave opgaven
  • Der er ofte ikke nogen "fordyrende" projektleder imellem
  • Lavere timepris
Der er også ulemper ved at bruge små konsulentvirksomheder(enkeltmands):
  • En udvikler der ikke har projektstyringserfaring, kan være sin sag at danse med. 
  • Sygdom, ferie og over bookning
  • Hvis der er flere små virksomheder inde over et projekt, kræver det en stærk teknisk projektleder at holde styr på det hele
Er det jeres første IT projekt, vil jeg absolut ikke anbefale jer at bruge en udenlandsk leverandør. Det kan godt være det lyder billigere, men der er for mange ting der kan gå galt hvis man ikke konkret ved hvad man skal have og kan snakke teknik-sprog m.v.
Er I interesseret, er I velkomne til at komme til et gratis og uforpligtende møde på vores kontor i Helsingør. Så kan vi snakke jeres opgave igennem og vi kan fortælle mere om hvad vi kan tilbyde.
Held og lykke med projektet!
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dit svar! Kan se nu, der er flere overvejelse vi skal se på. Så tak for det!

Det er som du nævner et "konsulenthus" VS. en "enkelmand freelance person". Vores bekymring lå nemlig i forhold til et konsulenthus hvorvidt prisen vil være højere og samtidig at man ikke kan have kendskab til hvordan løsningen bliver udført. Men det er nok mere et spørgsmål om tillid. 

Mvh. Jeffe J.


Side 1 ud af 1 (3 indlæg)