Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er Bisnode og hvorfor skal jeg være i deres register?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Noen jeg aldrig hørt om, som kalder sig Bisnode har sendt mig et brev hvord de siger at jeg skal være i deres database. De forklarer på en måde der ikke giver nogen mening for mig, hvorfor det er en god idé og referer til diverse paragrafer §21 ,§22 etc. der hellere ikke siger mig noget. Jeg får muligheden til at rætte i oplysnignerne, men der står intet om hvordan man siger nej tak. 

Heldigvis plejer Amino.dk at være bedre til at give svar.

Hvad er dette for noget? Er jeg pålagt at være med i dette? Er det på nogen måde i min interesse?

Jeg må sige at det mest irriterende med at starte virksomhed er at man bliver kontaktet på denne måden hele tiden alligevel om jeg krydset af for at slippe for den slags når jeg registreret virksomheden.

mvh. Andreas

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Bisnode ?? Wink Tror jeg har tilknytning til Debitorregistret ("samme" firma) , som er et register over dårlige betalere

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal man være med i det, hvis man ikke er en dårlig betaler?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46443
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Bisnode er ikke noget der kan stille krav om man skal være i deres register men det er vel sammen med experian de største oplysningsbureauer. De har bl.a. opkøbt D&B og de er ikke kun for dårlige betalere - men henter selv via CVR alle oplysninger og regnskaber fra alle tilgængelige regnskaber, og masser af firmaer abonnerer hos dem, for at kunne få regnskaber og andet løbende.

De vil formentlig, i forhold til ny virksomhed, hvor de har oplysninger fra CVR, sikre sig at de har de korrekt oplysinger, at der ikke er ændret noget

Du vil være "registreret" der og i experian og proff.dk uanset hvad du gør - men alle de roller og tilgængelige regnskaber der måtte være (ex ingen for personlig virksokmhed eller Ibs SMBA) - og du kan ignorere det hvis du vil, eller du kan gi dem svar så du er sikker på, at de har dine registreringer korrekt - det er helt ufarligt og kun ellers offentlige oplysninger fra CVR er med

Selv Ib er med sådanne steder http://www.proff.dk/firma/r%C3%A5d-mal/dalmose/malerforretninger/13605807-3/ Big Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Jeg vil skrive til Bisnode at de burde ansette dig til at skrive breve for dem :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46443
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ah - ja ja - du er der trods altBig Smile Det var mere for at vise, at man ikke altid bare skal frygte disse Bisnode osv

Jeg bruger dem skal selv, både til kontrol af konkurrenter eller andre jeg er nysgerrig på - og jeg kan som godt tilvælge leverandører ud fra det, at jeg kan se af deres oplysninger, at de har eksisteret nogle år, og/eller - måske tilmed se af deres regnskab, at det er solidt nok 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Thaulow:
Hvorfor skal man være med i det, hvis man ikke er en dårlig betaler?

Du kan "sagtens" være fejlagtigt registret i et register, såvel hos RKI som Debitorregistret.

Har selv oplevet det begge steder Wink

Du er desværre "selv ansvarlig"

Så ingen er ufejlbare

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Åbner lige denne halvgamle debat igen da jeg stadigvæk synes, at det er relevant at få besvaret det grundlæggende spørgsmål om, hvorvidt man er forpligtet til at lade sig registrere? Alene det, at de ikke skriver hvordan man kommer ud af det kan gøre mig en anelse hidsig, på trods af Johns gode svar ;)

Derfor, nogen erfaringer på et simpelt liv uden alt for mange database registreringer, herunder komme ud af Bisnodes kløer og dermed ikke skulle bidrage til deres gode indtjening på basis af "frivillige" medlemmer?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)