Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man trække udgifter fra på et helt andet område ???

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 22. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg driver et lille mediefirma ved siden af mit lønmodtagerjob.... Jeg har en indbetaling fra to kunder - og omsætter for 100.000 kr om året. 

Der er ikke udviklingsmuligheder i dette område, og derfor tænkte jeg på at afprøve nye områder med køb/salg af forskellige ting. Jeg har lidt forskellige billige ting jeg har set i England og Sverige og vil gerne importere det til private i Danmark.


Jeg starter med at købe 7-8 varer og prøve at sælge det. 

Det er helt nye områder, så det er noget med at prøve sig lidt frem og se hvad der er penge i....

Nu kommer mit spørgsmål: En af mine kammerater fortæller, at jeg skal passe på med at trække omkostningen fra i mit regnskab. SKAT vil evt. kunne vurdere, at jeg bare har købt disse effekter ind til privat brug ud fra den holdning, at der skal være en sammenhæng mellem de skattemæssige indtægter og skattemæssige udgifter. 

Kan jeg godt trække udgifterne fra - selv om der ikke er sammenhæng mellem indtægterne fra et område og udgiften på et helt andet område?
(Jeg tror godt jeg kan vise SKAT at de ikke er købt tl privat - jeg kan gemme salgsbreve, flyers osv.)  Det er mere, om man må trække udgifter fra, hvor der ikke er direkte sammenhæng med selve indtægten... (det kan der jo komme på længere sigt, med et af produkterne....

Håber I forstår mit dilemma? 

Har min kammerat en pointe?  

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstår dit dilemma ja men det må du godt. Det er klart, at hvis vi forestiller os du ikke får gang i salg, så vil skat kunne sige det er private ting, specielt hvis det er sådan en ad gangen ting som vi alle køber privat - men du skal bare kunne vise, at du seriøst arbejder for at få gang i den forretning - via annoncer - website eller andet, så er der ikke krav om, at man kun bliver inden for ET område. På sigt kan du skulle registrere branchen om eller registrere en bi-branche.

Du skal være opmærksom på at dit bi-job med medie og to kunder ikke - hvis skal nu blev interesserede - kunne ses som noget der egentlig ikke var selvstændig virksomhed, men fakturering af noget der faktisk skulle behandles som honorar - men det er jo en anden sag.

Der er ikke noget i vejen for, at skifte branche eller tilføre en ny anden aktivitet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)