Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

duplicate content på en af mine sider?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 137
Fra  Protection Group Danmark Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg har lagt mærke til at når man googler stiksikker vest kommer denne URL frem:
http://protectiongroup.dk/products/stiksikker-vest-fra-pgd

Men hvis jeg inde fra min hjemmeside, klikker på produktet, kommer dette URL frem: 
http://protectiongroup.dk/collections/stiksikre-veste/products/stiksikker-vest-fra-pgd


Jeg har ALDRIG ændret i URL'en, og jeg har kun haft linkbuildet til den url, som er på hjemmesiden.

Der er forskel på hvilken tekst den viser på siden (Har tilføjest en test video + tekst under produktet i et meta field)

Er der nogen der kan fortælle hvorfor google læser siden anerledes?

Hilsen Jonas Olesen
 

Stiksikre veste, skudsikre veste mm. Se protectiongroup.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er skadeligt for dine placeringer i Google. 

Når du har en webshop med Duplicate Content-problemer, så kan det altid svare sig at sætte sig ind i hvordan du udrydder problemet i netop det system du bruger.

I det her tilfælde, kan jeg se du bruger Shopify. Ikke et system jeg har kendskab til, men jeg fandt noget, der ser ud til at være en løsning for dig. 

https://ecommerce.shopify.com/c/shopify-discussion/t/duplicate-content-on-collection-pages-135724 

I øvrigt har du også større Duplicate Content-problemer udenfor din webshop. Jeg kan se at teksten på din webshop også bliver brugt rigtigt mange gange på dba.dk.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Randers
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 137
Fra  Protection Group Danmark Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen Gita!


Jeg har tilføjet det til sitet. Så må jeg se om det virker.. Jeg forstår bare ikke hvorfor at den viser 2 helt forskellige URL's. I det link du har sendt, er URL'en alle under Collections. Ved mig, er det URLen helt forskellig. 

Mht. Duplicate content på DBA, hvor har du så fundet det? Jeg skulle gerne have ændret i alle teksterne på DBA for laang tid siden.  

Hilsen Jonas 

Stiksikre veste, skudsikre veste mm. Se protectiongroup.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person



Jeg brugte Google til at finde dit DC (Duplicate Content). Copy/pastede et par sætninger og satte dem i gåseøjne før jeg søgte på sætningerne. 

Nu hvor du fortæller at du var opmærksom på problemet og har rettet op på det, har jeg klikket mig ind på siderne - og det ser ud til at du har fået fjernet det :-)

I øvrigt er CopyScape.com også smart til at finde eksternt DC. 

Collections og tags laver tilsyneladende bare "oversigter" over dine produkter. Men nu har du i hvert fald canonical link til produktet og det ser fint ud. Jeg tjekkede dog ikke om du havde denne før. I Googles cache har de den også - så hvis du lige har sat den ind, så har de været hurtige til at opdage det.

Der kan sagtens være mange flere DC-problemer end lige den jeg har linket til, så prøv evt at Google "Duplicate Content Shopify" og "SEO Shopify" :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)