Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler gode idéer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet på vores site www.topsupplies.dk de sidste 6 år og har ingen form for uddannelse i hverken webdesig eller frontpage. Så det er begrænset hvad jeg kan lave, men jeg vil sætte stor pris på at i kommer med gode ideer til forbedring og så vil jeg se om jeg selv kan fikse det. Det ville jeg blive rigtig glad for!

Jeg vedlægger her kodeord til shoppen (den er ved at blive åbnet, så man ikke skal logge ind for at se priser og sortiment  (er blevet klogere efter at have læst e-pusher) og i skal heller ikke tage jer af at billederne og teksten er trukket samme på startsiden når i lige er er logget ind, er også ved at finde ud af hvorfor den gør det :-)....og måske er det værd at nævne at vi ikke levere til privatpersoner, så dankort har ikke super høj prioritering i forhold til hvad det koster..

236307163

Majse

Majsup

Mange hilsner SB

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majse,


Jamen sådan lige først... efter lidt kiggeri rundt på sitet.
Ja, så er det selvfølgelig ærgerligt at shoppen ikke designmæssigt ligner resten af sitet - det skal du selvfølgelig have ordnet.

Ang. designet overall...
Så er der rimelig forståelse for alignments/opstilling af linier m.m. Dog er det fx lidt underligt med teksten på "topsupplies"-undersiden. Linierne er heller ikke lige lange alle steder. Det ser bedre ud når man har fået rettet sådan nogle småting ind.  
Opsætningen springer for meget fra underside til underside og produkterne er blandet sammen på kryds og tværs, så det vil nok være lidt forvirrende for mange.

Billeder på sitet... dem må I få lidt styr på. I bruger mange forskellige typer billeder, hvilket giver mikset signaler. Ligeledes bør man heller ikke bruge billeder/logoer der pixelerer.

Det er meget rødt på hvidt.
Jeg har aldrig været speciel fan af røde priser fx.. Det virker dyrt på mig.

Ville nok prøve at tænke i et nyt design...
Ligeledes kunne man godt forestille sig at bruge nogle hele farver nogle steder, til at bringe fokus på emner.


Har været inde og læse om jeres Gazellepris... og når man ser på kravene til at modtage sådan en pris. Så er min første indskydelse.... Mon ikke der kunne afsætte 50.000-75.000 til et nyt site.

Man kan tydeligt se at der er forståelse for rigtig mange af de vigtigste elementer i webdesign, som skrifttyper, alignments og stringent design. Der mangler bare lidt det professionelle touch.


Til sidst: Har I virkelig så mange søde kvinder ved telefonen? :)
Totalt i orden at have nogle gode billeder på sitet, så man kan se hvem man snakker med!


Off topic: Har I toner til HP Color LaserJet 2820 ?

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Tak for super god feedback. Hvis du har lyst må du meget gerne uddybe nogen af tingene.

Shoppen ikke ligner designmæssigt de andre siger (er det fordi den er trukket sammen ? og ikke er lige så lang som resten af sitet ? Jeg kan ikke hitte ud af at rette det)

Dog er det fx lidt underligt med teksten på "topsupplies"-undersiden, hvor er det ? Og hvor er linjerne ikke lige lange. Er det i Topshop eller på resten af sitet ? Opsætningen springer for meget, kan du uddybe det ? Og produkterne er blandet sammen, er det i TopShop eller på topsupplies du mener ?

Vedr. billeder på sitet er det i shoppen eller på sitet ? - mener du at jeg skal lave dem mindre i photoshop inden de kommer ind på sitet i stedet for at gøre dem mindre i frontpage ? Forskellige typer billeder ? Mener du at vi fast skal bruge feks. jpg over det hele ?

Super med de røde priser - det vil jeg ændre med det samme (den var nem :-)

Jeg vil godt ofre penge på sitet og specielt design, men jeg sætter det også ret højt at jeg selv hver dag kan gå ind og rette sitet. Men det kræver at det bliver lavet i frontpage eller at jeg tage på et kursus i noget andet. Så har du nogen forslag til nogen jeg kan kontakte og som kan lave designet i frontpage (syntes mange siger at frontpage er noget møg at bruge, men det er den jeg desværre har og kender) og så kan jeg selv rette det til  ?

Tak for komplimentet - det er givet videre til pigerne her. Billederne er også kommet ind efter at have læst e-pusher.

Ja, vi har toner til HP 2820 - hvis du går ind med login og skriver HP 2820, så kan du vælge 2 modeller (den billige danske model og den dyre fra HP) Ellers skriv til mig på signe@topsupplies.dk så kan jeg sende dig priserne.

Tak igen for super feedback....

Mange hilsner SB

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe,

(hehe, hov, troede først der var tale om en Majse, da det stod til sidst;)

# Shoppen skal helt ligne resten af websitet 100%, så folk ikke tror at der kan være tale om 2 forskellige virksomheder eller andet. Så galt er det ikke hos jer, for der er mange ting som stemmer overens. Men man bør alligevel tænke på at shoppen skal have samme opdelinger/linier og størrelse som resten af websitet.

# Teksten har ikke lige marginer alle steder, og så kommer teksten til at virke ret flydende og urolig.

# Ang. billederne... såårh er det vigtigt at man holder billederne i samme stil, you know... Anders And er en stil, Garfield en anden... Blander man tegnestile sammen giver man blandet signaler og ofte virker det meget rodet. Få eventuelt produceret nogle tegninger til de forskellige emner du har på sitet. Man kan altid finde nogle up-coming grafikere som har lyst til at klippe/klistre lidt for en, og det giver den samme stil overall.

# Hvis jeg var dig ville jeg få lavet et design, som er nemt at ændre i koden via. fx Dreamweaver, og så ofre pengene på et 3-4 dags kursus i Dreamweaver.
Altså såfremt du gerne stadig vil have den kontrol over sitet.... Synes det er fedt når folk har for mål altid at gøre sig bedre.
Ellers er det selvfølgelig også en mulighed at få lavet et site med CMS system.

Håber det giver lidt mere at arbejde på :)

Fortsat rigtig god dag herfra,

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majse,

Her vil jeg også lige give mine kommentarer :)

Du skriver selv at det er lavet i Frontpage. Det giver dig store begrænsninger mht. til design og funktionalitet og vil ikke være en løsning (kodemæssigt) du kan bruge på sigt. Frontpage er et fint system til at sætte noget hurtigt op - men kan altså ikke bruges til en forretning, du regner med at tjene penge på... (og det gør I vel når I er Gazelle..). Har du overvejet et af mange glimrende open source shopsystemer der findes på nettet? Jeg kan anbefale osCommerce (www.oscommerce.com) eller Joomla/Virtuemart (www.joomla.dk) - de er rimelig brugervenlige og man kan nemt få hjælp i de tilhørende forums.  

Har du testet din hjemmeside i Mozilla? Har prøvet via Firefox 2.0.0.8 og der er flere "fejl". Topmenuen "blinker" og produktgrupperne kan ikke folde sig ud, når man klikker på plus-tegnet.

Jeres vejledning på http://shop.topsupplies.dk/vejledning.aspx er en super god ide og er noget I skal udbygge på alle funktioner/arbejdsgange man kan have som kunde.

I skal nok lige have rettet denne (under Fokus):
Men er er nogen vi har mere fokus på end andre.  
 
Jeg forstår ikke det I skriver og det gør andre måske heller ikke med dette (i  jeres salgs- og leveringsbetingelser):
Vi leverer ex works

Må jeg spørge hvorfor I har dette forbehold (under Kontakt):
Kunder: Vi leverer til offentlige institutioner, den finansielle sektor eller handel og industri

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Signe Bennekou:
Vedr. billeder på sitet er det i shoppen eller på sitet ? - mener du at jeg skal lave dem mindre i photoshop inden de kommer ind på sitet i stedet for at gøre dem mindre i frontpage ? Forskellige typer billeder ? Mener du at vi fast skal bruge feks. jpg over det hele ?

Her vil jeg også godt lige kommentere at de ikke ser særlig "skarpe" ud (både på site og shop). Det kan enten skyldes at I ikke har dem i særlig høj opløsning eller i forkert størrelse/opløsning De fleste er lidt "grynet" og utydelige. Her kan jeg nævne:

- Jeres Gazelle logo
- http://www.topsupplies.dk/topsupplies.html (Faktisk alle logoer/billeder på denne side ... Sad)

Er lidt bekymret for om du kun tror at det er negativ reponse jeg/vi kommer med. Det håber jeg ikke... :/

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må endelig ikke bekymre dig. Jeg er SUPER SUPER glad for hjælpen og ser det slet ikke som negativt. Jeg er virkelig glad for det og vil få det rettet hen af vejen. Jeg elsker kritik og faktisk helst det jeg kan gøre bedre - så jeg guffer det i mig og ser kun en mulighed for forbedring.

Ved du om billederne stadig bliver i den høje opløsning, hvis man gør dem mindre i photoshop ? For nogen af billederne har jeg nok bare gjort mindre i frontpage og så bliver de nok grimme ? Eller ? Ved du hvordan man bevare den høje opløsning men gør billedet mindre ?

Mange hilsner SB

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaa mht. til billeder er der flere ting du kan gøre. Du nævner selv Photoshop. Du skal generelt redigere dem der og så hente dem som de er i Fronpage. Det er kun placeringen og "størrelsen" på siden, du skal definere i FP. Prøv at lege lidt med billederne i Photoshop og se om de er "skarpe", når du efterfølgende åbner dem op.

Prøv at hente/få tilsendt et ny Gazelle billede (fra Børsen?) + miljømærket - gerne i så stor opløsning som muligt.

Dit http://www.topsupplies.dk/images/special_tilbud.JPG og http://www.topsupplies.dk/images/nyhed.JPG er nogle du sikkert har hentet et sted fra. Dem skal du enten bevare i den orginale størrelse eller få lavet om. Ser meget billigt/amatøragtigt ud..  

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det ser ud af h... til. Prøv hvis du har tid at se gazellloget under "topsupplies" jeg har nu gjort det mindre i photoshop og lagt det ind. Hvad syntes du - er det ok ?

Mange hilsner SB

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

JA for søren. Det hjalp kraftigt! Skynd dig at lægge/ændre det på forsiden også.

God arbejdslyst og held og lykke med siden.

P.S. Fik jeg egentlig svar på hvorfor I havde det "forbehold" under Kontakt (hvor I beskriver hvem I sælger til...?). Er bare nysgerrig hvad jeres ide er med dette.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)