Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - bogføring af leasingaftale

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey! 

Jeg har brug for lidt hjælp til bogføring af en leasingaftale.

Leasingaftalen omhandler et stykke værktøj som er nødvendigt for, at kunne udføre vores opgaver.
Selve leasing beløbet er på 19.835,28 kr og løber over 36 mdr (550,98 inkl. moms om måneden).

Beløbet bliver opkrævet én gang i kvartalet.

Mit spørgsmål går så på, hvordan dette bogføres korrekt?

Jeg kan vel ikke bare bogføre hver opkrævning under "småanskaffelser / Straksafskrivning"? Det skal vel på en måde stå som et aktiv?

Håber nogen kan hjælpe :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder som finansiel leasing som jeg ikke vil vove mig i detaljer med, men her http://www.beierholm.dk/publikationer/regnskab/aarsregnskabsloven/eksempler/finansiel-leasing.html en god forklaring. I princip ligner det en lånefinansieret sag - hvor lånebeløbet skrives ned med betalingen - men der kan være meget mere i det - scrapværdi ved udløb osv.

Jeg har en gang set en bogholder (ikke aut. revisor) anbefale at man bare tager ydelsen som udgift og så noterer forpligtelsen i en note i årsregnskabet - men er ikke ret vild med det - andre mere vidende må på banen i forhold til beløb og periode som måske kan spille ind på "vovemodet"

Jeg tror faktisk ikke Dinero vover et svar i deres support  - jeg tror jeg ville ofre en revisor der ser den konkret leasing aftale  men det kan godt være mig der er tøset - og så er det bare at vente på svar fra andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Millard:

Hey! 

Jeg har brug for lidt hjælp til bogføring af en leasingaftale.

Leasingaftalen omhandler et stykke værktøj som er nødvendigt for, at kunne udføre vores opgaver.
Selve leasing beløbet er på 19.835,28 kr og løber over 36 mdr (550,98 inkl. moms om måneden).

Beløbet bliver opkrævet én gang i kvartalet.

Mit spørgsmål går så på, hvordan dette bogføres korrekt?

Jeg kan vel ikke bare bogføre hver opkrævning under "småanskaffelser / Straksafskrivning"? Det skal vel på en måde stå som et aktiv?

Håber nogen kan hjælpe :-)

Hej Hej.

John har ret - det afhænger meget af hvilken type leasing det er.

Står der i kontrakten hvordan det opfattes?

Ofte skrives det som :

Finansiel leasing

eller operationel leasing

Egentlig omhandler det hvem som ejer aktivet(værktøjet) når alle betalinger er sket.

Hvis jeg var dig, ville jeg smide omkostningerne(550,98 kr) i driften og sige det til din revisor i slutningen af året.

Så skal personen nok tilrette det :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)