Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil gerne sælge mere - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer!

Jeg er blevet henvist til dette forum af Mette som jeg er Lions med - hun siger at i helt sikkert kan hjælpe :)

Jeg har www.skagenkaffe.dk med en fin og dyr shopløsning, men jeg sælger ikke så meget som jeg gerne vil - og derfor beder jeg jer give et bud på hvad jeg kan gøre for at ændre det - skyd frit fra hoften!

På forhånd tusind tak for hjælpen!

Mange hilsner

Maiken i Skagen

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maiken

Pyh ha - den var svær. Det er en usædvanlig flot og indbydende shop du har. Produkterne bliver præsenteret på en spændende og stadigvæk meget overskuelig måde.  Jeg tænker det nok handler lidt om at få folk til at købe kaffe og the på nettet... jeg har i hvert fald aldrig overvejet den mulighed.

Derudover kunne du også lave en eller flere lækre gavepakker man kunne bestille og få sendt til en ven. Der er ikke noget mere lækkert end at få lidt kvalitet som er flot pakket ind. Tænker du kunne bruge den nederste højre del af din forside til at vise en flot indpakket gavekurv og med en pris på samt en tekst som opfordrer til at sende en gave til en man holder af. Evt. også med lidt god chokolade til.

Mange vil nok sige du mangler at vise hvilke kort du tager i mod ved betaling - samt fragtomkostninger med mere.

Jeg kan dog rigtig godt lide dit rene udtryk - og jeg vil tro at mange af dine kunder har det på samme måde... lækkert, delikat og unikt. Men vi ved jo nok alle at de gule stjerner med tilbud tilbud osv. sælger varer... spørgsmålet er så om man kan køre stilen videre og stadig holde designet lækkert.

Ellers vil jeg foreslå dig at annoncere på sider som har din målgruppe som besøgende, bruge adwords, evt. affiliateaftaler osv. Mail også din side til forskellige dameblade, så de har mulighed for at lave et lille tip til deres læsere.

Det var en smule input herfra :·)

Mange hilsener Helle 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til Amino Majken, jeg er sikker på du nok skal falde på plads herinde - Det er Mette ihvertfald ;)

Hvor mange besøg har du om dagen og hvor magne salg har du? På den måde kan du se hvordan din konverteringsrate ligger, og om det er shoppen du skal optimere på eller om du skal fokusere på noget mere markedsføring, altså få flere kunder ind i din butik.

Jeg synes din side er rigtig flot, jeg kunne dog godt tænke mig lidt mere udbybende varebeskrivelser under nogle produkter - Jeg vil helst vide hvordan kaffen/theen smager og lign. Du har gjort det ved nogle varer men ikke alle.

Prøv ligeledes at lave en pakke med 5-10 forskellige kaffe typer i, bare mindre poser, sådan at man som ny på markedet kan smage lidt forskelligt og finde ud af hvad man selv er til. Sådan en pakke synes jeg ihvertfald ville være at fortrække da jeg ellers ikke ville ane hvad jeg skulle gå efter.  

Men al held og lykke med butikken.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maiken

Kunderne skal klikke på "Netbutik" for at kunne købe varerne. Dette synes jeg er alt for anonymt. Som minimum ville jeg omdøbe "netbutik" til "Produkter", hvilket er det mine øjne kigger efter i mangel af andet. Men egentlig synes jeg du skal bruge menuen i venstre side, til up front at sælge din Te og Kaffe. Du kunne så have en anden menu i højre side eller lignende med ekstra information. Dem du skal sælge til VED hvad kvalitetskaffe er, og vil bare putte det i kurven med så få klik som muligt. Derfor kan du have ekstra informationerne et mere anonymt sted.

Når man skal købe varen er det for uigennemskueligt hvad prisen bliver. 500g af 15.40,- per 100 gram hvad bliver det lige? Jeg foreslår at du i menuen hvor man vælger antal gram at du skriver   250g - 40 kr; 500g 80 kr; 1000g 160 kr.

På forsiden kan du lave en kampagne a'la "Køb 1000gr (eller 2000) kaffe og The og få gratis levering". Jeg vil foretrække at du kalder det leveringsomkostninger og ikke ekspedition. "Ekspedition" lyder som om du tager penge for at pakke varerne sammen. Uanset om det er rigtigt vil køber hellere tro at det går til porto.

Hvor mange besøgende har du om måneden og hvor mange ordrer lægger de?

 Mvh Jesper

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maiken i Skagen, og velkommen til Amino!

 Jeg har ikke umiddelbart noget at udsætte på din shop som ikke allerede er påpeget af andre. Og hvis ellers konverteringsraten er i orden er ikke så meget at gøre der.

Så handler det i stedet om at få folk forbi. Her gælder det om at få fat i nogen kaffe-elskere. En god indgang er som her at deltage i debatten, men find de steder hvor andre kaffefolk diskutere. En anden metode kan være at du udbreder dig om de ekspertviden på kaffeområdet i en blog, og her sender interesserede vidre til de fantastiske produkter i shoppen. Du behøver ikke at være bange for at folk rynker på næsen, hvis bare du er ærlig i din vurdering i bloggen. Falsk reklame bliver alt for hurtigt fanget af nogen og har du ikke argumenterne i orden vil det give bagslag.
 Men det kan også virke den anden vej. Jeg har prøvet at komme med en negativ vurdering af et produkt i et forum, men der var andre debattører der var uenig med mig - og det gav en del lysten til at årøve produktet selv for at vurdere det på egen hånd! Big Smile

Ellers handler det jo om at komme i 'bladene'. Enten lokalsprøjten som sikkert nok er modtagelig for et par pressemeddelelser i de døde perioder, eller også må man få foden indenfor i et livsstilsmagasin. Med din indlæg her har gjort de første skridt i den retning - jeg tror ikke vi har andre kaffe-eksperter som magasin-udgiverne kan trække på.Stick out tongue

Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Hold da op en hurtig repsons - og så mange gode idéer, som jeg kan bruge! :)

Flere spørger om hvor mange kunder jeg har og jeg kan give et eksempel: I oktober havde jeg 1092 klik på sider og 4 køb for i alt et par tusind. =(

Mange hilsner 

Maiken

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du 1092 kliks. Kan du ikke se antal unikke besøgende i oktober måned, da dette tal vil være meget mere sigende.

Derudover kan jeg anbefale du hiver E-pusher light udgaven ned, den er gratis, og hvis du synes om den så køber du den fulde udgave, selvom prisen måske kan virke af meget når der bare er tale om en e-bog. Men den er fyldt med små gyldne tips til hvordan du kan optimere og få flere til at købe noget når de er inde i din shop.

http://www.thorborg.dk/e-pusher-gratis.htm

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også nysgerrig efter antal besøgende ligesom Martin. Jeg vil dog vove pelsen og regne lidt på det.

På mine sites genererer hver besøgende cirka 10 klik per sidevisning. Er det samme tilfældet hos dig har du så haft ca 109 besøgende som har lagt 4 ordrer. Det giver en "konverteringsrate" på 4 / 109 ~= 3-4%. Lad os blot sige at de kun klikker 5 gange hver på dit site. Konverteringsraten vil da være 4 / 218 ~= 2. Dette er en mere normal konverteringsrate. Tommelfingerreglen herinde er at 1-2% er normalt.

Lidt højt sat, har du så sikkert højst 7 besøgende om dagen i snit. I dette tilfælde ville mit hovedfokus helt klart ligge på at drive mere traffik til websitet. Nogle af nøgleordene til at at skabe dette er Google adWords og søgemaskineoptimering (SEO). Der er også en del online linkkataloger du kan tilmelde dig, og der er en hel liste af dem herinde på Amino et sted.

Mvh jesper

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maiken 

Superflot shop - meget lækkert, jeg fik lyst til at købe kaffe. Du vil helt sikkert kunne bruge Martins bog til noget, for der er da lige et par småting, der skal rettes op på.

Et ekspeditionsgebyr på 50,- ?? Der stod jeg lidt af, måske skulle du hellere lægge lidt af det over på prisene og sætte gebyret ned til 20-25,-

Jeg nåede heller ikke så langt som til at se om det var med eller uden fragt.

Havde du haft en sortiment med 50 gram af fx 6-10 forskellige kaffetyper, som du mente, jeg skulle smage, havde jeg nok købt den, men jeg kunne ikke lige overskue udvalget.....

Måske var det en idé at kigge forbi Trendgirl.dk og udlodde en lækker the-pakke el.lign.? Jeg har selv en annonce liggende derinde med god respons.

Venlig hilsen
Ole

 

 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maiken,

kan kun være enig med de andre kommentarer her. Superflot side, meget appetitlig - og jeg drikker ikke engang kaffe :)

Mine råd går i samme retning: Få lidt mere uddybende beskrivelser under produkterne, lidt smag og duft osv. Forslaget omkring en samlet pakke med smagsprøver er også en god ide. Herefter er det så om at trække flere kunder ind. Hvis dit markedsføringsbudget ikke er til de store reklamekampagner (og hvis budget er egentlig det?) så prøv om du kan lave samarbejde med nogle medier, både online og offline. Tilbyd fx at stille præmier til rådighed til nogle konkurrencer, eller skriv artikler og se om du kan få nogen til at publicere dem.

Og så hils lige Mette :)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)