Er der nogen af jer, der ved, om det har betydning, at der bliver linket til en side til fra menuerne / content, eller om den performer lige så godt, når der slet ikke linkes fra noget brugerne kan se?
Jeg har nemlig en kunde, der har fået lavet en SEO tekst, som er så hæslig at læse, at jeg gerne vil være fri for, at teksten kan findes via menustrukturen. Teksten performer desværrre ret godt på Google, derfor vil jeg nødig smide den ud.
Og ja, jeg ved godt at teksterne skal skrives til mennesker, men jeg har ikke selv produceret den omtalte tekst :-)
Du skal tænke på brugeroplevelsen i alt hvad du laver af SEO. De tider er forbi hvor det gik ud på at snyde Google. Måske er det ikke alt der bliver fanget endnu, men retningen er helt klar, så hvis din kunde stadig vil ranke godt om et år eller to, så få gjort det ordentlig nu.
Der bør ikke ske noget med placeringerne hvis du skriver teksten om, så længe den altså handler om det samme.
Og for at svare direkte på dit spørgsmål, ja så kan/vil det have en effekt at ændre linkstrukturen på sitet, men hvor meget kommer an på hvor mange indgående links lige netop den side har udefra.
Tak for hjælpen. Ja, du beskriver præcis det jeg også har sagt til kunden. Og uanset hvad Google mener, så er det jo ligemeget at ligge øverst, hvis man lokker folkt hen til en side der er totalt volapyk fordi den er med über høj keyword density :-)
Ok, vil det sige, at sider der linkes til fra det synlige indhold og menuerne (ikke xml site map), de performer bedre end 'usynlige' sider der flyder frit?
Tip til dig: Når jeg trykker på linket til din hjemmeside får jeg "Denne website er ikke tilgængelig" Bare FYI :-)
Du bliver nødt til at få kunden til at forstå værdien i ordentligt indhold. Men ja, du bliver jo nødt til at give det et link - ergo skal indholdet være præsentabelt :)
Jeg blogger på AntonHoelstad.dk om digital markedsføring, herunder blandt andet om Google AdWords, SEO, affiliate marketing og Wordpress.