Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Havehjælp til ældre - God idé?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer! :) 

Mit navn er Lukas Specht. Jeg er 15 år gammel og leder efter en idé, så jeg kan starte noget nyt. 

Jeg søger lidt kritik af min idé, eftersom jeg ikke ved om det kun er mig, som synes at det er noget genialt :) 

Først prøvede jeg at finde et problem, som så kunne løses. 

Det faldt mig ind, at ældre mennesker godt kan lide deres have, men de har ikke kræfter til at vedligeholde den.

Mange flytter nemlig fra deres hus med have til lejlighed, hvis det er at deres ægtefælle dør fx. En ag årsagerne til det er netop haven, som de ikke bare vil have til at stå. Derfor kunne det være fedt, hvis de ældre kunne få havehjælp til en timepris, som ikke lå på niveau med gartnere.

Så måske at nogle unge knægte i nærområdet kunne få en god timeløn, og derved hjælpe ældre mennesker og samtidig have det som job. 

Det skal nok være en fin løn, ellers tror jeg mange yngre springer fra der. 

Så hvis man startede i fx Vejle området hvor jeg selv bor, så få nogle unge "lært op" og bestå en salgs test. Derefter finde nogle ældre, som så søger hjælp og så har jeg mine arbejdere klar. Senere kunne det udvides langsomt. 

Så får virksomheden måske x antal % af hver ordrer, og derved tjener man også lidt der :) 

Dog skal jeg også tænke i andre baner mht. markedsføring, da de gamle mennesker jo ikke bruger facebook..

Jeg synes selv det lyder som en lækker idé, da det samtidig løser et problem ved de ældre. Det er jo også ofte de gamle, som har pengene og derved måske lettere vil give det for det. 

Hvad synes I om det? - Er det helt væk, eller findes der noget lignende? :) 

Mvh. ! 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det lyder som en god idé.

Mht. markedsføringen er det vel bl.a. noget med at lave nogen flyers, og smide dem op i det lokale bankocenter, bowlingcenter, supermarkeder osv.?

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det tænker jeg også. Det skal nok blive sjovt, da det kræver kreativitet. 

Dog er jeg mere ude efter, om idéen er helt væk eller den er god :) 

Måske også hvem man kunne ansætte :) 

Men tak! :) 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også det er en god idé. Jeg ville dog starte med selv at være dén, som udfører arbejdet for at se, om der skulle være et marked. Og så ville jeg vænne mig til at kalde de gamle for de ældre - det lyder lidt pænere.

Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så måske i starten "bare" lægge flyers rundt i ældres postkasser her i området? :) 

Og derved selv udføre arbejdet.. 

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

havearbejde...er det ikke for koldt til det?

Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså måske her i Vinter - Men når det bliver varmere, så er det da ikke :) 

Ellers prøv at uddyb :)

Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lukas

Bare et kort input til din fine idé

Her i Aalborg ved jeg, at mange ældre får klippet græs og hæk gennem kommunens haveservice, som er et aktiveringsprojekt for unge på kontanthjælp. Om det findes i andre kommuner ved jeg ikke, men der er i al fald en konkurrent der. Jeg tror dog sagtens, at det kunne være mere attraktivt at få arbejdet udført af nogen der har et større engagement end dem som er "tvunget" til det.
Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Det er en fin ide du har fået, dog skal du ud og undersøge hvorfor ældre gerne vil være have en pæn have.

Jeg kan måske have den hypotese at de helst selv vil klare det, da det måske ikke er så meget det at have en pæn have der tæller, men måske det at have noget at give sig til, i og med at man ellers blot går indenfor og keder sig.

Tilmeldt 18. Nov 14
Indlæg ialt: 201
Fra  Billig-Webhosting.dk Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en super ide! Nemt at komme i gang med og er sikker på at der nok skal være en efterspørgsel der ude...specielt, hvis du kan gøre det billigere end gartnere osv..

Hjælp til webhoteller og rabatkoder til hosting: Billig Webhosting 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)