Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Havehjælp til ældre - God idé?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig fin idé. Der vil nok være lidt udfordringer ift. maskiner osv. Så det kan være en god idé, at starte med kun at tilbyde arbejdskræften, med de redskaber som kunden selv har til rådighed. Ellers vil der komme en stor udgift, hvis du skal anskaffe havetraktor mv. - bare en tanke :-)

Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

God idé! :) 

Ellers måske sætte begrænsinger, at det SKAL kunne udføres med visse redskaber :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en god ide, men hvorfor kun satse på ældre...mange andre vil også gerne kunne tilkøbe hjælp. En mand der arbejder 45-50 timer om ugen vil da sikkert gerne betale 50-100 kr. for at få slået plænen. Andre vil gerne købe Jer i forbindelse med træfældning eller have omlægning. (til at flytte grene væk!!!) Det kunne også være at nogen vil gå tur med en forsømt hund. Nogen ældre vil sikkert betale et mindre beløb bare for at en ung kommer og drikker en kop kaffe/te. En der klarer opvasken eller maler stakittet ect.

Super ide!!

Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak! - Jeg tænkte mest på haveafdelingen :) 

Dog tror jeg fx det virker lidt underligt, hvis man skal betale folk for at drikke kaffe med en.. :) 

Har du evt. et navn til det? :) - Det skal gerne være lidt bredt, eftersom det jo kan udvides :) 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ungederhjælper.dk

Givenhaand.dk

ældrehjælperen.dk

Vejlehjælperen.dk

Det virker underligt hvis den ældre skal hive et beløb frem hver gang, men jeg tror godt at din kommune vil hyre dig til det, man har i forvejen noget der hedder besøgsvenner hvor kommunen betaler en for at kigge til de ældre/svagelige. Nogen gange er behovet blot at gå en tur. Det ville også give mening hvis en ung pige bager en kage med den ældre ect. 

Der er forskel på måden at tilbyde det på, man kan sagtens have småbeløb mellem hinanden men det er klart at der er en grænse for hvornår man udnytter ældre og til hvornår man hjælper, men at tage 2-400 kr. per måned (måske mere) for at give en hånd med er indenfor det rimelige (hvis du spørger mig).

Hvad de ældre ønsker hjælp til tror jeg vil overraske både dig og mig, lav deres yndlingsret, køb gave til børnebørn, sæt juleting op i hjemmet, bag en julekage, hjælp til så den ældre kan invitere 3-4 gamle venner på kaffe, tag hund til negleklipper, vask vinduer, ryd op på pulterum, besøg bestemte butikker, indstil tv, rens computer for spam, klargør have møbler, rens fliser.

Hvis man sidder alene og ensom, vil man gerne ofre lidt på et venskabeligt besøg, og ellers vil kommunen.

Jeg tror det er et overset behov, du tager fat i...

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I min svigerfamilie er der en ældre farmor/oldemor, der bor i noget rækkehus med have til. Hun vil så gerne have, at hendes have ser nydelig ud, men hun har bestemt ikke kræfterne til det (90 år+). Hun har en havemand tilknyttet, men han laver stort set ikke noget. Dog holder hun af, at han kommer, selvom han næsten ikke ordner noget hos hende. 

Så jeg tror, der er en del ældre med haver, der godt kunne bruge en hånd, fordi de ikke selv har kræfterne til det. Og hvis man så rent faktisk laver noget + har tid til en kop kaffe engang imellem, så tror jeg helt sikkert ikke, de ældre har noget imod at betale for det.

Angående markedsføringen, så tror jeg faktisk godt, der kunne være en ide at markedsføre det på Facebook. For de ældres børn og børnebørn kan jo sagtens have interesse i at finde en havehjælp til deres gamle mor eller far. 

Min mor, der er på Facebook, kunne da sagtens finde på at klikke på en reklame for en sød havehjælper til ældre, hvis min mormor havde ytret sig om at få det Skype-Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ok ide

Men intet markedet om vinteren og mange pensionister der gør sig i det markedet. Derfor ligger timeprisen rask væk på kr. 100,-. (sort selvfølgelig. 

Tilmeldt 27. Jun 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det passer ikke helt at der ikke er noget marked om vinteren. De ældre er også meget glade for at få skovlet sne i indkørslen. Jeg er selv 14 år gammel, og har tænkt mig at dele nogle sedler ud i postkasserne omkring mig. Der er virkelig mange der ikke orker, fordi det er lidt koldt, og de ældre kan ikke selv.  

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sne men det er ikke havearbejde. Og hvor tit sner det ?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)