Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan tilbageholdte varer sendes til inkasso?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

En kunde bestiller en varer,som produceres efter ordre, men kunden skal forudbetale ordren inden afsendelse.

Vi bruge 2-3 måneder på at producere varen og kunden (B2B) vil gerne have ordren leveret, men har så alligevel ikke penge til at betale, så vi har indtil videre modtaget en lille delbetaling men altså ikke leveret varen til kunden endnu, da kunden stadig ikke har pengene.

Varen er godt som værdiløs for os og overvejer om man kan køre en inkasso sag på denne baggrund eller vi rent faktisk ikke kan det, da vi tilbageholder varen i stedet.
Kunden har lovet løbende delvis afbetaling, men holder ikke nogen afdrags aftaler.

I vores handelsbetingelser har vi ikke noget med omkring dette scenarie eller forudbetaling i det hele taget.

Kan en sådan sag sendes til inkasso?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meego:
da kunden stadig ikke har pengene.

Hvad i alverden vil I så opnå ved at sende kunden til inkasso som ikke har pengene? lav i stedet en afdrag aftale med kunden, naturligvis med en rimelig forretning til jer.  Vil den pågældende vare indbringe kunden nogle penge? 

Mvh

Ravn

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo prøve at få kunden erklæret konkurs, og se om der er noget i boet der kan give penge...... - Tror dog det er bedre at tænke som Ravn.... En afdragsordning hvor du får dine penge med tiden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Du kan jo prøve at få kunden erklæret konkurs, og se om der er noget i boet der kan give penge

Du glemmer lige at der skal stilles en garanti for 30.000 DKK  -  så hvad skulle ideen være i det?

 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 06:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt, Det gør bare dit forslag endnu bedre.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pardon, jeg forstår ikke helt.  I sælger et produkt til en kunde.  I skriver "men kunden skal forudbetale ordren inden afsendelsen" Umiddelbart forstår jeg det således at der skal betales up front inden i leverer, hvilket i min verden også betyder "sætter i produktion".  Desværre kan jeg jo se, at i producerer (og påfører jer selv omkostninger) og så først forlanger betaling når produktet er klar til at blive sendt til kunden.  Den process skal i lave om på, det giver ingen mening at bruge penge på at producere en vare, og så forlange penge inden den afsendes.  I stedet kunne man lige så godt forlange forudbetaling ved ordreafgivelse, ellers bliver det ikke sidste gang at i kommer til at brænde inde med en vare (og selv betale omkostningerne)  Mht. det aktuelle problem;  hvis varen ikke har nogen værdi for jer (og ikke kan sælges til anden side)  så kan i lige så godt levere varen, mod forudbetaling af fragt selvfølgelig, i skal jo ikke påføre jer selv yderligere omkostninger.  Derfra må i så se om i kan køre en almindelig rykkerproces.  Som jeg ser det har i ikke noget at miste uanset i beholder varen eller ej.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)