Er der en søgemaskineekspert, der kan hjælpe mig med følgende problemstilling?:
En dansk rejseside ønsker også at generere norske besøgende. Grundet økonomi skal der ikke laves en norsk side, men det overvejes at optimere den danske side på både danske og norske søgeord.
Giver det nogen mening, eller er det spildt arbejde med de norske ord, når hverken tekst eller domæne er norsk?
I bør som minimum have nogle sider på norsk, hvor i også fortæller Google, at teksten er på norsk. Rejsebranchen er ret kapitaliseret, så i skal nok forvente at allokerer større ressourcer i projektet, hvis i vil have succes. I stedet kunne i opbygge at par landingpages via Google Adwords, og dermed afprøve potentialet i ideen.
... i opbygger selvfølgelig ikke siderne via Google Adwords. I køber trafik via Google Adwords til allerede oprettede sider, og ser hvordan den responderer :-).
Hvis du har en dansk side, der tjener penge så er det sidste du ønsker da at ødelægge den med norsk eller arabisk etc.
Hvis du ikke tjener penge på den danske, så lav først en dansk side, hvis du er bedre til dette, for det bliver ikke nemmere at lave en norsk i endnu mere blinde. Først derefter kan du begynde at lege "international" og "verdensmand".
Find noget der virker først. Så kan du derefter overveje om du også kan tjene penge på det andre steder.
Casper: Go' ide med at afprøve med et par landingpages. Jeg er dog klar over, at det bliver lidt halvt, når der ikke ønskes at afsætte den nødvendige tid til det (ikke mit valg)...